מערכת COL | יום י"א כסלו ה׳תשע״ב 07.12.2011

"רוב העולם אינם עומדים על דרכו וגדלותו הרמה של הרבי"

כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף-סיגעט שליט"א, המבקר באנטווערפן, ביקר בביתו של אב"ד האג, הרב פינחס אברהם מייערס, ושוחח עימו רבות על הרבי ● "שמעתי פעם מפי אדמו"ר מקרעטשניף זצ"ל איך שהפליג מאד בקדושת וגדולת הרבי, ואמר שהיה איש קדוש ופלא, והעולם אינם מבינים עליו כלל, כי באמת רוב העולם אינם עומדים על דרכו וגדלותו הרמה", אמר  לסיפור המלא
לקראת שמחת הבר-מצוה בבית האב"ד האג, הרב פינחס אברהם מייערס, מחשובי הרבנים באנטווערפן, עלה כ"ק האדמו"ר מקרעטשניף-סיגעט שליט"א, שהיה בביקור כמה ימים בעיר, לבית הרב מייערס לאחל לו מזל טוב לרגל הבר מצווה, והשניים שוחחו רבות על הרבי.

הנה רשימת הדברים:

האדמו"ר מקרעטשניף-סיגעט: אבי [כ"ק האדמו"ר רבי הערש'לע מקרעטשניף זצ"ל] היה אומר שניגוני ליובאוויטש הישנים מאד מתעוררים לעבודת ה', ובפרט הניגונים שהיו שרים אצל אדמו"ר מהרש"ב נ"ע, שהיה אומר על ניגון הבינוני שאפילו נפש הבהמית מתעורר מניגון זה ברגשי תשובה.

ולכן היה המנהג בקרעטשניף לשיר הרבה ניגוני ליובאוויטש, ובפרט הניגונים של אדמו"ר הזקן בעל התניא, וניגון הארבע בבות, ששרים בקרעטשניף בליל שבת בעת ה'טיש', ואמר לי אבי האדמו"ר זצ"ל שהוא אהב מאד את ניגוני ליובאוויטש הישנים.

הגרפ"א מייערס: שמעתי פעם מפי אדמו"ר מקרעטשניף זצ"ל איך שהפליג מאד בקדושת וגדולת כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל, ואמר שהיה איש קדוש ופלא, והעולם אינם מבינים עליו כלל, כי באמת רוב העולם אינם עומדים על דרכו וגדלותו הרמה.

ובעת שהייתי פעם אצל אדמו"ר מקרעטשניף זצ"ל אמר שמפליג המסירות נפש ועבודת ה' של חסידי ליובאוויטש, ובמיוחד הכיר טוב את המשפיע החסיד רבי ניסן נעמנוב ע"ה, והיה 'מבין אמיתי' בהבנת התניא. כנודע, אמר עליו כ"ק אדמו"ר מהריי"ץ זצ"ל שהוא הבינוני של תניא, שזוהי מדריגה רמה של מי שלא עבר שום עבירה כל ימיו.

האדמו"ר מקרעטשניף-סיגעט: זהו פלא להעיד על בשר ודם שלא עבר עבירה מימיו, ואכן אבי זצ"ל היה מרבה הרבה בשבחו.

הגרפ"א מייערס: בעת שלמדתי בישיבת 'תורת-אמת', בערך בשנת תשל"ט-תשמ"א הגיע פעם אדמו"ר מקרעטשניף זצ"ל במפתיע לישיבה, לשאול כמה שאלות בתניא מהחסיד רבי משה וובר ע"ה, שהיה מוסר כל יום שיעור בתניא בישיבה. אבל אותו יום לא הגיע רבי משה וובר לישיבה, וכך יצא לי לישב עם האדמו"ר זצ"ל זמן מה ולשוחח אתו. ואז שאל אותנו שתי שאלות. א) האם הבחורים בישיבת ליובאוויטש נוהגים בעבודת אתכפיא, ושמים מלח באוכל להוסיף או לגרוע טעם התבשיל. ב) האם מקיימים דברי התניא להתפלל לפחות שעה ומחצה. וזוכר אני ששאל בלשון 'וואס וועט זיין מיט שעה ומחצה'. ואני לא הבנתי דבריו, עד שהסביר לי כי גם בחול צריך להתפלל לפחות שעה ומחצה. אחר הרבה שנים שמעתי כי המשפיע החסיד רבי ניסן נעמנוב ע"ה שמע פעם ביחידות מכ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע שהיום ניתן להוריד חצי שעה, ושעה אחת מספיק.

האדמו"ר מקרעטשניף-סיגעט: יש מעשה פלא מאבי האדמו"ר זצ"ל עם אדמו"ר הריי"ץ זצ"ל ששלח לו כסף לחתונתו באורח פלאי, ומעשה שהיה כך היה. בערך שלשה ימים לפני נשואיו הוא הסתובב במאה־שערים, והיה מאד שבור מרוב דאגה וצער שלא היה לו פרוטה בכיס לכסות הוצאות החתונה. פתאום בא לקראתו הרה"ח רבי אפרים וואלף ז"ל מכפר־חב"ד ונתן לו, בלי שהכירו בכלל, מעטפה בשליחות רבו האדמו"ר מליובאוויטש עם חמש מאות דולר, שהיה סכום אדיר בימים ההם. לתמיהתו מאיפוא המעות ולמה נותן לו, השיב רבי אפרים כי קיבל מברק מהרבי מליובאוויטש לסדר תיכף סכום חמש מאות דולר, ולתת לבנש"ק הראשון שיפגוש בירושלים, והוא פגש אותו ראשון, ויהי לפלא.

והוסיף האדמו"ר מקרעטשניף-סיגעט שליט"א שהוא שמע המעשה ממאביו כמה פעמים, שהפליא רוח הקודש של הרה"ק מהריי"ץ זצ"ל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.