מערכת COL | יום י' כסלו ה׳תשע״ב 06.12.2011

יוזמה יחודית: המתנדבים יחלקו במקרי חרום פרקי תהילים

אחרי פיגוע, ל"ע, ישנם תמיד סקרנים העומדים בסמוך למקום המקרה הרפואי ולפעמים אף שלא במתכוון מפריעים לכוחות הפועלים להציל את חיי הפצוע  ● "ב'איחוד הצלה' החליטו להפוך את הסקרנים לשותפים בהצלת חיים, ובשבוע האחרון הודפסו 100,000 "כרטיסי ביקור" מיוחדים בהם מופיע פרק קכ"א בתהילים  ● בראש הכרטיס מתנוססת הבקשה: עזור לנו להציל חיים. התרחק בבקשה מהמקום ואמור פרק תהילים זה לסיפור המלא
יוזמה יחודית: המתנדבים יחלקו במקרי חרום פרקי תהילים
ארכיון: שמוליק סופר, COL
התופעה המוכרת לכל חובשי 'איחוד הצלה'- סקרנים העומדים בסמוך למקום המקרה הרפואי ולפעמים אף שלא במתכוון מפריעים לכוחות הפועלים להציל את חיי החולה /הפצוע. "ב'איחוד הצלה' החליטו להפוך את הסקרנים לשותפים בהצלת חיים" מספר הרב זאב קשש, יו"ר 'איחוד הצלה'. בשבוע האחרון 'איחוד הצלה' הדפיס 100,000 "כרטיסי ביקור" מיוחדים בהם מופיע פרק קכ"א בתהילים (שיר המעלות אשא עיני אל ההרים..")

בראש הכרטיס מתנוססת הבקשה: עזור לנו להציל חיים. התרחק בבקשה מהמקום ואמור פרק תהילים זה. ר' אלי פולק, סמנכ"ל 'איחוד הצלה' מספר: "כי מתחילת השבוע מדווחים כבר עשרות מתנדבי 'איחוד הצלה' ששיתוף הפעולה מצליח מעבר למצופה והסקרנים העומדים תמיד בסמיכות התחילו להגיד תהילים" פולק מציין, כי ללא כל ספק אמירת התהילים בסמיכות ללא הפרעה לכוחות הצלה עוזרת לחובשי 'איחוד הצלה' להשקיע את כוחם ומרצם להציל את החולה/ הפצוע.

בתוך כך, בארגון 'איחוד הצלה' שבים וקוראים לציבור לא להזיז או לנסות לטפל בפצוע שנפגע מסיבה כל שהיא. בחודשים האחרונים אירעו מספר רב יחסית של מקרים שבהם נגרמו לפצועים או לאנשים שהתמוטטו מסיבה כל שהיא חבלות קשות דווקא על ידי אנשים טובים שביקשו בסך הכל להקל ולסייע, אך חוסר הידע המקצועי שלהם גרם נזק במקום תועלת.

"כל הזזה או ניסיון טיפול בלתי מקצועי באדם שנפגע מסיבה כלשהי עלולים לגרום לו נזק בלתי הפיך, ולעיתים לסכנה של ממש", מזהיר אבי יוספי, דובר 'איחוד הצלה'. "לא רק במקרה של שבר או תאונות דרכים כל תזוזה מסוכנת, אלא גם אם נתקלים בילד או מבוגר שאיבד לפתע את הכרתו, עבר אירוע מוחי או לבבי וכדומה, אסור למי שלא מומחה בהגשת עזרה ראשונה לגעת בו, או אפילו לפנותו מהכביש הצדה. " אם אנשים מבקשים דווקא לסייע, הם יכולים בהחלט להתקשר למוקד 'איחוד הצלה' שמספרו 1221 ולהזעיק עזרה, בלי להמתין שמישהוא אחר יעשה זאת, וקודם לכן לברר את הכתובת המדויקת של המקום. "עד להגעת העזרה, מומלץ למנוע מכלי רכב להתקרב למקום ולפנות את קהל הסקרנים כדי לפלס דרך לכוחות ההצלה ולחסוך זמן יקר שיכול להיות קריטי לחיים ולמוות".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.