מערכת COL | יום י' כסלו ה׳תשע״ב 06.12.2011

מתי היתה הפעם היחידה שהרבי עמד תחת מטריה?

ב'מרכז להוראה וחסידות' ביתר עילית התארח הרב יוסף יצחק בלינוב רב מרכז העיר בני ברק, שהגיע למסור שיעור מיוחד לאברכי הכולל, וסיפר על "הפעם היחידה שהרבי עמד תחת מטריה"... לסיפור המלא
מתי היתה הפעם היחידה שהרבי עמד תחת מטריה?
ב'מרכז להוראה וחסידות' ביתר עילית התארח הרב יוסף יצחק בלינוב רב מרכז העיר בני ברק, שהגיע למסור שיעור מיוחד לאברכי הכולל.

מרכז תורני זה נוסד לפני כארבעה שנים ע"י הרה"ג ר' שלום רבינוביץ שליט"א רב ומו"ץ בביתר עילית, ומשלב בתוכו לימודי 'נגלה' ו'חסידות'. בסדר' הראשון לומדים הלכה בעיון עד להלכה למעשה, תוך שימת דגש שהאברכים יקבלו את כל הכלים הנדרשים ויוכשרו להיות 'בעלי הוראה'. בסדר השני מתקיים סדר חסידות בראשות הרב שניאור רבינוביץ שליט"א. המאמרים נלמדים בסדר מסודר, וההתוועדויות נערכות עם מיטב המשפיעים.

השילוב המיוחד של רמת הלימוד והצוות המסור הביא את הכולל להצלחה חסרת תקדים ותוך זמן קצר תפס את מקומו בעולם התורה ככולל מבוקש ביותר ורבים המתדפקים על שעריו.

בכולל לומדים עשרות אברכים מסלתה ומשמנה של של העיר ביתר, שזוכים לראשונה לטעום מאורה של תורת החסידות.

במהלך השיעור סיפר הרב בלינוב לנוכחים סיפור שהתרחש עוד בהיותו בחור בישיבה ב-770. להלן תמליל מהסיפור:

היה לנו ב-770 ראש ישיבה גדול, הלא הוא הרב ישראל יצחק פיקרסקי זצוק"ל, שבצעירותו למד בלובלין בימים ההם, היו לו קשרים עם ר' משה פיינשטיין זצוק"ל ועם רבים מגדולי ישראל. היה מלא וגדוש בכל התורה כולה, ונוסף לגדלותו בתורה היה גם א ווארעמער חסידישער איד.

אני זוכר שבאחת ההזדמנויות כשהרבי יצא מ-770 ללוות קבוצה שנסעה לאחר חודש תשרי, נפתחו ארובות השמים וגשם עז ניתך ארצה. בליווי שירת 'כי בשמחה תצאו' נעמד הרבי על מקומו תחת גשמי הזעף... בדיוק אז הגיע הרב פיקרסקי ל-770 כדי למסור את שיעורו הקבוע שהיה מוסר מידי יום שלישי, וכשהבחין הרב פיקרסקי ברבי שעומד תחת הגשם פרס מיד מטריה מעל ראשו של הרבי. הרבי סימן לו בידיו שאין צורך בכך, אך הרב פיקרסקי לא הרפה והמשיך להחזיק את המטריה עד שהרבי נכנס לבנין. כשהתחיל הרב פיקרסקי את שיעורו הטיף לבחורים מוסר איך זה שלא עלה בדעתו של אף אחד להביא מטריה לרבי, איך אפשר לראות את הרבי נרטב בגשם?!...

הרב בלינוב שהתפעל מאד לראות ריכוז גדול של אברכים ההוגים בנגלה ובחסידות, בירך את המשתתפים בהתרגשות רבה שיזכו לראות חיל בלימודים, וחיזק את ידי הצוות המסור להמשיך בעבודת הקודש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.