מערכת COL | יום ח' כסלו ה׳תשע״ב 04.12.2011

"אין לנו מספיק מילים להודות לשליח חב"ד הרב קוזלובסקי"

זמן קצר לאחר כניסת השבת נחת, כמעט במפתיע, בשדה דב בתל אביב המטוס שהביא עימו את שני אנשי העסקים רוני פוקס וזאב פרנקל ● השניים השאירו מאחוריהם כשנה בכלא הגאורגי, שם נכלאו באשמת ניסיון שוחד של סגן שר הכלכלה המקומי, והגיעו לשבת ראשונה של חופש בישראל ●  נטע ואיריס, בנותיו של זאב פרנקל אמרו היום בשיחה עם COL: "אין לנו מספיק מילים להודות לשליח חב"ד הרב מאיר קוזלובסקי על כל מה שעשה לסיפור המלא
השליח בגיאורגיה הרב מאיר קוזלובוסקי ופרקליטו של פרנקל עו"ד מרדכי ציבין

כתב COL

זמן קצר לאחר כניסת השבת נחת, כמעט במפתיע, בשדה דב בתל אביב המטוס שהביא עימו את שני אנשי העסקים רוני פוקס וזאב פרנקל. השניים השאירו מאחוריהם כשנה בכלא הגאורגי, שם נכלאו באשמת ניסיון שוחד של סגן שר הכלכלה המקומי, והגיעו לשבת ראשונה של חופש בישראל.

רק ביום שישי בבוקר, שעות אחדות לפני שחזרו לארץ, קיבלו בני המשפחות של השניים את ההודעה המשמחת על חזרתם. פוקס נידון בגאורגיה לשבע שנות מאסר בפועל ולתשלום קנס של 500 אלף לארי הנאמדים בכמיליון שקלים. פרנקל נידון לשש שנים וחצי מאסר בפועל ולקנס של 100 אלף לארי הנאמדים בכ-200 אלף שקלים.

פרקליטו של פרנקל, עו"ד מרדכי ציבין, סיפר כי "ישראלים הפועלים במדינות שאינן דמוקרטיות צריכים לחשוש וללמוד לקח חשוב מפרשה זו. אין ספק, שנסיבות הפרשה יגרמו לכך שמשקיעים מקהילת העסקים הבינלאומית ידירו את רגליהם מגאורגיה. ויימנעו מלעשות עסקים, דבר שנחוץ מאוד לגאורגיה, שכלכלתה נמצאת בשפל".

נטע ואיריס, בנותיו של זאב פרנקל אמרו היום בשיחה עם COL: "הרב מאיר קוזלובסקי הוא איש מקסים שעשה מצווה גדולה ביחס שנתן לאבינו, בכך שביקר אותו לעיתים דחופות, בכל התקופות שהיה שם, וחיזק את נפשו. אין לנו מספיק מילים להודות לו על כל מה שעשה".

כזכור, וכפי שפורסם ב-COL נרתם שליח חב"ד לסייע ברווחה גשמית ורוחנית כאחד לאנשי העסקים הישראליים שנעצרו.
עו"ד ציבין, סיפר כי הרב קוזלובוסקי קיבל רשות מיוחדת לבקר את העצירים בטרם משפט, דבר שבהתאם לנוהל בגרוזיה, אף רב לא זכאי לו. "הרב קוזלובוסקי היה היחיד שיכול היה להיכנס ולשוחח אישית עם האסירים. אפילו השגריר הישראלי, יכול היה לראות את העצורים רק מעבר לזכוכית, ולשוחח עימם בטלפון פנימי, וזאת לאחר שעורכים עליו חיפוש, דבר שלא עושים על הרב קוזלובסקי", סיפר.

עו"ד מרדכי ציבין אשר ייצג את פרנקל והמטפל בעניינים בינלאומיים ובין היתר ייצג את סא"ל (מיל.) יאיר קליין, אמר כי, מדובר בפרשה סבוכה, יותר בהיבט הכלכלי מאשר המשפטי, במדינה שעדיין נגועה במחלות של המשטר הקומוניסטי. יש לברך את שר החוץ אביגדור ליברמן אשר לולא התערבות וכנראה לא היתה הפרשה באה לסיומה הטוב. ישראלים הפועלים במדינות שאינן דמוקרטיות צריכים לחשוש וללמוד לקח חשוב מפרשיה זו שאיננה הראשונה מסוגה וכנראה גםלא האחרונה. מנסיוני, הלקח לצערי לא יילמד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.