מערכת COL | יום ה' כסלו ה׳תשע״ב 01.12.2011

'שבעה' לרב מנדלזון: גילויים וסיפורים באירוע מיוחד ● גלריה

אמש נחתם ה'שבעה' של הגאון הצדיק רבי מנחם מנדלזון זצ"ל, רבה של מושב קוממיות ונשיא של קרן השביעית, מי שהיה ממשיך של דרכו אביו הרב בנימין מנדזלון ע"ה ● אשר ישראלי בדיווח מיוחד מהאירוע וגלריית תמונות לסיפור המלא
'שבעה' לרב מנדלזון: גילויים וסיפורים באירוע מיוחד ● גלריה
(צילומים: אשר ישראלי)
מאת אשר ישראלי

אמש נחתם ה'שבעה' של הגאון הצדיק רבי מנחם מנדלזון זצ"ל, רבה של מושב קוממיות ונשיא של קרן השביעית, מי שהיה ממשיך של דרכו אביו הרב בנימין מנדזלון ע"ה.

במהלך האירוע נשאו דברים: הרב אריה שכטר מרצה ב'ערכים', הרב דוד גרוסמן רב חסידי גור באשדוד, הרב בצלאל וקסלשטיין רב חסידי גור בקריית גת, הרב משה הבלין רב העיר וראש הישבה, הרב ישראל יצחק מנדלזון מנהל רוחני של "תורה ויהדות לעם".

הרבנים נשאו דברי הספד על גדלותו צדקותו, איך שהיה מקפיד על שמירת וקיום הגחלת של היהדות בכל האזור, על קיום מצווה ולימוד תורה, הביטול המיוחד שהיה לו לדבריהם של גדולי הדור, איך שבכל מאורע ובכל פרט היה מקשר זאת לביאת משיח, איך שהיה נוגע לו מצוות שביעית ומצוות התלויות בארץ כדרך אביו זצ"ל, בזכותו אלפי חקלאים מכל הארץ שמרו את מצוות שביעית ללא היתר מכירה.

הרב הבלין אף סיפר כמה מופתים שהיו בזכות ברכות שקיבל מהרבי.

הרב מנדלזון זצ"ל קיים מספר פעמים פסקי דינים בכמה מוסדות וגם לאנשים פרטיים שראו מזה ישועות גדולות, כמו למשל באופקים שאז נקלעו לצורך. הרב ישראל הרשקוביץ סיפר שזה עזר ויצא מהחובות הגדולים שלו, רק בערב ראש השנה האחרון ערך פסק דין לאחד מתומכי המוסדות.

סיפור שסיפר אחד מעסקני מהעיר בית שמש שאינו חסיד חב"ד שהיה צריך לסכום גדול של כמאה אלף דולר, נסע לאוהל הקודש כשיצא מחוץ לאוהל ראה את הוידאו של הוראת הרבי לרב מנדלזון. החסיד נסע לקראון-הייטס ועשו פסק דין לפני שלשה דיינים. לאחר מכן נסע למונטריאול לאחד התורמים שהיה נותן לו רק כמאה או מאה חמישים דולר, פתאום כשיצא, ראה שנתן לו את כל הסכום.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.