מערכת COL | יום ה' כסלו ה׳תשע״ב 01.12.2011

כולל הרבנות והדיינות שמפיץ קול תורה בהרי יהודה

בחמש השנים האחרונות, תופס כולל ליובאוויטש בשכונת "התמר" בביתר עילית את מקומו כמקום תורה שאורו זוהר למרחוק. בתקופה זו צלחו אברכים רבים בקלות יחסית את מבחני "היכל שלמה", בזכות הכנה נכונה ולימוד אינטנסיבי מודרך, שהכשיר אותם במקצועיות לקראת מבחנים אלו לסיפור המלא
כולל הרבנות והדיינות שמפיץ קול תורה בהרי יהודה

החגים חלפו, חורף בא; רגע לפני ששוב תכבוש הפעילות הציבורית את הכותרות, כדאי להפנות את הזרקור "פנימה" אל המנגינה שאי אפשר להפסיק, קול הלימוד שבלעה"ר מתנגן במחוזותינו בנעימה ערבה כל ימות השנה. והפעם: על חממה תורנית חסידית בה צומח הדור הבא של רבנינו ודייננו... בואו להכיר את הכולל לרבנות ודיינות בביתר עילית.

בחמש השנים האחרונות, תופס כולל ליובאוויטש בשכונת "התמר" בביתר עילית את מקומו כמקום תורה שאורו זוהר למרחוק. בתקופה זו צלחו אברכים רבים בקלות יחסית את מבחני "היכל שלמה", בזכות הכנה נכונה ולימוד אינטנסיבי מודרך, שהכשיר אותם במקצועיות לקראת מבחנים אלו.

מי שעומד בראש הכולל הוא הגה"ח הרב עמנואל חביב, רב בית הכנסת וקהילת חב"ד בשכונת התמר בביתר עילית. הרב חביב, בוגר ישיבות חב"ד ומכוני ההלכה הגבוהים בירושלים, שימש ברבנות את זקן רבני חב"ד הגה"ח רבי דובער אליעזרוב ע"ה והשתלם בכל מקצועות ההלכה. את הניסיון והידע הרב שצבר, הוא מעמיד כיום לרשות תלמידיו. שמו נודע לפניו ואפילו משרד המשפטים נעזר בו לגיבוש חוו"ד הלכתית בסוגיות משפטיות.

במסגרת פעילותו כראש הכולל, זכה הרב חביב לפתח שיטת לימוד ייחודית המאפשרת לאברכים ללמוד בצורה נכונה ונהירה את יסודות ההלכה בתחומים הנדרשים לרבנות ושליחות.

"מה תפקידו של כולל חב"די?" שאלנו את הרב חביב, והוא משיב: "מסגרת המיועדת לאברכים משלנו, חייבת להכשיר אותם גם לאתגרי השליחות. כך שמלבד לימוד טוב כמו כל 'כולל', אנחנו מתכוננים לחיים בסביבה מרוחקת ולפעמים מנותקת מאידישקייט. אברך משלנו צריך לדעת היטב איך להתמודד עם ניהול קהילה בנכר, במקומות בהם מתחככים עם משפחות מתבוללות – ושלל אתגרים ייחודיים הקשורים לקידושין וגיטין, מקוואות, טהרה ולוויית המת, שמירת שבת וכשרות ואפילו דילמות שכמעט אינן מגיעות לרב בדרך כלל: כמו השאלה האם מותר לחגוג בר מצווה ולהניח תפילין ליהודי שעדיין לא נימול? האם מותר לצרף למניין מי שנשוי לגויה? האם מותר ללמד תורה לגויים, או להיענות להזמנה של גורמים נכבדים אינם יהודים המבקשים הרצאה בנושאי תורה ומצוות? האם מותר להשתתף באירועים הקשורים לחגאות הנוכרים? ועוד כהנה שאלות רבות שאני שומע משלוחים במקומות שונים בעולם".

"החלום שלי" אומר הרב חביב, "הוא לזכות לעמוד לרשות כל שליח המעוניין בכך: להקים מערכת זמינה ונגישה, באמצעותה יוכל כל שליח להפנות שאלות ולקבל הדרכה מיידית, בכל נושא העומד על הפרק – ולסייע לכל שליח המעוניין ללמוד ולרכוש הסמכה טובה לרבנות. המשימה הכי חשובה בעיני היא לדאוג לכך שהשלוחים שלנו יהיו ברי סמכא בכל נושא יהודי והלכתי בכל מקום בעולם".

ניתן לפנות לרב חביב בכל נושא ועניין באמצעות כתובת הדואר האלקטרוני: [email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.