מערכת COL | יום ה' כסלו ה׳תשע״ב 01.12.2011

'ידיעות אמריקה': הסוד של סוכן הנסיעות החב"די להשגת דילים

העיתון הישראלי הנפוץ באמריקה 'ידיעות אמריקה' מבית 'ידיעות אחרונות', ערך השבוע ראיון עם ר' שמואל קרביצקי מקראון הייטס, הבעלים של חברת הנסיעות 'סקיי 2000'. בין היתר הוא מספר לכתב העיתון על משימתו שהוכתרה בהצלחה, להביא ארצה חתן ערב חופתו שנתקע בניו-יורק עקב הסופה 'איירין'  לתמלול הראיון המלא
'ידיעות אמריקה': הסוד של סוכן הנסיעות החב
ר' שמואל קרביצקי בשיחה עם מנכ"ל אל-על אליעזר שקדי באירוע בניו יורק (צילום: COL)
ידיעות אמריקה

שמוליק קרביצקי, הבעלים של חברת הנסיעות הותיקה סקיי 2000, מודה שלפני כחמש שנים, הוא התחיל לחשוב שחברות הנסיעות עומדות להיעלם מהעולם תחת משק כנפי הקידמה. כמו מחלקי הקרח שנעלמו עם הגעת המקרר החשמלי ונערי המעליות שנאלצו למצוא הכנסה אחרת עם המצאת הכפתור, כך חשב סוכן הנסיעות הוותיק, גם המקצוע שלו יעלם מהעולם עם צמיחת צרכנות האינטרנט ורכישה ישירה של כרטיסי הטיסה מאתרי חברות הנסיעות.
למרבה הפלא, מהר מאוד הסתבר שלמרות האפשרויות שפתח האינטרנט, נוסעים רבים, בהם אנשי עסקים המרבים לנוע בדרכים האוויריות, העדיפו לעבוד עם סוכנות נסיעות מקצועית ומנוסה, כדי להבטיח שיהיה להם למי לפנות במקרה של תקלות. שמוליק משוכנע שהם צודקים, הוא מגולל לא מעט מקרים לא פשוטים, בהם הצליחה סקיי 2000 לפתור ללקוחות בעיות לא צפויות, מקרים המתוייקים בתיקים שהוא שומר במשרדי החברה, הממוקמים בקומה ה- 18 של מגדל המשרדים במאדיסון אווניו במנהטן. אחד הלקוחות עליהם שמוליק מספר לי הוא חב"דניק צעיר, שהגיע לביקור בניו-יורק, ימים ספורים לפני חתונתו בישראל. אבל יומיים לפני מועד החתונה, היכתה הוריקן "איירין" בעיקר והביאה לסגירתם של נמלי התעופה בניו-יורק וניו-ג'רזי ל- 24 שעות ולדחיית עשרות טיסות בימים שאחרי הסגירה. למרות זאת, הצליח שמוליק לנייד את החתן הנואש ולהעלות אותו על הטיסה הראשונה שיצאה מניו-יורק, מיד אחרי שהסופה חלפה. את המושב על הטיסה איתר שמוליק בטרם הופיע על מסופי המחשבים, וכך איפשר לחתן אסיר התודה לנחות בארץ ביום חתונתו. במקרה אחר התגייס המשרד כדי לסייע ללקוח מבוהל, שגילה שרכש כרטיס טיסה באינטרנט לסן חוזה בקליפורניה במקום לסן חוזה בפורטו ריקו וביקש נואשות עזרה בהחלפת הכרטיס, לאחר שלא הצליח לתקשר עם חברת התעופה.
שמוליק, חסיד חב"ד מסור שהצליח בשנים האחרונות למנף היטב את משרד הנסיעות הוותיק שלו, ומי שבין השאר נחשב לאחד הלקוחות הגדולים של "אל על", למד בשנים האחרונות, שמי ששורד בענף הזה הם המקצוענים, אלה שהידע, הנסיון והקשרים שיצרו עם אנשים בענף במשך השנים מאפשרים להם לתת את השירות הטוב ביותר לנוסעים. כיום, מעיד שמוליק, הוא חייב להיות ערני מתמיד, מעודכן בכל מה שזז בחברות התעופה ובאתרי המכירות באינטרנט כמו מבצעים אטרקטיביים, שידרוגים, מכירות מיוחדות לתקופה מוגבלת. לא בכדי עוקבים אחרי הפרסומים שלו בלהט כ- 14,000 איש הכלולים ברשימת התפוצה שלו.
סקיי 2000, הסוכנות המתיישרת עם רוח הזמן, מפרסמת מבצעים גם בפייסבוק ומאפשרת ללקוחות לרכוש דילים בזמן אמת. כך קרה בקיץ האחרון, כשבעקבות תקלה במחשב אחת מחברות התעופה שטסה לארץ, טיסות מסוימות פורסמו בטעות בחצי ממחירם הרגיל. הצוות של סקיי 2000 התנפל מיד על הכרטיסים והצליח לנצל את התקלה כדי להשיג ללקוחותיו כרטיסים זולים במיוחד.
מכירת הכרטיסים לישראל לחופשת הפסח הבא כבר בעיצומה, דיווח שמוליק השבוע והתריע שכבר היום לא תמצאו כרטיס בטיסה ישירה לישראל לפסח הקרוב בפחות מ- 2000$, אבל הוא עצמו נערך לביקוש הגדול ורכש מראש קבוצות שלמות של כרטיסים מוזלים ועדיין נותרו לו כרטיסים הזולים בכ- 500$ מאלה שניתן לרכוש באינטרנט.
לתחום הנסיעות הגיע שמוליק באמצע שנות השמונים, כשנחת כאן עם אשתו יהודית כדי להיות קרוב לרבי מלובביץ'. כבן למשפחה חבדניקית, שכבר רושמת שבעה דורות אחורה, שמוליק, שגדל בקרית מלאכי, לשם הגיעה המשפחה הישר ממוסקבה בתחילת שנות השבעים, קפץ על ההזדמנות להתקרב לחצר הרב בברוקלין. ההתחלה, הוא מודה, הייתה קשה, אבל עם הזמן החיים היטיבו עם הזוג הצעיר, במיוחד עם המעבר לשכונת קראון הייטס, שאפשרו לשמוליק להתוועד עם חבריו החסידים מדי יום. במהלך עבודתו בחנות למזוודות במנהטן נחשף שמוליק לראשונה לעולם הנסיעות וטיפח קשרים עם סוכנים שונים. לא עבר זמן והוא שכר בעצמו שולחן בסוכנות נסיעות גדולה על מאדיסון אווניו.

מה אתה יכול לספר על התקופה ההיא?

שמוליק: "זאת הייתה תקופה שבה פעלו בשוק חברות כמו 'פאן אם', 'טוואר אייר', TWA. אלה היו ימים בהם היה צריך ללכת לשכן לקבל פקס שמאשר את הכרטיס. לקחת את הכרטיסים ולשלוח אותם בפדקס. למרות שכבר היה בסיס ממוחשב, רוב העבודה נעשתה דרך הטלפון".

למה בחרת בשם סקיי 2000?

פתחתי את המשרד בשנת 1994, בימים בהם אנשים דיברו על שנת 2000 כעל עתיד חדשני, אפילו מספר הטלפון שלי במשרדים בברוקלין מסתיים ב- 2000: 7187562000. שכרתי משרד בבניין של החברה שבה עבדתי ולפני שלוש שנים עברנו לפה, כי גדלנו. הנישה שלי הייתה ישראל ועבודה עם תאגידים וטיסות מכורות".

איך אתה מצליח להשיג דילים אטרקטיביים?

"אני יודע איך להשיג כרטיסים יותר בזול. צריך להיות איש מקצוע כדי להשיג מה שהחברה מסתירה ממך. יש סיטונאים שקונים בלוקים של כרטיסים. אבל המחירים שלהם לא מופיעים באינטרנט. אנחנו מצליחים לקבל מהם מחירים זולים באופן משמעותי. אני מכיר את אנשי חברות התעופה, באופן אישי, חברות כמו דלתא, קונטיננטל, אל על. אני יושב איתם בארוחות צהריים. הם באים לבקר אותי. לכל חברת תעופה יש אנשי מכירות שמקבלים משכורת כדי לדאוג שסוכני הנסיעות ימכרו כרטיסים. הם שם כדי לעזור לי. אחת ההתמחויות שלנו היא בניית כרטיס טיסה מורכב עם כמה עצירות. כרטיס שהלקוחות שלו הם בעיקר אנשי עסקים. אנחנו מיומנים גם בשדרוג הטיסה באמצעות הנקודות שצבר הלקוח, במיוחד בשדרוג למחלקת עסקים. אנחנו יודעים איך לעזור לאנשים להשתמש בנקודות כדי לקבל כרטיסים בחינם. משהו שהם לא מצליחים להשיג כשהם עומדים מול חברות התעופה".

איך אתה רואה את עתיד המקצוע?

"למרות מחירי הדלק שמייקרים את הנסיעות, אנשים ימשיכו לטוס. אם לא פעם בחצי שנה אז פעם בשנה. אני מתכוון בעיקר לטיסות לארץ. גם התיירות הדתית שנוסעת לישראל לראות את המקומות הקדושים תמשיך לנסוע וכמוהם גם ישראלים רבים שנוסעים לבקר את המשפחה. הטרנד של עריכת שמחות משפחתיות בישראל, מבר מצווה ועד חתונה, חזק מתמיד. אנשים לוקחים את המשפחה המורחבת ונוסעים לחגוג בישראל".

אז למרות האינטרנט אתה אופטימי?

"ראשית, המון פעמים אני מצליח להשיג כרטיסים יותר אטרקטיביים מאשר ניתן להשיג באינטרנט. שנית, כשאתה קונה כרטיס טיסה באינטרנט, זה אולי יופי כשהכל בסדר, אבל ברגע שיש בעיה, אין לך עם מי לדבר. יש הרבה בעיות לא צפויות שעולות בשטח, שמצריכות התקשרות עם חברת התעופה. התוצאה היא לגמרי אחרת אם הם מכירים את מי שמדבר איתם".

יש לך דוגמא?

"על פי החוקים של חברות התעופה, מי שמפספס טיסה ולא מודיע, מה שנקרא No Show, מפסיד את הכרטיס, אם במקרה אירע לו פנצ'ר בדרך לשדה והוא לא הגיע לטיסה, הוא יפסיד את הכרטיס. אבל עם הקשרים שלנו, הצלחנו פעמים רבות להעביר לקוח כזה לטיסה אחרת מבלי שיאבד את הכרטיס. כשזה קורה למשפחה שלמה, מדובר בחסכון של אלפי דולרים".

אתה בעצמך נוסע לבקר בישראל?

"אתמול חזרתי מביקור בארץ שהיה מאוד מרגש, נסעתי לברית של הנכד שלי, שנולד לבני, יצחק שלמה, שהתחתן וגר בקרית מלאכי מזה כשנה. הנכד נקרא נפתלי, ע"ש אבא שלי ז"ל, שהיה חבדניק ופרופסור למתמטיקה באוניברסיטת בן גוריון ונפטר לפני 13 שנה. הברית נערכה בקרית מלאכי ואני הייתי הסנדק. אני מבקר הרבה בארץ, שם יש לי גם אמא, שתי אחיות ואח".

וחופשות אחרות?

"לפעמים אני נוסע לבהמאס או לקנקון. בקיץ אנחנו נוסעים לקטסקילס לחודש. יש לנו בקתה שם. למרות שהמשרד מתמחה בטיסות לאירופה והמזרח הרחוק, למזרח הרחוק עוד לא הגעתי".

איך אתה מסביר את זה?

"משפחה, ילדים, נכדים..."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.