מערכת COL | יום ד' כסלו ה׳תשע״ב 30.11.2011

סגן שר החינוך ביקר והתרשם בכפר הנוער סיטרין ● גלריה

בעוד נציג ממשלת ישראל מבקר בכינוס השלוחים העולמי ומתפעל מהעוצמה וההיקפים בבאנקעט, ערך ידידו, סגן שר החינוך חבר הכנסת הרב מנחם אליעזר מוזס ביקור מיוחד ב'כפר הנוער אור אבנר- סיטרין' השוכן למרגלות הכרמל וניצל בנס מהשריפה הגדולה לפני שנה בדיוק ● מוזס שיבח את פעילות שלוחי הרבי בחבר העמים ואת פרויקט נעל"ה המהווה המשכיות לעשייה החינוכית רבת ההיקפים המעמידה דור של חסידים  לסיפור המלא
סגן שר החינוך ביקר והתרשם בכפר הנוער סיטרין ● גלריה

כינוס השלוחים העולמי שננעל בניו יורק, ריכז אליו גם מאות שלוחי הרבי בחבר העמים. את העשייה הרבה שלהם ניתן לראות בעריהם, במוסדות החינוך הרבים שהוקמו, בתי התבשיל, בתי הכנסת והמרכזים הקהילתיים. אך ישנו מקום אחד, שאיננו שוכן בחבר העמים ומפעמים בו חיים תוססים, הפועל כהמשך ישיר ובלתי נפרד ומצמיח את ההשקעה של השלוחים בחבר העמים לפרי בשל.

כזה הוא פרויקט נעל"ה השוכן בכפר הנוער 'אור אבנר' בסיטרין מיסודו של נשיא איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים ר' לוי לבייב, שאירח השבוע, במלאות שנים עשר חודשים בדיוק לאסון הקשה בכרמל, את סגן שר החינוך חבר הכנסת הרב מנחם אליעזר מוזס לסיור באזור השריפה.

חבר הכנסת מוזס החל את הסיור כשהוא מלווה במנכ"ל הכפר ר' מיכאל דור, ובמנהל החינוכי הרה"ג יעקב קליין שליט"א מראשי הישיבה. תחילה למד הרב מוזס, על השתלשלות האירועים בשריפה, ועל הנס הגדול שהוביל להצלתו של הכפר מלשונות האש. מנכ"ל הכפר הציג בפני סגן השר את הצעדים בהם נקט הכפר על מנת להגן על המקום בעתיד, בהם בניית גדר משוכללת, והתקנת אמצעי בטיחות רבים.

בהמשך עבר סגן השר לסייר בכיתות הלימוד ובמתקני הפנימיה ביחד עם מנהל הישיבה הרב מנחם חייבי. הרב מוזס הביע את השתאותו נוכח התנאים המיוחדים להם זוכים התלמידים, כשעבר בכיתת לימוד סת"ם, ראה את תוכנית הלימודים של מגמת הכשרות, וביקר באולפן ההקלטות החדיש שנחנך לאחרונה. אחרי שהתרשם מתוכנית הלימודים התורנית, הביע את הערכתו הרבה, ואמר שיש צורך דחוף במוסדות נוספים שמשלבים תורה ומלאכה.

כשהרב מוזס נכנס לבית המדרש, הוא מצא את האולם מלא מפה לפה, כשהתלמידים מתכוננים במרץ לקראת המבחן בגמרא. סגן השר סיפר לתלמידים על הפרסומים, לפיהם בחינוך הכללי בארץ ישנם אחוזים גבוהים של אלימות ומורים רבים מרגישים מאויימים על ידי התלמידים. לדבר סגן שר החינוך רק חינוך תורני ערכי כמו בכפר סיטרין, הוא המענה למצב החינוך בארץ. לדבריו, תלמידי הישיבה בסיטרין, וההשקעה הניכרת בהם של צוות הישיבה, הם הערובה לעתידו של העם היהודי. הרב מוזס הזכיר שבקרב תלמידי כיתות א' שיעור התלמידים במסגרות חרדיות עומד על כ30 אחוזים, וסיים באיחול שנזכה תיכף ומיד לקיום הייעוד "ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים".

בהמשך נכנס לכיתות הלימוד ובחן את התלמידים על ידיעותיהם בחומר הנלמד, תוך הבעת התפעלות מהצלחותיהם.

הח"כ המשיך בסיור רגלי במרחבי הכפר העצומים, תוך התרשמות מהשיפורים שנעשו בשנה האחרונה, בהם הכשרת פנימיה חדשה, ומתקני פנאי לתועלת התלמידים.
חלקו השני של הביקור היה במתחם בית הספר נעל"ה (נוער עולה לפני הורים) לתלמידים שהגיעו ממדינות חבר העמים לאחר שהתקרבו על ידי שלוחי הרבי. בית הספר פועל בניהולו של סמנכ"ל הכפר ר' אלכס פרוצ'אנסקי.

סגן השר לכיתות הלימוד, כשהוא מלווה במנהל בית הספר ר' חיים לוין, ובמהלך השיעורים בחן את ידיעותיהם של התלמידים בחומר הנלמד. הרב מוזס הביע את התפעלותו בפני מנהלי המוסד, מהעובדה לפיה תלמידים שהגיעו לארץ, לעיתים ללא רקע כלל ביהדות ובעברית, רכשו ידיעות נרחבות בהסטוריה של עם ישראל ובהלכה.
בכך, לדברי השר, ניתן לראות את פירות שלוחי הרבי ופעילות חב"ד בחבר העמים, כפי שהיא משתקפת ברוח החסידית הנושבת מבין כתלי בית הספר והנהגת התלמידים.

"אין ספק שבזמן שאלפי שלוחי הרבי בעולם נמצאים בכינוס השנתי, רוחו של הרבי מורגשת כאן היטב והחיות החב"דית ניבטת מכל פינה ועל פניהם של התלמידים", אמר מוזס.

סגן השר התעניין במיוחד במבצע כשרות שמתנהל בקרב התלמידים, ובהמשך דיבר בפני התלמידים על חשיבות לימודם בכפר סיטרין, כהמשך שלהם בשרשרת הדורות של עם ישראל.

בישיבת הסיכום שיבח ח"כ מוזס את ר' לוי לבייב על כל פועלו למען החינוך היהודי בישראל ובתפוצות ועודד את הנהלת הכפר והצוות על השליחות הנעשית.

בסיום הביקור הופתע הרב מוזס לקבל ממחנך המתיבתא הרב נחמיה פורסט, את העיתון להורי התלמידים, שהודפס עם ידיעה מצולמת מהביקור הרשמי.

את הביקור ליווה וסיקר הכתב הכלכלי של רדיו קול חי- ר' צבי טסלר, מהצוות החינוכי של כפר סיטרין.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.