מערכת COL | יום א' כסלו ה׳תשע״ב 27.11.2011

מיזם השידוכים הכשר והראשון מסוגו יוצא לדרך ● כל הפרטים

מיזם 'שידוכים.נט' מציע פיתרון חדשני בתחום השידוכים ומהווה בשורה גדולה, בעיקר לשלוחי הרבי ולמקורביהם ברחבי העולם ● ההצטרפות למאגר תתאפשר אך ורק באישור 'ממליצים' מוסכמים, ומלאכת ההתאמה תיעשה בצנעה ובצניעות, ותחת פיקוח רבנים  ● איך פועל המיזם? כל התשובות  לסיפור המלא
מיזם השידוכים הכשר והראשון מסוגו יוצא לדרך ● כל הפרטים
אילוסטרציה: מנדי הכטמן, COL

שלוחי הרבי מכירים היטב את הבעיה הכאובה: מקרבים ליהדות צעיר או צעירה, עוברים איתם כברת דרך ארוכה, ואז, כשמגיע השלב שבו מבקשים המקורבים להקים בית יהודי נאמן, הם מוצאים עצמם מטפסים על קירות חלקים. הצורך להתאים למקורב המסוים בת זוג המתאימה לו, מנטלית ורוחנית, וזאת כאשר ממילא ההיצע המקומי איננו גדול, הופך לעיתים את המשימה לבלתי אפשרית.

על הבעיה הזאת בדיוק בא לענות המיזם החדשני .shiduchim-net.org ('שידוכים-נט'), המושק בימים אלו, בתום חודשים ארוכים של עבודת הכנה. מדובר במיזם מקוון אשר יוזן באינפורמציה מפורטת על המועמדים הפוטנציאליים, לאחר מכן יצליב את המידע, ובמידת ההתאמה ייזום הצעת שידוך מסודרת ומכובדת לכל אחד מהצדדים.

מי שעומדים מאחורי המיזם החדשני הזה הם שני תושבי כפר-חב"ד, ר' ברוך גלבשטיין ור' שלמה נוגינסקי. לשם כך הם יצרו פלטפורמה טכנולוגית מקורית ומרתקת, כמותה לא הייתה עד עתה.

התאמה כמותית ואיכותית

וכך זה יעבוד: בשלב ראשון יתבקשו הנרשמים למלא את פרטיהם האישיים. על-מנת לוודא שמדובר באנשים ראויים ורציניים ושהפרטים שמסרו על עצמם אכן נכונים, יידרשו הנרשמים להציג שם של 'ממליץ' מתוך רשימה רחבה של 'ממליצים' שהמיזם יציג. רשימת ה'ממליצים' תכלול שלוחים, רבנים ומשפיעים בכל העולם. ה'ממליץ' יצטרך לאשר את הנרשם וכן את נכונות הפרטים האישיים שלו.

חשוב להבהיר: ההרשמה פתוחה לכול, אך כל התקדמות של הנרשם לשלבים נוספים, תותנה באישורו של 'ממליץ'. אלא שבכך תפקידו של ה'ממליץ' לא תם והוא עתיד להוסיף וללוות את הנרשם, כפי שיפורט.

שלב שני: לאחר קליטת הנתונים, תבצע המערכת חיפוש והתאמה, בלתי פוסקים, בין נתוני הנרשמים לנתוני הנרשמות. מדובר בתוכנית 'חכמה', הבוחנת התאמה כמותית ואיכותית גם יחד. כלומר, המערכת תבחן ותשווה את כמות הפרמטרים המתאימים של המועמדים, אך במקביל היא תבצע גם הערכה איכותית של הנתונים, בהתאם למידת החשיבות שהעניק להם הנרשם. רק לאחר שקלול כולל של הנתונים, תגובש ההצעה.

בשלב השלישי והאחרון תפנה הנהלת המיזם אל ה'ממליץ' ותציג לפניו את שם המועמד או המועמדת אפשריים כשידוך לנרשם שהומלץ על-ידו. החיבור בן הצדדים ייעשה על-ידי ה'ממליץ' או כל אדם אחר שייבחר על-ידו למשימה.

דיסקרטיות ופיקוח רבני

בשיחה עם גלבשטיין ונוגינסקי, העומדים כאמור מאחורי המיזם, ביקשנו ללבן מספר היבטים חשובים. ראשית, האם המיזם המקוון לא יפגע בצנעת הפרט, תהינו. "בשום פנים ואופן!", הם אומרים. "מלבד ה'ממליץ' שנבחר על-ידי הנרשם עצמו, איש לא ייחשף לפרטיו האישיים. גם לא 'הצד השני' שיימצא מתאים. הכול ייעשה בדיסקרטיות מוחלטת".

האם המיזם החדשני נהנה מהכוונה רוחנית ומפיקוח רבני, שאלנו. "בהחלט", הם משיבים. "לכל אורך הדרך אנחנו נועצים ומלווים בכבוד הגה"ח הרב חיים-שלמה דיסקין שליט"א, רבה של קריית-אתא ורב קהילת חב"ד בעיר, ובכבוד הגה"ח הרב דב טברדוביץ' שליט"א, מו"צ בכפר-חב"ד ומחבר ספרי הלכה בנושא שידוכים ונישואים. שני הרבנים הגאונים התוו את דרכנו והם גם המפקחים על עבודתנו, שתתבצע בגדרי ההלכה וההנהגה החסידית.

מה יעשו מקורבים המתגוררים במקומות שמהם לא נבחר על-ידכם 'ממליץ', ביררנו. "במקרים כאלו", הם משיבים, "נבקש מהנרשם שיציע לנו שם אפשרי של 'ממליץ'. במידה והצעתו תהיה מקובלת עלינו, נפנה אנו אל אותו שליח, רב וכיו"ב ונבקש ממנו להצטרף לרשימת ה'ממליצים', לטובת הנרשם המסויים הזה ולטובת צעירים אחרים במקום".

"האם השימוש במיזם יהיה כרוך בתשלום, היינו סקרנים לדעת. "נכון להיום, השימוש בשירותי המיזם יינתן חינם אין כסף", הם מצהירים אך גם מוסיפים כי, "ייתכן שבשלב מתקדם יותר נגבה מהנרשמים סכום סמלי לכיסוי הוצאות ההקמה ותפעולו השוטף של המיזם". עוד אומרים גלבשטיין ונוגינסקי, כי "בתום תקופת הרצה ראשונה של המיזם, תישקל האפשרות להרחיב את מעגל הנהנים משירותי המיזם, לאוכלוסיות נבחרות נוספות מקרב אנ"ש ברחבי העולם".

ופרט חשוב נוסף: הממשק למשתמש יפעל בחמש שפות, כדי לאפשר למקסימום מועמדים להירשם אליו וליהנות משירותיו, בדרך להקמת בית יהודי כשר ונאמן.

לכניסה לאתר: לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.