מערכת COL | יום כ"ח חשוון ה׳תשע״ב 25.11.2011

הסדנאות: התמודדות עם מצבי אסון והתעללות נפשית ● גלריה

יומו השני של כינוס השלוחים העולמי נערך במלון מריוט שבברוקלין בהשתתפות אלפים משלוחי חב"ד ● השלוחים נחשפו למאות סדנאות עשירות בתוכן ● מהי התגובה הנכונה של חב"ד במקרי אסון, או אירוע רב נפגעים?, איך נמצא שותפים כלכליים להצלחת המוסד?, כיצד לבנות צוות מוביל, מלוכד ואפקטיבי בבית חב"ד?, ואיך תהפוך את בית חב"ד למרכז לימודים למבוגרים לסיפור המלארק ב-COL: עדכונים און-ליין מכינוס השלוחים - הדיווחים, הגלריות, הוידאו >>>
הסדנאות: התמודדות עם מצבי אסון והתעללות נפשית ● גלריה
(צילומים: שמוליק סופר, COL)

שרון גושן, ניו יורק

יומו השני של כינוס השלוחים העולמי נערך במלון מריוט שבברוקלין בהשתתפות אלפים משלוחי חב"ד. השלוחים נחשפו למאות סדנאות, עשירות בתוכן, שאורגנו על ידי צוות היגוי של כינוס השלוחים במשך חודשים ארוכים.

יום הסדנאות המיוחד נפתח בשעה 10 בבוקר בסדנא שמשכה שלוחים רבים, ושעסקה בנושא התגובה הנכונה של חב"ד במקרי אסון, או אירוע רב נפגעים, ל"ע. כזכור, בשנים האחרונות, התמודדו השלוחים עם אסונות טבע רבים על פני הגלובוס: שטפונות, רעידות אדמה, סופות, מצבי מלחמה, ועוד, ונרתמו לסייע במזון ובבגדים לנפגעים הרבים.

בפני המשתתפים נשאו דברים השליח בתאילנד הרב נחמיה וילהלם, ומנהל מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור הרב מנחם קוטנר, ששיתפו את השלוחים באמצעים הרבים העומדים לרשותם, ובתחושת השליחות והאחריות של השלוחים לסייע במצבים כאלו.

המשימה: למצוא שותפים כלכליים להצלחת המוסד

גם המשבר הכלכלי העולמי לא פסח על יום הסדנאות המיוחד. סדנא מיוחדת עסקה בחשיבות למצוא שותפים כלכליים להצלחת המוסד. הסדנא העניקה למשתתפים טיפים כיצד למנף את בית חב"ד, ולהצעידו לעתיד כלכלי טוב יותר.

סדנא נוספת עסקה בשאלה כיצד נהפוך את המקורבים למשפחה אחת ומלוכדת? שלוחים ששברו מוסכמות, שינו את הקודים המקובלים, והלכו על רעיונות יצירתיים במיוחד שיתפו את עמיתיהם השלוחים בחוויות מעבודתם בשליחות.

כיצד נתמודד עם מקרי אלימות והתעללות נפשית בתוך הקהילה?

יום הסדנאות המיוחד שיערך ביום חמישי במלון מריוט בברוקלין, יערך טקס כתיבת האותיות הראשונות בספר התורה הנכתב לזכרו של הרב דוד רסקין ע"ה, יו"ר צעירי חב"ד אגודת המרכזית. האירוע יערך בהמשך לסדנא שתעסוק בהוראות הרבות שקיבל הרב דוד רסקין ע"ה מהרבי, ושמשכה אליה קהל שלוחים גדול.

שלוחי חב"ד נחשפים לא פעם למקרי אלימות והתעללות נפשית בתוך הקהילה. לשם כך, נערכה סדנא מקורית נוספת בהנחיית ד"ר טווערסקי מניו ג'רזי, הידוע כמרצה בתחום הפסיכולוגי והנפשי. הוא הציג שיטות ודרכי טיפול, שעלו בהתכתבויות שלו עם הרבי ברבות השנים, וענה לשלוחים על שאלות בנושא זה.

הורות נכונה

פאנל מיוחד של מחנכים בעלי ניסיון, אירח את ד"ר מארק ברענער, מומחה לחינוך הורים. השלוחים יוכלו להאזין איך רוכשים מיומנויות נצרכות של הורות נכונה ויעילה, מה לומר ואיך לומר לילדים היקרים, בשנים החשובות ביותר שמעצבות את כל העתיד שלהם.

עוד סדנאות בכינוס עסקו בשאלה "כיצד לבנות צוות מוביל, מלוכד ואפקטיבי בבית חב"ד?, פאנל מיוחד של מחנכים בעלי ניסיון, סדנה מיוחדת תעסוק בצורת התקשורת החשובה, איך תהפוך את בית חב"ד למרכז לימודים למבוגרים?

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.