מערכת COL | יום כ"ה חשוון ה׳תשע״ב 22.11.2011

היועץ המשפטי לממשלה החליט: חקירה פלילית נגד הרב אליהו

היועץ המשפטי לממשלה החליט על פתיחה בחקירה פלילית כנגד הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, בחשד לפרסום הסתה לגזענות, בגין התבטאויות שונות שפורסמו בשם הרב בכלי התקשורת בהן התייחס לציבור הערבי. בה בעת, החליט היועץ המשפטי לממשלה כי אין מקום לפתיחה בחקירה פלילית בגין פסק ההלכה שפרסם הרב שמואל אליהו לסיפור המלא
היועץ המשפטי לממשלה החליט: חקירה פלילית נגד הרב אליהו
הרב שמואל אליהו ● צילום: שמוליק סופר, COL

ערוץ 7

היועץ המשפטי לממשלה החליט על פתיחה בחקירה פלילית כנגד הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, בחשד לפרסום הסתה לגזענות, בגין התבטאויות שונות שפורסמו בשם הרב בכלי התקשורת בהן התייחס לציבור הערבי. בה בעת, החליט היועץ המשפטי לממשלה כי אין מקום לפתיחה בחקירה פלילית בגין פסק ההלכה שפרסם הרב שמואל אליהו.

כפי שפורסם בעבר, בעקבות תלונות שהתקבלו על רקע פרסומו של פסק הלכה (המכונה "מכתב הרבנים") שהוציא הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, ביחד עם עוד כחמישים רבנים אחרים, לפיו אין למכור או להשכיר דירות למי שאיננו יהודי, ובעקבות התבטאויות שונות שפורסמו בשם הרב אליהו בתקשורת, המתייחסות לציבור הערבי, הנחה היועץ המשפטי לממשלה לבחון קיומם של היבטים פליליים ומשמעתיים העולים לכאורה מן האמירות המיוחסות לרבנים. בהמשך לכך נבדקו הדברים בפרקליטות המדינה, והוכנה חוות דעת בענין.

לאחר עיון בחוות דעת הפרקליטות, ולאחר שנתקיימה ישיבה בהשתתפות כלל הגורמים הרלבנטיים, אימץ היועץ המשפטי לממשלה את עמדת פרקליט המדינה, והחליט על פתיחה בחקירה פלילית נגד הרב אליהו, בחשד לפרסום הסתה לגזענות, בגין התבטאויות כוללניות נגד ערבים, אשר נאמרו-לכאורה במסגרת ראיונות שהעניק לכלי התקשורת, המעלות חשד לפרסומים גזעניים.

מלשכת הרב שמואל אליהו נמסר כי "הרב שמואל אליהו מברך על הודעת היועמ"ש כי אין מקום לפתיחת חקירה בעניין פסק ההלכה של מכתב הרבנים האוסר למכור קרקעות ובתים  לנכרים. ועל עמדתו באופן עקרוני כי יש להימנע מהתערבות מיותרת בפסקי הלכה תורניים. הרב סמוך ובטוח כי חקירה בעניין התבטאויות ציבוריות שונות תאפשר להבהיר את עמדתו באופן ברור וחד משמעי כי על המדינה לפעול נגד אוכלוסיות תומכי טרור במגזר הערבי ולא נגד המגזר הערבי בכללותו. הרב מקווה שיבוא יום ובו יהיה שיוויון אמיתי בפני החוק  גם בתחום חופש הביטוי של אנשי רוח. ללא אפליה בין ימין לשמאל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.