מערכת COL | יום כ"ד חשוון ה׳תשע״ב 21.11.2011

כמה מזוודות מותר לי? ● מילה של קמיסר (פ)

רגע לפני כינוס השלוחים וכמעט חודש אחרי שנוהל המזוודות החדש של 'אל על' ורוב החברות הזרות נכנס לתוקף, נוסעים רבים עדיין מבולבלים. באלו חברות ניתן עדיין לטוס עם צמד מזוודות? ומה דינם של נוסעי 'אל על' שהזמינו מוקדם? ומהיכן בכלל נחתה עלינו הגזירה החדשה והלא נעימה הזו? אפרים קמיסר, מנהל אתר www.OnlyNY.co.il וחובב 'גפילטע פיש' של רסקין, מבכה על הגזירה, ועושה לכם סדר במזוודות  לטור המלא
כמה מזוודות מותר לי? ● מילה של קמיסר (פ)
חסידים ומזוודות בנתב"ג (צילום ארכיון: שמוליק סופר, COL)
מאת אפרים קמיסר
 
לפי הדיבורים בארץ בחודש האחרון, רוב העסקים בניו יורק הולכים להיסגר בקרוב.
גזירת 'המזוודה האחת', תאלץ הרבה מאתנו להשאיר בניו יורק יותר דברים משהורגלנו.

לא עוד עגלות, מתקני "פישר פרייס", "מציא'ס" בבורו פארק, וארגזי דגים של רסקין. תשלום של 70 דולר עבור מזוודה שנייה מייתר ברוב המקרים את הכדאיות.

מאיפה זה נחת?

למעשה זה התחיל כבר לפני שנה וחצי אצל חברות התעופה החברות ב"וואן וורלד". אמריקן איירליינס, בריטיש, איבריה ואחרות. הן החלו גובות 50 דולר עבור המזוודה השנייה.

מתברר כי הצעד לא הזיק להן כל כך, ראו החברות האחרות והתקנאו והחלו אט אט מצטרפות.

כך הצטרפו באביב האחרון גם חברות התעופה החברות בברית "סטאר אליינס". לופטהנזה, סוויס, אוסטריאן וקונטיננטל, הן כבר הגדילו לעשות ודרשו 70 דולר עבור מזוודה שנייה.

דלתא איירליינס, עברה גם היא לפני שנה למדיניות זו, אך עוד באותו היום נאלצה לחזור בה והוציאה את תל אביב מההסדר. בדלתא שמרו את הפקס המבשר על הגזירה במגירה, עד הרגע שבו המוביל הלאומי יודיע על כך וכשעה לאחר הודעת 'אל על', ראו זה פלא, שיגרה גם דלתא את ההודעה בדבר מזוודה אחת לנוסע.

חובה לציין כי 'אל על' ראתה במשך תקופה ארוכה את המתחרות גובות תוספת ולא שינתה את המדיניות, כנראה שנגמר שם למשהו האוויר, והנה גם 'אל על' מצטרפת לחגיגה.

הסיבה הרשמית של החברות לייקור השירות, היא העלייה המתמדת במחיר הדלק הסילוני, מה שמקשה עליהן כבר שנים ומייקר מאוד את עלויות הטיסה.

אגב, יודעי דבר מספרים כי הצעד הבא הוא תשלום עבור שימוש בתאי השירותים במטוס, דולר אחד או שניים, תלוי ברמת השימוש... נשמע מצחיק? ישנה חברת צ'רטר אירופאית שכבר נוהגת כך.

כרטוס לפני ה-1 בנובמבר

בשונה מחברות אחרות, חברת אל על הייתה מספיק כנה עם לקוחותיה ואפשרה לרכוש כרטיסים עד ה-31 באוקטובר תחת המדיניות הישנה. לא משנה מתי מועד הטיסה עצמה, העיקר שזה כורטס לפני ה-1 בנובמבר. רבים מאוד כרטסו במהלך חודש אוקטובר וייהנו משתי מזוודות לנוסע, גם אם יטוסו רק בפסח.

הנתון הזה של יום הכרטוס, מופיע במחשב של 'אל על' בצורה בולטת ובשדה התעופה הוא יופיע אצל פקידי הצ'ק אין מיד בתחילת התהליך. אין צורך לנסות לספר להם שזה כורטס לפני אם זה באמת לא כורטס לפני...

ניתן לומר בוודאות כי רוב השלוחים הטסים לכינוס באל על כורטסו עוד לפני ה-1 בנובמבר. מי שלא יודע בוודאות, יפנה אל הסוכן שלו, זה יוכל לענות לו ממש תוך שניה.

כמה עולה מזוודה שנייה?

הגזירה החדשה היא לא בגלל הקטנת תא המטען במטוסים חלילה... אלא פשוט דרך נוספת של חברות התעופה לשלשל לכיסן עוד כסף. 'אל על' מציעה לנוסעיה לשלם עבור מזוודה שנייה 70 דולר לכיוון.

כך שאם לנוסע יש מזוודה נוספת בשני הכיוונים, מדובר כאן על תוספת של 140 דולר לכרטיס !

בהנחה שכרטיס לניו יורק עולה כעת סביב ה1000 דולר, מדובר בעליה של 14% במחיר הכרטיס תכל'ס. צעד מאוד ידידותי בעידן של מחאה חברתית.

ואם כבר מחאה חברתית... הגזירה החדשה היא דווקא על המעמד הנמוך. על חברי הדרגות הגבוהות של מועדון הנוסע המתמיד, מ-זהב ומעלה לא חלים החוקים החדשים, וכן על נוסעי מחלקות היוקרה – עסקים וראשונה, כל אלו ימשיכו ליהנות ממתכונת המזוודות הקודמת. והנה שוב, אלו אנשי המעמד הנמוך הנושאים בנטל...

את התשלום עבור המזוודה הנוספת יש לשלם בשדה בזמן הבידוק, ואין צורך להזמין מראש. גם שם כבר נעשו כל ההכנות לקליטת התשלום. אם פעם נוסע הנדרש לשלם היה צריך לכתת רגליו לקופה הראשית ולעמוד בתור, היום, הוחלפו כל המקלדות בעמדות הצ'ק אין והן ערוכות ומצפות לגהץ את כרטיס האשראי שלכם תוך רגע, בזריזות וביעילות... כמה נחמד ומתחשב מצדן.

אל על מאפשרת לנוסעיה המתמידים במעמד רגיל ומעמד כסף, לשלם מראש עבור מזוודה נוספת ע"י נקודות אל על. בחישוב של 50 סנט לנקודה. ניתן לשלם עבור מזוודה נוספת בתמורה ל140 נקודות מתמיד לכיוון. את השובר יש להנפיק מראש באתר אל על ולהציגו בזמן הבידוק בשדה התעופה.

תשלום של 70 דולר הוא רק עבור המזוודה השנייה. זה לא אומר שנוסע יכול להגיע לשדה עם 20 מזוודות ולשלם בכפולות של 70. החל מהמזוודה השלישית חוזרים לרמה המוכרת של משקל עודף, יש שייחשבו את זה לפי יחידה – 200-300 דולר ויש שייחשבו לפי משקל כל קילו, והשמים הם הגבול.

באלו חברות ניתן עדיין לשלוח 2 מזוודות?

ישנן כמה חברות בהן ניתן עדיין לשלוח 2 מזוודות, אך אין ספק כי גם זה ישתנה בקרוב וכדאי לשאול את הסוכן בזמן אמת, בזמן הכרטוס מה מתכונת המזוודות המותרת.

ניתן לציין כעת את החברה הטורקית – 'טורקיש איירליינס' וכן את החברה האוקראינית – 'אירו סוויט', המאפשרות עדיין 2 מזוודות לנוסע.

רסקין, רסקין, כמה אהבנו את הגפילטע פיש שלכם, השאלה המפורסמת של "מתוק" או "ללא סוכר" תחסר לנו כל כך. לחשוב שהדרך שעשה הקרטון האחרון שרכשתי מהמקפיא למעלה ועד תחתית המסוע הייתה לו דרכו האחרונה. ממש לא נתפס שאני מדבר על ה"קייס" שלכם בלשון עבר. ננצור את טעם הרולים שלכם על לשוננו לעד !
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.