מערכת COL | יום י"ט חשוון ה׳תשע״ב 16.11.2011

מפגש הסטודנטים הגדול באמריקה נערך בקראון הייטס ● גלרייה

בשבת האחרונה, קהילת קראון הייטס אירחה למעלה מ-850 סטודנטים לשבתון יחודי של אחדות וגאווה יהודית, שנערך ע"י ארגון 'חב"ד בקמפוס', כאשר תלמידים מכ-165 מרכזי חב"ד לסטודנטים מרחבי ארה"ב, קנדה, אירופה ואנגליה חברו לסוף שבוע של שיעורים, הרצאות, ארוחות שבת ופעילות מהנה  לסיפור המלא
מפגש הסטודנטים הגדול באמריקה נערך בקראון הייטס ● גלרייה
צילום: בנצי ששון

בשבת האחרונה, קהילת קראון הייטס אירחה למעלה מ-850 סטודנטים לשבתון יחודי של אחדות וגאווה יהודית, שנערך ע"י ארגון 'חב"ד בקמפוס', כאשר תלמידים מכ-165 מרכזי חב"ד לסטודנטים מרחבי ארה"ב, קנדה, אירופה ואנגליה חברו לסוף שבוע של שיעורים, הרצאות, ארוחות שבת ופעילות מהנה.

כבר ביום חמישי שקדם לשבת החלו קבוצות שונות להגיע לשכונה, כאשר מרביתם הגיעו/נחתו בבוקרו של יום שישי, משם יצאו הם לביקור ברחבי האי מנהטן שכלל את פסל החירות, בנייני התאומים, וול סטריט, טיימס סקוור, סנטרל פארק ועוד, כשאת הטיול חתמו כולם במסעדת J2 הכשרה במנהטן, משם חזרו כולם אל השכונה בכדי לקבל את השבת.

את השבת קיבלו הסטודנטים בהרצאה מפי הרב דב גרינברג מאוניברסיטת סטנפורד שהרצה על האנטישמיות בקמפוסים, כשלאחר מכן נדחסו משתתפי השבתון כולם לקבלת שבת המונית ב-770 שכללו ריקודים ושירה שהרקיעה שחקים.

עם סיום התפילה התפזרו הסטודנטים לבתיהם של המארחים לסעודת שבת באווירה חסידית וביתית. חלקם נשארו להתוועד עם המארחים כאשר אחרים נטלו חלק במערך השיעורים המאורגן שנמשך עד השעות המאוחרות של הלילה עם מרצים שונים.

גם ביום השבת מערך ההרצאות והשיעורים סחף אליו מאות משתתפים, כאשר סעודת השבת הפכה להתוועדות אחת גדולה שכמו העצימה את החוויה. עד צאת השבת רבנים ושלוחים התוועדו קבוצות קבוצות עם המשתתפים על מגוון נושאים שריתקו אליהם משתתפים רבים.

תוכנית השבת נחתמה בטקס הבדלה מרהיב ומלהיב, שהיה לאחד מנקודות השיא של השבתון כולו. תחת ניצוחו של הרב דוב אוליבר, מאות סטודנטים רקדו ושרו קרוב לשעה לאחר סיום ההבדלה אותה רבים הכתירו כ'הבדלת הסטודנטים הגדולה בעולם'.

המסע הרוחני המשיך ביום ראשון לאחר ביקור בחדר הרבי, ספריית חב"ד, מוזיאון הילדים, סופר סתם ועוד, יצאו משתתפי השבתון אל עבר האוהל הקדוש כשבדרך השלוחים מספרים ומסבירים על מעלתו של המקום.

אוהלי ענק שהוכנו מבעוד מועד בסמיכות לציון איכלסו לתוכם את משתתפי השבתון שהתיישבו לכתיבת פ"נ, משם פנו הם בקבוצות נפרדות אל האוהל הקדוש להעתיר תפילה ותחינה. 

"זהו ללא ספק שבתון הסטודנטים הגדול ביותר שנערך באמריקה, אם לא בעולם כולו", אומר הרב יוסי גורדון, סיו"ר הקרן הבינלאומית של חב"ד בקמפוס. "יש לנו את הזדמנות לארח את אותם סטודנטים ולתרום באופן משמעותי לכל הקשור לזהותם היהודית, מה שישפיע רבות בעתיד ועל דור המנהיגים העתידי שלנו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.