מערכת COL | יום י"ח חשוון ה׳תשע״ב 15.11.2011

קזחסטאן: באוסט-קמינגורסק נפתח גן-ילדים חב"די ● תמונות

בשעה טובה ומוצלחת נפתח גן-ילדים לילדי הקהילה היהודית בעיר אוסט-קמינגורסק בקזחסטאן ● הגן נפתח ע"י השלוחים הרב שלמה וברכה טורנהיים בעזרתם של רבים מהקהילה כדי לתת מענה לצורכי הילדים לחינוך יהודי ברמה גבוהה ● הגן תרומת הנגיד מר שלמה געלער‚ נפתח לעילוי נשמת אביו ע"ה ביום השנה לזכרו לסיפור המלא
קזחסטאן: באוסט-קמינגורסק נפתח גן-ילדים חב

גן-הילדים שנפתח לפני ימים אחדים בעיר אוסט קום הנו בשורה טובה לילדי הקהילה היהודית, היכולים מעכשיו להתעשר בחינוך יהודי מסורתי ברמה דידקטית גבוהה. בפיתוח הגן, שנפתח ע"י השלוחים הרב שלמה ורעייתו ברכה טורנהיים, שמו דגש על כל הצרכים הלימודיים, המנטליים וההתפתחותיים של ילד בגיל הרך.

את היוזמה מימן הנגיד מר שלמה געלער לזכות אביו מר אליעזר געלער ע"ה, יהודי ששמר על קלה כבחמורה ואף בימי השואה הקפיד על הנחת תפילין מדי יום ביערות כפרטיזן. פתיחת הגן נקבעה ליום היארצייט – יום השנה לפטירתו - שלו ב- ב′ מר-חשוון.

הגן הנו תוצר של שיתוף פעולה מצד רבים מחברי הקהילה, כל אחד תרם מזמנו ומכישרונותיו לפיתוח וקישוט המקום. רעיונות ועצות התקבלו בחום ע"י השלוחים. תודות למר אלכסנדר לויטנוס על עזרתו הרבה והייעוץ, לטניה קרטנושקינה ואניה קרטשובה על שעות רבות של עזרה בעיצוב הקישוטים. תודה גדולה גם לנשות מועדון גיל הזהב על תפירת המצעים, הייעוץ והעידוד.

תחת פיקוחם של הרב שלמה ורעייתו ברכה מטרת הגן לתת לילדים הצעירים אופי יהודי מסורתי, לדעת להכיר את מנהגי העם, חגי ישראל ומנהגים שונים. הגננת נטליה יירמיקובה מספקת לילדים חוויה מיוחדת תוך עבודה לפיתוח הילד בצורה מאד מקצועית. למטרה זו גויסו מורים שונים במקצועות: מוזיקה, ציור, מלאכה, ריקוד, עברית, ועוד.

גן-הילדים החדש מספק גם ארוחות וגם מקום לישון יש עבור הילדים. במתחם הגן יש גם פעילות לילדים בזמני החופשים ובימי ראשון.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.