מערכת COL | יום י"ח חשוון ה׳תשע״ב 15.11.2011

חולון: ערב זיכרון במלאות 'שלושים' לפטירת הרב ליפשיץ ע"ה

במעמד מיוחד שנערך בבית המדרש של יד לאחים בחולון, שולב סיום מסכת פסחים בעצרת זיכרון ומספד ליו"ר יד לאחים הרב שלום דובער ליפשיץ ע"ה, ככלות השלושים לפטירתו ● רב העיר הרב יוחנן גוראריה: "כל ימיו העניק לכולם דוגמה בהתייצבו בפרץ" לסיפור המלא
חולון: ערב זיכרון במלאות 'שלושים' לפטירת הרב ליפשיץ ע
הרב יוחנן גוראריה נושא דברים

מאות מתושבי חולון, בראשות עשרות משתתפי השיעור הקבוע בגמרא, התאספו ובאו בשבוע שחלף למעמד סיום מסכת פסחים ועצרת מספד וזיכרון, ככלות השלושים לפטירת יו"ר ומייסד יד לאחים, הרב שלום דובער ליפשיץ ע"ה. בית יד לאחים מהווה אבן שואבת של פעילות תורנית שוקקת לכל שכבות הציבור, עולים וותיקים.

רבה הראשי של חולון, הרב אברהם יוסף, מתח קו בין דמותו של אברהם אבינו לבין מסירות הנפש של הגרש"ב ליפשיץ. "כמו אברהם אבינו, גם הרב ליפשיץ זצ"ל, רץ ומסר את כל חייו עבור יהודים אחרים ולמענם". באומרו זאת העניק הגר"א יוסף עדות מוחשית למערכה שניהל הגרש"ב בעיר חולון שהביאה לסגירתו של מוקד מיסיונרי. "מעולם לא היה מוסר נפש בדוגמתו של הרב ליפשיץ וארגון יד לאחים שהוא עמד בראשו".

רבה הראשי של חולון, הרב אליהו יוחנן גוראריה, אמר כי "כל ימיו העניק הרב ליפשיץ דוגמה בוהקת, בהתייצבו בפרץ בחזית מלחמות היהדות הנאמנה בארץ הקודש בעשרות השנים האחרונות". הגרא"י גוראריה קרא לציבור ללכת בדרכיו ולהמשיך לחזק את ארגון יד לאחים הניצב בחזית ההצלה של יהודים מרדת שחת.

מגיד השיעור הקבוע, הרב פנחס בסר - שבמשך כל 15 השנים האחרונות מוסר את השיעור במקום בקביעות - התמקד בשישים השנים שבהן עמד הגרש"ב ליפשיץ בראש יד לאחים, באומרו כי הוא עצמו היה "בטל בשישים: הוא הניח בצד את כל ענייניו האישיים והתמסר כל כולו להצלת נפשות".

את הערב חתם בנו ומ"מ של הגרש"ב ליפשיץ זצ"ל, הרב ישראל יבלחט"א, שלאחר הדרן מעמיק ומאלף שנשא על מסכת פסחים, דיבר במילים נרגשות על חובת הערבות לכל יהודי אותה הקרין אביו זצ"ל והחובה שלא לוותר על אף יהודי באשר הוא. "מעולם, גם במקרים הקשים ביותר, לא אמר אבי נואש עד להצלתו של כל יהודי, בסייעתא דשמיא". 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.