מערכת COL | יום י"ז חשוון ה׳תשע״ב 14.11.2011

6 שנים במחסן: מזוזות הוחזרו למגורשי גוש קטיף

מגורשים, השארתם מזוזות בגוש קטיף? נזכרו להחזיר לכם. יותר משש שנים אחרי ההתנתקות, העבירה השבוע המדינה לנציגי המתיישבים מאות קרטונים עם מזוזות שהושארו מאחור. כעת מנסים עקורי הגוש לאתר את בעליהן - אנשים פרטיים או מוסדות ציבור, כדי שיקבלו אותן לידיהם בחזרה - מזכרת עצובה מהבית שנהרס לסיפור המלא  
6 שנים במחסן: מזוזות הוחזרו למגורשי גוש קטיף

קובי נחשוני, YNET

רוב תושבי גוש קטיף לקחו בעצמם את מזוזות הבתים בזמן הפינוי, אך היו רבים שסירבו להסירן מהמשקופים מתוך אמונה כי תכנית ההתנתקות לא תצא לפועל. במוסדות חינוך, בתי כנסת ומבני ציבור נוספים כלל לא נתנו לכך את הדעת, והמזוזות הושארו בהם. זמן קצר לאחר שהושלמה עקירת היישובים הודיעה הרבנות הצבאית לוועד המיישבים כי הן בידיהם, אך רק עתה נמסרו להם.

אתמול (יום א') הגיעו משאיות לקיבוץ עין צורים, שם קיים אתר מגורים זמניים של חלק מתושבי הגוש לשעבר, ופרקו מאות ארגזי קרטון של "מנות קרב" - ובתוכם מאות מזוזות. על חלק מהארגזים הופיעו שמות המשפחות ועל אלה שלא ידוע מי בעליהן – נקודת ציון הבתים מהם נלקחו, כפי שהם מופיעים בתצלומי האוויר. המזוזות נמסרו לגדי אוחנה, סופר סת"ם מוכר מגוש קטיף, כדי שיטפל בהן.

אוחנה פינה את חדר המועדון בעין צורים, מיין בו את מאות הארגזים - ובכוונתו להעבירם למזכירויות היישובים כדי שימסרו כל מזוזה לבעליה. את הלא-מזוהות ישאיר אצלו, וינסה לאתר בעצמו את הבעלים.

סופר הסת"ם מהגוש אמר כי לא ברור לו מדוע נזכרה המדינה רק עכשיו להחזירן, אך ציין כי יש משרדי ממשלה שעד עכשיו לא התעוררו, ולכן הוא וחבריו חיים עדיין במגורי ארעי. "הם חיים את החיים שלהם כאילו כלום לא קרה", טען, "כנראה פשוט מפנים מחסנים בגלל משהו שקשור לאיראן, ולכן החזירו את המזוזות.

"המזוזה בפתח שומרת על הבית, וגדולים ממני אמרו שגוש קטיף היה מזוזת הפתח הדרומי של ארץ ישראל כולה. לפני שש שנים המזוזה הזו הוסרה, ועכשיו אנחנו רואים מה הבני-דודים שלנו עושים לנו משם, כי אין שמירה".

אליעזר אוירבך, שהיה מזכיר המועצה הדתית בגוש קטיף, הוסיף: "כמו שמצבות היו זרוקות כמה שנים בצריפין – כך קרה גם עם המזוזות. אולי פשוט מנקים את המחסנים - ופתאום נזכרו במזוזות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.