מערכת COL | יום ט"ז חשוון ה׳תשע״ב 13.11.2011

הממשלה החליטה על הקמת היכל התנ''ך

הממשלה אישרה פה אחד את ההצעה לבחון חלופות להקמת מוזיאון "היכל התנ"ך" בירושלים או סביבותיה ● על פי התוכנית, בהיכל, אשר ישמש גם מרכז קונגרסים אקדמי, יוצגו כרכי כתב יד של התנ"ך שתורגמו ל-2000 שפות ודיאלקטים ● כמו כן ישלבו בו ציורי אומנות וצילומים המספרים את סיפורי התנ"ך ובחצר שלו יוקם גן פסלים לסיפור המלא
הממשלה החליטה על הקמת היכל התנ''ך

הממשלה אישרה פה אחד את ההצעה לבחון חלופות להקמת מוזיאון "היכל התנ"ך" בירושלים או סביבותיה. ההמלצות יוגשו לממשלה תוך 60 יום.

בהחלטה נכתב, כי "התנ"ך הוא כור מחצבתו של העם היהודי בישראל ובתפוצות. מטרות הקמתו מכוונות כלפי פנים אל החברה הישראלית, כלפי חוץ על עמי העולם וכלפי הקהילה האקדמית".

על פי התוכנית, בהיכל, אשר ישמש גם מרכז קונגרסים אקדמי, יוצגו כרכי כתב יד של התנ"ך שתורגמו ל-2000 שפות ודיאלקטים. כמו כן ישלבו בו ציורי אומנות וצילומים המספרים את סיפורי התנ"ך ובחצר שלו יוקם גן פסלים. מבקריו יתבקשו לציין את הציטוט הנבחר עליהם מהתנ"ך.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ציין שהקמת היכל התנ"ך הוא אחד הדברים החשובים שאנחנו צריכים לעשות: "הערך הגדול של הפרויקט צריך לא רק במורשת התנ"ך, אלא גם בהנגשתו לציבור הרחב בארץ ובעולם. זה אבסורד שבארץ התנ"ך אין היכל המוקדש לו. התנ"ך משותף למיליארדים ברחבי העולם והיכלו צריך להיות ממוקם בירושלים. תכני התנ"ך צריכים להיות מוצגים בו בצורה הנאמנה למקור, ויצירתית ועם".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.