מערכת COL | יום ט"ז חשוון ה׳תשע״ב 13.11.2011

חסיד חב"ד יזם את קליפ השואה הראשון בעולם ● גלריה, וידאו

לראשונה, יושק בקרוב קליפ וידאו היסטורי על שואת יהודי אירופה, במהלכה נרצחו מיליוני יהודים הי"ד ● אורכו של הקליפ 5 דקות בלבד, אך הושקעו בו מאות-אלפי דולרים ● מאות שחקנים נטלו חלק בקליפ, אותו מפיקה חברת הפקה בינלאומית ● ומי שעומד מאחורי המיזם, הוא חסיד חב"ד, ר' דני פינקלמן ● COL מגיש: גלריית תמונות מהצילומים, לצד קטע וידאו קצרצר מהקליפ המושקע לסיפור המלא  
חסיד חב
(צילומים: Renata Szostek, Agnieszka Traczewska)

בשבועות הקרובים יושק קליפ השואה הראשון בעולם, "הקשת שבלילה" שמו, המיועד לנוער הלוא-יהודי בארה"ב. בסרט שמופק על-ידי חברת הפקה בינלאומית, הושקעו מאות-אלפי דולרים והשתתפו בו מאות שחקנים.

וכך נולד הקליפ ההיסטורי: במסגרת עבודתו של הרב דני פינקלמן, חסיד חב"ד, עם קהילת דוברי הרוסית בקהילה היהודית במנהטן-ביטש שבניו-יורק, הוא הפך לידיד אישי של נשיא הקהילה מר רובין מרגוליס.

במהלך השנים נחשף לסיפורה המרגש של רעייתו, מרת ססליה מרגוליס, בת לניצולי שואה. היא נולדה בשוודיה מיד לאחר מלחמת העולם השנייה וגדלה בצל הזוועות, היות ואימא שלה הגיעה מלודז, שם עברה שבעה מדורי גיהינום בידי הצוררים הנאצים ימ"ש.

אימה הייתה מהניצולים הראשונים שכבר בתחילת שנות השישים דיברה בפומבי על מה שהיא עברה; הזוועות האיומות; המראות הקשים; והגיהינום שלא פסק לרגע. כך, ססליה הקטנה, מצאה את עצמה שומעת את הסיפורים שוב ושוב - עד שהדבר נצרב בליבה.

בעשורים האחרונים, ססליה הלחינה מאות שירים הקשורים בשואת אירופה. כמו-כן, ססליה מארגנת מדי שנה בשביל ארגון הנשים "אמונה" אירוע הנצחה ליום השואה במנהטן שבניו-יורק. לפני מספר חודשים, הציע לה פינקלמן להפיק קליפ וידאו קצר ומושקע, שימחיש את הזוועות, למען הדור הצעיר הלא-יהודי.

פינקלמן סיפר בסוף-השבוע: "בניגוד לעבר, אז בני-נוער היו קוראים ספרים ומתעניינים בהיסטוריה, כיום העולם הפך למהיר וקצר, בעידן הרשת המקוונת. החלטנו להפיק משהו שיקלע לדור הזה, שגודל ללא ידיעה ברורה על שואת יהודי אירופה, במהלכה נרצח שבעה מיליון יהודים באכזריות איומה".

המיזם ההיסטורי שמומן על-ידי ססליה, גם קיבל דחיפה מזיגמונד רולט, פילנתרופ ניצול שואה שלאחרונה בנה בפולין מוזיאון ענק ליהדות פולין.

הרעיון החל להתגלגל במהירות. "גייסנו חברת הפקה בינלאומית והתחלנו לצאת לדרך. לפני חודש התחלנו את הצילומים במחנות ההשמדה בקראקוב שבפולין ולראשונה גם מתוך מחנה הריכוז המקורי - מאיידנק. ביימנו סיפור אמיתי שהתרחש בשנת תשכ"ה. ניצול שואה, מוזמן לתערוכת ציורים בבית פרטי באפר ווסט סייד במנהטן. אחד הציורים בתערוכה תופס את תשומת-ליבו של האיש וגורם לו להתרגשות מיוחדת שמתחילה לשחרר את הזיכרונות המבועתים שהיו נצורים בליבו מזה שנים. "ואז", מתאר פינקלמן, "אנחנו חוזרים לעיר מגוריו לפני המלחמה, ומשם לגטו ולמחנה הריכוז, עד השחרור בידי הרוסים".

החלק האחרון של הצילומים נערך בניו-יורק, שם קיבצו אלף ילדים יהודיים. המעמד של הילדים חותם את הקליפ המרטיט. "המטרה הייתה להראות לעולם – הנה, שבעים שנה אחרי שניסו להשמיד, להרוג ולאבד את העם היהודי, אנחנו כאן, בגאווה יהודית, ממשיכים לשמור על הגחלת היהודית!", הוא אומר.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן (להורדה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.