מערכת COL | יום י' חשוון ה׳תשע״ב 07.11.2011

מה לחוקר משטרתי בבית ספר יהודי באוקראינה?

מהי אקטואליה? יש שיגידו: "שחרורו של שליט", אחרים יצביעו על השביתה במשק ויש שיזכירו את סיומו הטראגי של שליט לוב. בחטיבה העליונה של "בית מנחם אור אבנר חב"ד" בלוגנסק חושבים אחרת. אצלם חדשות ואקטואליה הם הפרשה ותובנותיה. "לחיות עם הזמן" – מעבר למילים  לדיווח ולתמונות
מה לחוקר משטרתי בבית ספר יהודי באוקראינה?

מהי אקטואליה? יש שיגידו: "שחרורו של שליט", אחרים יצביעו על השביתה במשק ויש שיזכירו את סיומו הטראגי של שליט לוב. בחטיבה העליונה של "בית מנחם אור אבנר חב"ד" בלוגנסק חושבים אחרת. אצלם חדשות ואקטואליה הם הפרשה ותובנותיה. "לחיות עם הזמן" – מעבר למילים.

בימים אלו משיק מרפ"ד שתי"ל בלוגנסק בהנהלת השליחה חני גופין קורס ייחודי ומרתק ללימוד פרשת שבוע בעין חסידית - "תובנה בתורה". הקורס חושף את המשתתפים לדרכו הייחודית של הרבי בביאוריו על הפרשה, מדגיש את המבנה הלוגי, המשותף לשיחות ויוצא עם תובנות חיים חדשות.

מה חושף אלכס, חוקר משטרתי, על דרכים לזיהוי פלילי? האם ואדים, סגן מנהל "פריואט בנק" חתם אי פעם ערבות בנקאית לקרוב משפחה?  מהי דעת הרחוב על יכולת ההקשבה של גבר/אישה? ואיך קשורים מיץ תפוזים טבעי ומדליות זהב לפרשת וירא? האטרקציה של הקורס היא ללא  ספק וידיאו קליפים קצרים ומרתקים – ראיונות, כתבות שטח, מחקרים וסקרי רחוב - הפותחים את הפעילות בכל שבוע ומכניסים את המשתתף בדרך חווייתית ומעוררת עניין ללימוד השיחה.

לימוד בחברותות – לא רק נכס ישיבתי. במהלך הקורס יושבים המשתתפים בחברותות – לומדים בזוגות, מתדיינים ומשלימים תרשימים, המסכמים את תוכני השיחה לפרשה. בהגיית השיעורים אחד השיקולים העיקריים הוא פיתוח חשיבה עצמאית של הלומד – הגדרת שאלות, העלאת השערות, עריכת השוואה והסקת מסקנות.

וממילים למעשים. "האם יש סיכוי שאשתנה"? "איך דואגים מעכשיו לאחרי 120?" ו"האם בני אדם מסוגלים לחולל ניסים"? את השיעור חותמת פעילות חווייתית, המפנימה את תוכני השיחה ומקרבת אותם לחיי היומיום במושגים של "כאן" ו"עכשיו".

קורס זה הועבר כפיילוט בבית הספר היהודי בלוגנסק. במהלך השנה ניכר שינוי הדרגתי בתפיסת הפרשה באור חדש, עמוק ועכשווי. משתתפי הקורס חוו את הפרשה משבת עד שבת: נחשפו למודעות פרסומת לשיעור והיו שותפים מלאים בהגיית השיעורים, קיום ראיונות עם אנשי מקצוע ונטילת חלק בהעברת הפעילות. בטקס חלוקת תעודות הערכה בסיום הקורס שיתפו התלמידים את ההורים ואת האורחים הרבים בחוויות ובתובנות, שרכשו במהלך השנה האחרונה. הנה כמה מהם: "בשנה זו הבנתי לראשונה שהתורה היא לא רק ספר היסטוריה", "כעת ברור שהכדור נמצא תמיד בידיים שלי". "להיות יהודי זה כוח עצום, אך דורש גם הרבה השקעה". הקורס הניסיוני אפשר לצוות ההיגוי לערוך בחינה מחודשת של התכנים, להעריך את האיכויות ואת ההתאמה לקהל היעד, ובהתאם לכך לבצע שינויים נדרשים.
הקורס מתאים לתלמידי תיכון ולסטודנטים. לפרטים:  [email protected]

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.