מערכת COL | יום י' חשוון ה׳תשע״ב 07.11.2011

מסע חיזוק בקהילה היהודית המתפתחת באוליאבינסק שברוסיה

לפני מספר ימים, ערך רבה של רוסיה הרב בערל לאזאר מסע חיזוק מיוחד ורב רושם בקהילה היהודית שבאוליינובסק ברוסיה ● הביקור החל בקבלת פנים מרגשת ברחבת בית הכנסת בעיר, ע"י רב העיר, מושל העיר, ראש הקהילה,המזכיר הראשון של שגרירות ישראל ברוסיה וקהל המונים. לאחר מכן נערך טקס הסרת הלוט מעל מנורה גדולה ומרשימה שתפאר את חזית בית הכנסת לדיווח ולגלריה
מסע חיזוק בקהילה היהודית המתפתחת באוליאבינסק שברוסיה

לפני מספר ימים, ערך רבה של רוסיה הרב בערל לאזאר מסע חיזוק מיוחד ורב רושם בקהילה היהודית שבאוליינובסק ברוסיה.

העיר אוליינובסק, יודעת מזה מספר שנים מהפכה יהודית אמיתית מאז בואו של הרב יוסף מרוזוב, המשמש כרב העיר ושליח חב"ד יחד עם משפחתו. התפתחות הקהילה היהודית צוברת תאוצה עם המשפחות היהודיות הרבות שגרות בעיר.

הביקור החל בקבלת פנים מרגשת ברחבת בית הכנסת בעיר, ע"י רב העיר, מושל העיר, ראש הקהילה,המזכיר הראשון של שגרירות ישראל ברוסיה וקהל המונים. לאחר מכן נערך טקס הסרת הלוט מעל מנורה גדולה ומרשימה שתפאר את חזית בית הכנסת.

לאחר סיור בבית הכנסת ובמבואותיו יחד עם הרב מרוזוב והמושל, נאם הרב הראשי הגר"ב לאזאר בפני יהודי העיר, עורר אותם על קיום שמירת תורה ומצוות, בשילוב מאמרי חז"ל, סיפורי צדיקים ודברי חיזוק רבים שהשאירו רושם עז על השומעים.

משם פנה הרב הראשי לאחד האולמות המרכזיים בעיר, בו נערך סימפוזיון יהדות עם מאות סטודנטים יהודים, אשר שאלו וביררו שאלות רבות בהלכה, מנהגים, היסטוריה יהודית והציגו לבטים רבים עמם הם מתמודדים. הסימפוזיון נמשך שעות ארוכות והשפיע רבות על הנאספים הרבים.

לקראת שעות הערב הוזמן האורח הרב הראשי ללשכתו של מושל העיר מר סרגיי מורוזוב, אשר בנוסף לשם המשותף לו ולרב העיר הרב יוסף מרוזוב, הוא מקיים קשרי ידידות רבים איתו ועם הקהילה היהודית כולה.

בפגישה הציג הרב הראשי את צורכי הקהילה היהודית המתפתחת והמושל אישר הקצאת קרקע במרכז העיר, לבניית בית כנסת ומרכז יהודי קהילתי חדש ומפואר

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.