מערכת COL | יום ט' חשוון ה׳תשע״ב 06.11.2011

תתכוננו: החל ממחר שביתה חסרת תקדים במשק הישראלי

יו"ר ההסתדרות עופר עיני, הכריז הבוקר במסיבת עיתונאים לפני שעה קלה, על שביתת ענק במשק החל ממחר בבוקר, שתכלול את רוב גופי נותני השירותים בישראל. בין השובתים: רכבת ישראל, אגד, דן, בנקים, מוסדות רפואיים ומספר רשויות בשלטון המקומי כגון: ירושלים, תל-אביב וחיפה. הערים אלו יינתנו אך ורק שירותי חירום והצלה בלבד. גם מערך הכיבוי ישבות ויינתן מענה אך ורק במקרי חירום. הכנסת תשבות כמו גם משרדי הממשלה (לרבות הרבנות הראשית), מנהל מקרקעי ישראל, רשות הנמלים ושדות התעופה, רשות ההגירה והמוסד לביטוח לאומי  לפרטים מלאים >>> מה דעתכם על השביתה? מוצדקת או מיותרת? בואו להגיב
תתכוננו: החל ממחר שביתה חסרת תקדים במשק הישראלי
בין השובתים מחר: רכבת ישראל (צילום: ברלה שיינר, COL)
הרצל קוסאשוילי, COL

יו"ר ההסתדרות עופר עיני מנה הבוקר במסיבת עיתונאים, את הסיבות להשבתת המשק החל ממחר בבוקר. בין היתר אמר עיני כי ברור לו שהאזרחים בישראל לא אוהבים שביתות וגם הוא איננו חובב שביתות, אולם הצעד בלתי נמנע. לדבריו, כל עוד ימשיך ניצול העובדים הציני במסגרת קבלנית, העובדים בישראל נידונים לתנאי עבדות וחרפת רעב. "אין צדק חברתי ללא צדק לעובדי הקבלן". בדבריו פנה עיני לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ: "אם עד מחר בשעה שש בבוקר לא נגשר על הפערים, נפתח לצערי בשביתה שתשבש ותשבית כמעט לחלוטין את כל גופי נותני השירות בארץ, לרבות בנקים ומוסדות פיננסיים ובריאותיים".

בתוך כך פירסמה הבוקר ההסתדרות את רשימת הגופים שיישבתו החל ממחר. בנקים, רשות הדואר, כנסת ישראל, מוזיאון ישראל, משרד התעסוקה וכל משרדי הממשלה לרבות משרד הפנים. בתי החולים ברשויות המקומיות יעבדו במתכונת שבת, כמו גם מערך הכיבוי וההצלה. מגן דוד ייתן מענה אך ורק למקרי חירום בלבד. בתחבורה הציבורית, החברות 'אגד' ו'דן' יושבתו לחלוטין, כמו גם האוניברסיטאות והמוסדות להשכלה גבוהה. עוד יושבתו, התיאטראות, קק"ל ומפעל הפיס, כל זאת אם לא תושג פריצה במו"מ עם ההסתדרות עד למחר בבוקר כאמור.

בתוך כך, התייחס הבוקר ראש הממשלה בנימין נתניהו לשביתה המתוכננת למחר בתחילת ישיבת הממשלה. "אני מאמין שניתן להגיע לפיתרון צודק ויציב לבעיית עובדי הקבלן בישראל. כולנו מודעים למצוקה האמיתית של עובדי הקבלן בישראל, אך יחד עם זאאת, עלינו להביא פיתרון שלא יפגע בכלכלת ישראל, שעה שטלטלה עזה פוקקדת את השווקים הכלכליים בעולם כולו".    
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.