מערכת COL | יום ה' חשוון ה׳תשע״ב 02.11.2011

תג מחיר? צו סגירה לישיבה "דורשי יחודך" ביצהר

תג מחיר של הממשלה? בהחלטה חסרת תקדים הודיע משרד החינוך, כי יסגור את הישיבה התיכונית "דורשי יחודך" ביצהר וימשיך עצירת התקציב לישיבת עוד יוסף חי ● תגובת הישיבה: "השימוש בחומר חסוי שאי אפשר להתגונן בפניו ולהוכיח את היותו שקרי אינה התנהגות של ממסד מתוקן אלא של שלטון לא דמוקרטי לסיפור המלא
תג מחיר? צו סגירה לישיבה
ישיבת עוד יוסף חי. צילום: אתר הישיבה

בהחלטה חסרת תקדים הודיע מנכ"ל משרד החינוך היוצא, ד"ר שמעון שושני, להנהלת ישיבת עוד יוסף חי, השוכנת ביישוב יצהר מאז נטישת קבר יוסף לפני למעלה מעשור, כי החליט להמשיך את עצירת התקציבים של ישיבת עוד יוסף חי ועל סגירתה של הישיבה התיכונית 'דורשי יחודך'. 

"החלטתי שלא לחדש את ההכרה למוסד דורשי יחודך ולא להעניק לו רישיון, כמו כן, הוחלט להפסיק את התמיכה שניתנה לישיבה עוד יוסף חי", כתב שושני. 

לפני כחודש קיים מנכ"ל משרד החינוך שימוע להנהלת הישיבה,  לאחריו החליט באופן סופי על השעיית תקציבי הישיבה הגבוהה וסגירת הישיבה התיכונית. "אף לאחר השימוע הועבר לעיוני חומר חסוי נוסף, ממנו עלתה תמונה מקיפה על הנעשה בישיבה. המידע החסוי הרב שהוצג בפני אינו מתיישב עם טענותיכם". 

שושני מודה, כי "החלטתי מבוססת בעיקרה על המידע החסוי.. על אף התרשמות המפקחים מטעם משרד החינוך שהתרשמו באופן חיובי מהנעשה בישיבה, איני סבור כי יש לתת לביקורות אלו משקל רב, מאחר וגורמי הפיקוח לא נחשפו לחומר חסוי אליו נחשפתי". 

כנימוק נוסף ציין מנכ"ל המשרד את "הספר תורת המלך ופרסומים מעין אלו, שלא יכולים להתיישב עם עקרונות חינוכיים ועם ההשפעה שיש לדברי איש חינוך ככלל ולרב ומחנך בפרט על תלמידיו".

גורמים במערכת הפוליטית, כמו גם בישיבת עוד יוסף חי מפנים אצבע מאשימה ואת האחריות להחלטה לעבר שר החינוך גדעון סער. "שר החינוך מסתתר מאחורי גבו של המנכ"ל הפורש באופן פחדני, בעוד שההכרעה נתונה בידיו בלבד", אמרו בישיבה. 

"ההחלטה מתבססת על הספר "תורת המלך" שנכתב על ידי רבנים בישיבה, ועל חומר חסוי - שמשרד החינוך לא מסכים לחשוף - שהועבר למשרד החינוך על ידי שי ניצן ושירות הביטחון הכללי, בעוד כל הטענות שהגיעו כחומר גלוי התגלו כעורבא פרח", אומרים בהנהלת הישיבה.

"לאורך כל השנה האחרונה מתנהג משרד החינוך כמחתרת שעושה מעשיה במחשך ומסרבת לחשוף לאור יום את מעשיה. השימוש בחומר חסוי שאי אפשר להתגונן בפניו ולהוכיח את היותו שקרי אינה התנהגות של ממסד מתוקן אלא של שלטון לא דמוקרטי".

"על כל פנים – ישיבות בהן עסקו בתורה היו בעם ישראל לפני משרד החינוך, וגם יתקיימו בעזרת ה' בהמשך; וודאי שישיבות לא זקוקות להסכמה מאנשים שפרקו מעליהם עול מלכות שמים. למרות ההתנכלויות – הלימודים בישיבה נמשכים כסדרם, ובעזרת ה' ימשיכו לאורך ימים ושנים", הוסיפו בהנהלה.

תגובת הישיבה

משרד החינוך הודיע על החלטתו להפסיק את התמיכה ולנסות לסגור את ישיבות "עוד יוסף חי" ו"דורשי יחודך".

ההחלטה מתבססת על הספר "תורת המלך" שנכתב על ידי רבנים בישיבה, ועל חומר חסוי שמשרד החינוך לא מסכים לחשוף שהועבר למשרד החינוך על ידי שי ניצן והשב"כ; בעוד כל הטענות שהגיעו כחומר גלוי התגלו כעורבא פרח.

ההחלטה של משרד החינוך והעומד בראשו להצטרף לנלחמים נגד כתיבת מאמרים וספרים תורניים מהוה החלטה אומללה שמעמידה את המשרד בשורה אחת עם רודפי התורה בכל הדורות.

לאורך כל השנה האחרונה מתנהג משרד החינוך כמחתרת שעושה מעשיה במחשך ומסרבת לחשוף לאור יום את מעשיה. השימוש בחומר חסוי שאי אפשר להתגונן בפניו ולהוכיח את היותו שקרי אינה התנהגות של ממסד מתוקן אלא של שלטון לא דמוקרטי.

על כל פנים – ישיבות בהן עסקו בתורה היו בעם ישראל לפני משרד החינוך, וגם יתקיימו בעזרת ה' בהמשך; וודאי שישיבות לא זקוקות להסכמה מאנשים שפרקו מעליהם עול מלכות שמים. למרות ההתנכלויות – הלימודים בישיבה נמשכים כסדרם, ובעזרת ה' ימשיכו לאורך ימים ושנים.

הציבור – במחאתו כלפי משרד החינוך ובתמיכתו דוקא כעת בישיבה – יקבע בעזרת ה' ששי ניצן ועושי דברו לא יצליחו לסגור את פיה של התורה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.