מערכת COL | יום ה' חשוון ה׳תשע״ב 02.11.2011

טלפון מפתיע לרב ברוך נחשון: "שר האוצר מתחת לבית שלך"

טלפון מפתיע קיבל אמש (שלישי) הרב ברוך נחשון, הצייר המפורסם מקריית-ארבע - חברון. על הקו היה ראש מועצת קריית-ארבע מלאכי לוינגר. "אני בדרך אליך עם שר האוצר יובל שטייניץ", אמר לו ● "אבא היה בטוח שמדובר במתיחה", מספר ל-COL בנו, הרב יוסי נחשון, משלוחי חב"ד לחברון ● מה רצה השר? לסיפור המלא
טלפון מפתיע לרב ברוך נחשון:
שר האוצר עם הרב נחשון, אתמול (צילום: חגי גלס, מיוחד ל-COL)

מאת חיים ברון, כתב COL

טלפון מפתיע קיבל אמש (שלישי) הרב ברוך נחשון, הצייר המפורסם מקריית-ארבע - חברון. על הקו היה ראש מועצת קריית-ארבע מלאכי לוינגר. "אני בדרך אליך עם שר האוצר יובל שטייניץ", אמר לו.

"אבא היה בטוח שמדובר במתיחה", מספר ל-COL בנו, הרב יוסי נחשון, משלוחי חב"ד לחברון. "אין לו שום קשר עם שר האוצר ולכן לא הבין איך הוא קשור לעניין".

בתוך דקותיים, מקבל הרב נחשון טלפון נוסף מלוינגר. "שר האוצר מתחת לבית שלך", אמר לנחשון. בעוד הוא מנסה להבין מי חומד לו לצון בשעת בוקר מוקדמת, נשמעו דפיקות בדלת ופמליית שר האוצר, על סוללת המאבטחים, נכנסת פנימה.

"שטייניץ נכנס ומיד חיבק את אבא", משחזר בנו, "הוא שאל אותי 'מה נשמע? איך אתה מרגיש?' זה היה מחזה מוזר. מצד אחד, הוא דיבר אליו כאל חבר וותיק ומצד שני, אבא לא הבין מהיכן הם מכירים".

הרב נחשון הזמין את השר ופמלייתו לכוס תה בסלון הבית. "כשהייתי נער בן חמש-עשרה, פעיל בתנועת 'הליכוד', עשיתי אצלך שבת יחד עם חברים", פתח שר האוצר בדברים. "אני זוכר שלפני שהלכתי לישון בליל שבת, כיביתי את האור ואמרת לי שהיום שבת קודש, אז הדלקתי מיד... אמרת לי שגם את זה אסור לעשות בשבת".

עוד המשיך לספר שר האוצר: "באתי אליי, ברכות ובנועם, והסברת לי את ההלכה האוסרת לעשות מלאכה בשבת. בהמשך סיפרת לי על הגלות והגאולה ולשם המשל, לקחת מנורת לילה, הנחת עליה בד ואמרת 'כעת יש חושך' ואז הוצאת את הכיסוי ואמרת 'הנה, לפתע יש אור' - כך בדיוק העולם שלנו, שתיכף ומיד יאיר באור הגאולה". שר האוצר אמר שהרגעים הללו ייצרבו בליבו לעד. 

הרב נחשון, שמארח בכל שבת עשרות אנשים, הופתע לראות מה פעלה הכנסת אורחים לפני שנים רבות. שר האוצר התעניין בציורים המדהימים של הרב נחשון והבטיח לשוב בקרוב.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.