מערכת COL | יום ד' חשוון ה׳תשע״ב 01.11.2011

תכירו את החבר הטוב של קדאפי: יהודי בן 81 מניו-יורק

העיתון 'ניו יורק פוסט' חשף אתמול (שני), כי חבר העט במשך עשרות שנים של שליט לוב מועמר קדאפי (ימ"ש), שנתפס ונרצח בלינץ' אכזרי בידי מורדים לפני כשבועיים, היה לא אחר מאשר לואיס שלמוביץ, יהודי קשיש בן 81 המתגורר בניו יורק. "אם לא תדאג לאנשים שלך, אנשיך ידאגו לך" כתב לו לפני מספר חודשים בעיצומה של ההפיכה בלוב, אולם המכתב הזה הוחזר אליו מבלי שנפתח אפילו  לסיפור המלא 
תכירו את החבר הטוב של קדאפי: יהודי בן 81 מניו-יורק
לואיס שלמוביץ עם שלל מזכרות וגלויות שקיבל מקדאפי בכתבת ה'ניו יורק פוסט' (צילום: A RAD NYP)
הרצל קוסאשוילי, COL
פנסיונר יהודי בן 81, לואיס שלמוביץ מהעיר ניו יורק, היה 'חבר העט' של שליט לוב הרודן האכזררי מועמר קדאפי, שנרצח בבידי המון זועם לאחר שנלכד בפתחו של בור ביוב בעיר סירט שבלוב.
הקשר בניהם נוצר לדבריו של שלמוביץ מיד עם עלייתו של הצורר לשלטון בשנת 69. "עם עלייתו לשלטון שלחתי לו מכתב ברכה באיחולים לבביים להצלחה ושנות שלטון רבות ושיזכה לנהל את עמו בתבונה". המכתב נענה להפתעתו על-ידי קדאפי, בתוספת תמונה בחתימתו האישית לבקשתו של שלמוביץ.
כך למעשה נולדה לה ידידות רבת שנים שמשתרעת על פני עשורים רבים. לאחר המכתב הראשון, באו מכתבים נוספים ומזכרות שונות ומשונות מצידו של קדאפי ליהודי המוזר שניהל איתו דיאלוגים מגוונים באמצעות המכתבים, הן במצב הפוליטי בארצות הברית והן ביחס של המדינות הערביות לישראל הקטנה שבמזרח התיכון.
"שלחתי לו ברכות לחגים וכתבתי לו על עמדותיי השונות לגבי ארצות הברית ומדינת ישראל. הסברתי לו שמדינת ישראל לעולם לא תחולק מכיון שהיא ביתו הלאומי היחידי של העם היהודי. הוא מצידו ענה לי שארה"ב מפעילה טרורר נגד הפלסטינאים, בכך שהיא מספקת נשק לישראל".
רק לקראת סוף שנת 1988, ניתק שלמוביץ קשר עם קדאפי, לאחר שהוכח כי לוב עומדת מאחורי פיצוץ מטוס פאן-אם בלוקרבי, אסון שגבה את חייהם של 270 אנשים. אולם לאחרונה, לפני מספר חודשים עת החלה ההפיכה בלוב, חידש לואיס שלמוביץ את הקשר עם נשיא לוב הגולה.  
"אם לא תדאג לאנשים שלך, אנשיך ידאגו לך" כתב, אולם מכתב זה הוחזר אליו באמצעות הדואר, מבלי שנפתח אפילו. 
"צר לי שכך הוא נשחט, אבל ככה זה בפוליטיקה", מסכם שלמוביץ את סאגת יחסיו עם אחד מאכזרי הרודנים בעידן המודרני.  

 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.