מערכת COL | יום ד' חשוון ה׳תשע״ב 01.11.2011

רב שלא התייצב לחופה חוייב לשלם לזוג 30,000 ש"ח פיצויים

רבנים עורכי חופות שימו לב! בני זוג מהשרון שנישאו בנתניה בשנה שעברה, פוצו על-ידי הרב שהיה אמור להשיא אותם ביום שמחתם בסכום של 30,000 ש"ח מאחר שלא התייצב כלל לאירוע ● רק לקראת חצות הלילה, לאחר המתנה מורטת עצבים כשחלק ניכר מהאורחים עזבו את האולם, שלח רבה של נתניה הרב דוד שלוש "רב חליפי" שיערוך את הטקס ● איפה היה הרב? אתם בטח שואלים את עצמכם  לסיפור המלא>>>מה אתם חושבים? הפיצוי הוגן? מוגזם? בואו להגיב במערכת התגובות
רב שלא התייצב לחופה חוייב לשלם לזוג 30,000 ש
חופה בזמן (צילום אילוסטרציה: ישראל ברדוגו)
 הרצל קוסאשוילי, COL

ללא ספק אחד החששות הגדולים של החתן והכלה שמגיעים לאירוע של חייהם הוא, שהרב לא יאחר לחופה ושכל המוזמנים והתזמונים שתוכננו לערב השמח ביותר בעבורם 'יתקתקו' כמו שצריך. אבל מה עושים כשהרב שאמור להשיא אותם לא מתייצב כלל לחתונה?

זהו סיפורם של בני זוג מהשרון שנישאו בקיץ האחרון ברוב פאר באחד מהאולמות המפוארים בנתניה. נרגשים ושמחים ציפו בני הזוג והמשפחה לרב, כמו גם האורחים הרבים שכיבדו אותם בנוכחותם. משבושש הרב להגיע, ניסו בני הזוג להשיג את הרב באמצעות הטלפון הנייד, אולם המכשיר של הרב לא היה זמין כלל והדקות והשעות נקפו. כשחלק מהאורחים כבר החלו לעזוב את האולם, יצרו הורי החתן והכללה קשר עם רבה של נתניה הרב דוד שלוש. 

משהבהירו לו את המצב העגום אליו נקלעו, החל הרב במרתון של שיחות בכדי להשיג רב אחר שרשום ברבנות בנתניה ולשגרו בדחיפות לאירוע.

רק בשעה אחת עשרה בערב (!), כשהאורחים קצרי רוח וחלקם הניכר כבר עזב למעשה את האירוע, נישא הזוג הטרי על-ידי הרב החליפי שנשלח ברגע האחרון.

המנה העיקרית הוגשה למעט האורחים שכן נשארו באולם חרף האיחור המשמעותי רק לקראת חצות, והאירוע כולו קיבל תפנית לא נעימה בעקבות מחדלו של הרב. 

ימים ספורים לאחר חתונתם, מיהרו בני הזוג להגיש תביעת נזיקין אישית נגד הרב, בגין גרימת עוגמת נפש וטראומה כתוצאה מרשלנותו.

בתחילה טען הרב כי אכן יצא לחופה בזמן מביתו, אולם עקב שיפוצים שנעשו בדרך, איבד את דרכו לאולם וזו הסיבה להיעלמותו המיסתורית.

לעומת זאת, בבית המשפט טען הרב שהוא 'סוכרתי' והידרדרות במצבו הבריאותי, הביאה אותו להיעדר מהחופה ולהגיע לביתו רק לאחר חצות. משנשאל הרב מדוע לא היה זמין לכל הפחות בטלפון הנייד, ענה הרב שבאותו היום לא נשא עימו כלל את הטלפון הנייד ולכן לא ניתן היה להשיגו. כמו כן טען הרב, שאף לבני הזוג ישנה אחריות לדאוג למפה מעודכנת של מקום האירוע עבור הרב.

השופטת סמדר קולנדר-אברמוביץ' לא השתכנעה מטיעוניו של הרב וקבעה בפסיקתה: "מצפים אנו מרב המגיע לערוך חופה שיברר קודם לכן היטב כיצד מגיעים למקום האירוע. כמו כן, מצפים אנו שכאשר מבין הוא שלא יצליח להגיע, ימצא פתרון הולם ומתאים, שכן ברור לו שבני הזוג אינם יכולים להינשא ללא הימצאותו".

לבסוף, השיתה השופטת על 'הרב המבריז' קנס בסך 30,000 ש"ח בגין גרימת נזק כספי (מתוך 150 מנות עיקריות רק מחצית מהמנות הוצאו ממטבח האולם) ועוגמת נפש כתוצאה מרשלנות. כמו כן, קבעה השופטת כי על המועצה הדתית שהיא המפעילה של הרב, אין אחריות שילוחית למעשי הרב.           
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.