מערכת COL | יום ד' חשוון ה׳תשע״ב 01.11.2011

חדש: ביאורי הרבי על פירוש רש"י לבראשית עם תרגום לאנגלית

לקראת התחלת לימוד חומש בראשית יצא לאור ע"י "הוצאת ספרים קה"ת" ספר באנגלית בשם: Studies in Rashi, "עיונים בפירוש רש"י", הכולל לקט משיחות הרבי על פירוש רש"י לחומש בראשית,  מתוך סדרת ה"לקוטי שיחות" עם תרגום אנגלי ● השיחות מופיעות בלשונן כמו שהוגהו על ידי הרבי, בלשון הקודש, עם ניקוד, ובעמוד ממול מופיע התרגום האנגלי לסיפור המלא
חדש: ביאורי הרבי על פירוש רש

לקראת התחלת לימוד חומש בראשית יצא לאור ע"י "הוצאת ספרים קה"ת" ספר באנגלית בשם: Studies in Rashi, "עיונים בפירוש רש"י", הכולל לקט משיחות הרבי על פירוש רש"י לחומש בראשית,  מתוך סדרת ה"לקוטי שיחות" עם תרגום אנגלי.

השיחות מופיעות בלשונן כמו שהוגהו על ידי הרבי, בלשון הקודש,  עם ניקוד, ובעמוד ממול מופיע התרגום האנגלי. (השיחות שיצאו לאור במקור באידיש, תורגמו ללשון קודש).

השיחה הראשונה שבספר, ביאור בפירוש רש"י הראשון שבפ' בראשית, תורגמה בשעתה ע"י השליח הבלתי-נשכח הרה"ח ר' יצחק מאיר ע"ה הכהן קאגאן, ויצאה לאור בקונטרס לעצמו. שאר השיחות תורגמו כעת מחדש ע"י הרה"ח ר' אליעזר שי' דנציגר מטורונטו, קנדה.

בתחילת הספר מופיע לראשונה תרגום אנגלי מקוצר של "כללי רש"י" כפי שנקבעו ע"י כ"ק אדמו"ר זי"ע, ונתבארו באריכות בספר "כללי רש"י" ע"י הרה"ח ר' טוביה שי' בלוי. 

כדי להקל על הלומד, מופיע לפני כל שיחה, בעמוד לעצמו, הפסוק ופירוש רש"י ומקורות יסודיים אחרים שעליהם מוסבת השיחה, עם תרגום אנגלי.

ממערכת קה"ת נמסר שהשיחות שבספר, אחת לכל פרשה בחומש בראשית, נבחרו במיוחד במטרה לתת לקוראים הרבה דוגמאות של שימוש ב"כללי רש"י" בשיחות הרבי.

לדברי הרב יוסף ברוך שי' הכהן פרידמאן, מהנהלת קה"ת, ספר זה יפתח פתח חדש לקוראי האנגלית בהבנת שיטת הרבי בביאור פירושי רש"י על התורה, וגם סגנונו הייחודי של הרבי בספרו לקוטי שיחות. לדבריו, "בתרגום האנגלי לא הובאו הדברים בקיצור או בעריכה מחודשת, אלא בסגנון המקורי של השיחה, כך שהלומד יחווה את כל השקו"ט והדקויות שבלשונו הקדוש של רבינו בשיחותיו על פירוש רש"י".

הספר יצא לאור בכריכה חיצונית נאה ובאותיות בהירות ומאירות עינים, והוצאתו התאפשרה הודות לתרומות נדיבות של הרה"ת ר' דובער וזוגתו שיחיו גאנזבורג, ורבים מאנ"ש ואחב"י בכלל, שהקדשותיהם מופיעות בסופו.

כעת שוקדים בקה"ת על הכנת ספר שמות, ובהמשך, שאר החומשים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.