מערכת COL | יום א' חשוון ה׳תשע״ב 29.10.2011

גרים בדרום? ההנחיות של פיקוד העורף

נוכח התחדשות הירי מרצועת עזה, מחדדים הערב בפיקוד העורף את ההנחיות לתושבי הדרום ● היכן לא יתקיימו לימודים? ● מה עושים בהישמע אזעקה, או קול נפץ? ● לאיזה תחנת רדיו כדאי להאזין? ● והאם כדאי לסמוך על מערכת "כיפת ברזל" שאמורה למנוע נפילת טילים בערי הדרום? לסיפור המלא   חשיפת COL● בעקבות מטחי הטילים: אין לימודים במוסדות חב"ד בקריית מלאכי
גרים בדרום? ההנחיות של פיקוד העורף
הזירה באשדוד, הלילה (צילום: משטרת ישראל)

הנחיות צה"ל

נוכח התחדשות הירי מרצועת עזה, מחדדים הערב בפיקוד העורף את ההנחיות לתושבי הדרום. בפיקוד עדכנו כי מחר לא יתקיימו לימודים בכול מוסדות החינוך בטווח של 7-40 קילומטרים מאשקלון, אשדוד, ב"ש, קריית מלאכי, נתיבות, אופקים, גן יבנה, יבנה והסביבה. הנחייה זו כוללת גני ילדים אוניברסיטאות ומכללות. בין 0-7 ק"מ יתקיימו לימודים במבנים מוגנים בלבד. עדכונים נוספים בעניין זה ניתן לקבל מהרשויות המקומיות.

בפיקוד מזכירים כי בהישמע אזעקה או קול נפץ יש להיכנס למרחב המוגן על פי פרק הזמן העומד לרשותנו. יש להמתין 10 דקות ורק אז לצאת ממיגון. חשוב לזכור – הנחיות פיקוד העורף הוכחו כמצילות חיים, כפי שאנו נוכחים מדי יום מאירועים בשטח בהם אנשים שנהגו על פי ההנחיות הצילו חייהם וחיי משפחותיהם. יש לפעול על פיהן בכל זמן.

פיקוד העורף מדגיש כי אין שינוי בהנחיות התגוננות לציבור או במתן ההתרעה לציבור בעקבות פעילות מערכת "כיפת ברזל" וזאת משום שהמערכת אינה נותנת מענה הגנתי מלא לירי, לפיכך יש להישמע להנחיות פיקוד העורף ולהקפיד על זמן ההמתנה במרחב המוגן 10 דקות מרגע השמע האזעקה או קול נפץ.  

בפיקוד מדגישים כי אסור בשום אופן להתקהל באירוע פגיעה – התקהלות מסכנת את התושבים עקב האפשרות לרסס ולנפלים כתוצאה ממערכת יירוט הטילים וכן מחשש למטח נוסף.

כמו כן ולטובת התושבים, יופעל גל שקט בתדרים הבאים: ברדיו האזורי מופעלת התרעה החל משעה 24:00 עד שעה 06:00 ולכן מי שנמצא במבנה ואינו שומע את האזעקה מבחוץ יכול להאזין לרדיו האזורי (97 fm באר שבע והסביבה:, fm95.8 נגב צפוני, להבים, אופקים וקריית גת  , fm 101.5 אשקלון אשדוד והסביבה).

מפקד מחוז דרום בפיקוד העורף, אל"מ דורון מור יוסף, ציין כי מערכת "כיפת ברזל" מוקמה באשדוד אך טרם הופעלה באופן מבצעי. "יש לזכור כי לא מדובר בכלי ההגנה היחיד וכי על האזרחים להישמע, בראש ובראשונה, להוראות פיקוד העורף המוכיחות פעם אחר פעם כי הן מצליחות חיים", אמר אל"מ מור יוסף.

"בפיקוד העורף נערכים לתת את המענה בימים הקרובים מתוך הנחה שההסלמה תמשך גם בתחילת השבוע הבא ולא תסתיים הלילה", העריך אל"מ מור יוסף.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.