מערכת COL | יום ל' תשרי ה׳תשע״ב 28.10.2011

לראשונה: קרן חדשה תסייע לשלוחים בישיבות חב"ד ● גלריה

בשבוע שעבר התקיים יום עיון והכנה למאה וארבעים ה"תלמידים השלוחים" לשנת תשע"ב, העושים את דרכם בימים אלו בשליחות לישיבות חב"ד ברחבי הארץ והעולם ● הבשורה הגדולה: קרן חדשה שתסייע לפעולות התלמידים השלוחים כל הפרטים
לראשונה: קרן חדשה תסייע לשלוחים בישיבות חב
(צילומים: COL ניו-יורק)
מאת כתב COL בניו-יורק

בשבוע שעבר התקיים יום עיון והכנה למאה וארבעים ה"תלמידים השלוחים" לשנת תשע"ב, העושים את דרכם בימים אלו בשליחות לישיבות חב"ד בכל מרחבי תבל.

הכינוס שאורגן ביוזמת ה'ועד תלמידי התמימים העולמי' נחלק לב' אגפים: התלמידים השלוחים לארץ הקודש, והתלמידים השלוחים לרחבי תבל, כאשר במקום אחד מתקיימות הרצאות וסדנאות בלשון הקודש ובמקום השני באנגלית. הכינוס התקיים בביכנ"ס בני-יעקב חב"ד פארק סלאופ, ניו יורק.

הכינוס באנגלית:
הזכות שנפלה על השלוחים

התוכנית נפתחה בהקרנת ווידיאו של יחידות-כללית לתלמידים בדיוק 24 שנה לפני זה, ביום כ"ו תשרי תשמ"ח. בתוך דבריו הק' האריך הרבי מאוד על תפקידם של התלמידים-השלוחים, אחריותם הגדולה, וביחד עם זה הזכות הקדושה שנפלה בחלקם להפיץ תורה במקום שליחותם, ועל המאמץ והיגיעה שבחובתם להשקיע שתהי' הכל בהצלחה.

המנחה הת' מענדל מינקאוויץ, הזמין לבמה את הרב יוסף לו, שליח בג'ורג'א. למשך זמן ארוך הרב לו ריתק את הקהל עם סיפורים שזוכר וחווה בעצמו כשהוא יצא בשליחות לפני קרוב לשלושים שנה ליוהנסברוג, דרום אפריקה. הקירבה אליה זכו מהרבי בכל שלבי השליחות, כולל ברכה מיוחדת להם מפי הרבי עצמו ביחידות, הכניס בהם חיות רב בכל הפרטים הקשורים בשליחותם. מיותר לציין שדבריו עשו רושם עז על כל שומעיו.

לאחריו דיבר הרב אברהם שטרנברג, שליח בקונטיקט, אשר בלהט החסידי שלו המשיך עם עוד עובדות הקשורים לשליחות שלו באה"ק כמה שנים לאח"ז. הרב שטרנברג ציין במיוחד שהוא וחבריו ארגנו כינוס לתלמידים-השלוחים (דומה לכינוס זה) בתשרי של שנת תש”נ וזכו למענה בכתי”ק של הרבי עם הוראות מיוחדות לאירוע.

הרה"ת שלום-דובער הלברשטם, מנהל מתיבתא ליובאוויטש בשיקגו, שידוע בכשרונותיו הברוכים בחינוך תלמידי הישיבה, נאם שעה ארוכה וגם קיבל שאלות מהקהל על היחס בין תלמידי הישיבה וההנהלה, ואיך על השלוחים להוציא הפוטנציאל שלהם אל הפועל בכמה סניפי השליחות.

אח"כ דיבר הרה"ת מנחם מענדל דוכמן מקליפורניה על יחסים ושיתוף פעולה עם אנשי הקהילה המקומיים.

הכינוס בלשון הקודש:
הצלחה - בכוחו של המשלח

במקביל, התקיים כינוס מיוחד גם לעומדים להיות "התלמידים השלוחים" בישיבות בארה"ק - הן בישיבות הקטנות והן בישיבות הגדולות.

את הכינוס, פתח הרב משה גרוזמן משפיע בישיבת תות"ל חולון, שדיבר על תפקידם של התלמידים השלוחים בפירוט רב, וכן אודות האחריות הגדולה המוטלת על כתפיהם כיון שמסתכלים עליהם בתור דוגמא חי' לתוצאה של כמה שנים בתומכי תמימים...

אחריו דיבר הרה"ת ר' שלמה שטרנברג, משפיע בישיבת תות"ל אהלי תורה. בין דבריו המרתקים הוא דיבר על הכוחות המיוחדים הניתנים לשלוחים, והוסיף שרואה במוחש אצל כל סוגי הבחורים כיצד יכולים להצליח - בכוחו של המשלח - למעלה מהמשוער ממש!

הוא נתן כלים מעשיים לפעולה נכונה על תלמידי התמימים ודיבר גם מזווית של חבר הנהלה על הקשר עם תלמידי השלוחים את הדברים הוא טיבל בסיפורים שונים אותם צבר מנסיונו האישי הן מזמן היותו תלמיד שליח, והן כחבר הנהלה העומד בקשר עם תלמידים השלוחים בוגרי ישיבתו ברחבי תבל.

לסיום, נשא הרב יוסף יצחק כצמן מצעירי-אגודת-חב"ד בניו יורק, דברים מרתקים מנסיונו כתלמיד שליח בתות"ל המרכזית כפר חב"ד. הוא סיפר על השטורעם הגדול שעשו באותה עת הן בקרב התמימים והן בקרב אנ”ש בכל רחבי הארץ, וכן על ההוראות המיוחדות, העידודים והברכות שקיבלו אז מהרבי. "אז" - אמר הרב כצמן - "הייתה התחלת העניין ולכן עבדנו בכזה אופן... אך היום - לאחר שנפתחה הדרך - יש להשקיע יותר ב'תמידים כסדרם', שילמדו, יתפללו ויתנהגו כדבעי".

בהמשך נערכו סדנאות מיוחדת מתלמידים השלוחים משנים האחרונות, בהם דנו על הגישה בה צריך לנהוג כלפי כל אחד מהבחורים, כיצד להתגבר על קשיים שונים ועצות והדרכות בעניינים הנוגעים לקשר בין תלמידי הישיבה והתלמידים השלוחים. כדי לאפשר להרחיב ולהעמיק בנושא, נערכה הסדנה בחלקים נפרדים, לכל קבוצת בחורים.

קרן פרנקל

בשורה חדשה ומפתיעה נמסרה בסיום הכינוס לתלמידים השלוחים: באדיבות הנדיב ר' אברהם פרנקל מברזיל, הוקמה "קרן פרנקל" ששמה לה למטרה להוות עזר ואחיסמך לפעולותיהם של התלמידים השלוחים ברחבי תבל.

הנהלת 'ועד תלמידי התמימים' תעמוד בקשר עם התלמידים השלוחים במהלך השנה, ע"מ לבחון את פעולותיהם ולהעניק להם עזרה וסיוע בעבודתם הקדושה, הן בפעולותיהם הסדירות והן במבצעי-הלימוד העונתיים.

המענק הראשון חולק כבר בסיום הכינוס לכל נציגי הקבוצות, ע"מ לסייע ולהמריץ כבר את הפעולות הראשונות מיד בבואם של השלוחים למקום שליחותם.

בסיום האירוע יצאו התמימים כשבידם ערכה הכוללת תשורה מיוחדת: הקובץ המיוחד "התלמידים השלוחים" שהופק מחדש ע"י הועד, מאסף מדברי והוראות הרבי על ולתלמידים השלוחים, והספר עב-הכרס "תורת השליחות" בהוצאת קה"ת.

בכך נחתם יום שלם של חוויה רוחנית והתעוררות רב-רושם שבעז"ה יהווה תמריץ לכל השלוחים בכל מקום שליחותם להתמיד ולהשקיע בעבודתם להכין את העולם לקבלת פני משיח צדקנו בפועל ממש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.