מערכת COL | יום כ"ח תשרי ה׳תשע״ב 26.10.2011

האברכים למדו איך בונים בית בעל יסודות בריאים ● גלריה

מאות אברכים, מכל רחבי הארץ, השתתפו ביום שלישי השבוע ביום העיון השני שאורגן על ידי אגודת חסידי חב"ד באה"ק, ושעסק בהנחת יסודות איתנים לבית יהודי וחסידי ● דברים נוקבים של הרב דיסקין, ושורה של אנשי מקצוע בתחומי כלכלת בית, משכנתאות וביטוח, העניקו כלים וטיפים לאברכים הצעירים  לסיפור המלא  
האברכים למדו איך בונים בית בעל יסודות בריאים ●  גלריה
חלק מהקהל. למעלה: מר חנן אזולאי, מנכ"ל פרקטיק משכנתא נושא דברים ● צילום: מאיר אלפסי
כתב COL

המוני האברכים שהשתתפו אתמול (שלישי) ביום העיון המיוחד "בונים בית" של אגודת חסידי חב"ד יצאו עשירים בגשם וברוח, בשפע של כלים חשובים ונחוצים לבניית בית יהודי בגשמיות וברוחניות. שורת מרצים מגוונת פרסה שפע של כלים לניהול נכון של הבית, בדרך פשוטה וברורה, כשהם נעזרים בסיפורים מהחיים ובניסיון רב, ובמצגות ואמצעים טכנולוגיים.

"דברים כנים וישירים"

יום-העיון נערך באולם התלמוד-תורה  בכפר-חב"ד, והוא נפתח בדברים נוקבים על חשיבות הנחת יסודות רוחניים איתנים לבית החסידי. הרב חיים-שלמה דיסקין, שליח הרבי והרב הראשי לקריית-אתא נשא באוזני המשתתפים דברים כנים וישירים, שחדרו לליבות כולם, דברים שהגדיר כי "לא ישמעו כמותם מפי המשפיע בישיבה, כי הם מיועדים לאוזני אברכים בלבד".

הוא הפנה קריאה הן לשלוחים, העסוקים בשליחותם החשובה, הן לבעלי עסק, להפנים  כי הבית שלהם חשוב מהכול וקודם לכול. חובה להשקיע בבית ולייחד זמן לשיחה רצינית עם כל ילד וילד, ובפרט בשבתות וחגים. מוכרחים לשים לב שכל ילד מקבל את מלוא תשומת הלב.

דבריו לווו בעשרות סיפורים כאובים, שהיה שותף להם בחודשים האחרונים. הוא פנה לציבור שוב בקול ברור: "יש להתקין את הסינון הגבוה ביותר לאינטרנט. להשתמש בו רק במקרים המותרים על פי דעת רב". כמו-כן הרחיב בנושא צניעות הבית.

מתי לקחת משכנתא

מכאן עבר יום-העיון לעסוק בשורת נושאים גשמיים. מר יורם קיסר, מומחה בעל שם בליווי וייעוץ למשפחות בכלכלה נכונה, יועץ פיננסי לעסקים ופרטיים, הסביר כי הסברה על כלכלה נכונה אינה נחוצה לנזקקים בלבד, אלא לכל משפחה. הוא העניק עשרות טיפים לאברכים צעירים על הצעדים הראשונים, דברים הקשורים במוּדעות, תכנון, יעילות וחשיבה קדימה, דברים שיבנו עתיד כלכלי טוב יותר. וגם: איך מצמצמים הוצאות, מתמודדים עם החזרי גמ"חים והלוואות, ובסוף גם חוסכים כסף.

מר חנן אזולאי, מנכ"ל פרקטיק משכנתאות, כלכלן, ובעל ניסיון וּותק במשכנתאות, הרשים מאוד את המשתתפים. הוא הפליא ברטוריקה מצויינת והפשיט נושאים הנשמעים מעולם אחר. הוא הצליח להסביר לציבור מתי משפחה בשלה ללקיחת משכנתא, וממה עליה להיזהר. כמו-כן פירט מה לעשות אם כבר לקחת משכנתא וההחזר החודשי קשה וחונק אותך. באיזה אופן ניתן להוריד ולצמצם את ההחזר החודשי.

מר שמעון גילור, חבר לשכת סוכני הביטוח, מומחה ובעל ניסיון של עשרות שנים בביטוח פנסיוני, הציג את נושא הביטוח הפנסיוני, והבהיר שאינו נחלת המבוגרים והמבוססים בלבד, אלא יש בו עניין בעיקר לצעירים הבוחרים את מקום עבודתם ותנאי שכרם לשנים רבות. פרוטה לפרוטה מצטברת, אמר, ודאגה עכשיו תביא את כל אחד מאיתנו לחיות בכבוד בגיל הפרישה.

יו"ר אגו"ח הרב יוסף-יצחק אהרונוב אומר כי היום המיוחד, שתרם לאברכים רבות, הוא פועל יוצא של הוראת הרבי לאגו"ח לדאוג לרווחת אנ"ש בגשמיות. כמו-כן הודיע כי צפויות פעילויות נוספות בכיוון זה.

יום העיון המיוחד נערך בחסותה של המכללה לצמיחה כלכלית ובחסות סוכנות הביטוח 'גפן בס"ד' לרווחת אנ"ש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.