מערכת COL | יום י"ג תשרי ה׳תשע״ב 11.10.2011

לאחר 1,934 ימים בשבי: הושגה עסקה לשחרור שליט

אחרי יותר מ-5 שנים בשבי: שרי הממשלה התכנסו לישיבת חירום שבמהלכה יוצגו הפרטים לאישור העסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט משבי החמאס  לסיפור המלא  ● אתם בעד או נגד העיסקה? שתפו אותנו באמצעות מערכת התגובות   בתחילה ישראל תשחרר 450 מחבלים ואז שליט יגיע לקהיר בחג הזה, עוד השבוע.  נתניהו: קיבלנו קלטת של גלעד וראינו אותו מתפקד כראוי. נשמנו לרווחה. נשיא המדינה קיבל את תיקי המחבלים לחתימה על שחרורם מתווה העיסקה: שליט יועבר לקהיר, ואז בו זמנית ישוחררו אסירים, וגלעד יועלה על מטוס לישראל. העיסקה עשויה לצאת אל הפועל בחול המועד. 
לאחר 1,934 ימים בשבי: הושגה עסקה לשחרור שליט
אחרי יותר מחמש שנים בשבי: שרי הממשלה התכנסו לישיבת חירום שבמהלכה יוצגו הפרטים לאישור העסקה לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט.

גורמים מדיניים מסרו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו סבור שכרגע נפתח חלון הזדמנויות לשחרור החייל החטוף על רקע הסכנה של קריסת משטרים באזור ועליית כוחות קיצוניים מסוכנים העלולים לסכן את חייו ואת שחרורו.

בדיווחים ברשתות הטלביזיה הערביות אושרה כי אכן הושגה עסקה. רשת "אלערביה" ותחנת אל-קודס, השייכת לחמאס, דיווחו כי נחתמה עסקת שליט. כמו כן, על פי הדיווח ברשת אל-ערביה, העסקה תצא לפועל בתחילת חודש נובמבר. רשת אל-קודס הוסיפה כי העסקה הושגה בתווך מצרי וישוחררו בה אלף אסירים.

אבו מוג'אהד, דובר ארגון ועדות ההתנגדות העממית, אישר כי העסקה נחתמה בהתאם לדרישות הפלסטינים ולדבריו היא תצא לפועל בתוך ימים ספורים.

גורמים בחמאס מסרו כי ח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של החמאס, צפוי לשאת הלילה נאום ולפרט את פרטי העסקה. דובר הזרוע הצבאית של החמאס, אבו עוביידה, אישר בשיחה עם nrg מעריב כי אכן הושג הסכם בין החמאס וישראל, שמסגרתו תתבצע עסקת שחרור גלעד שליט בשבועות הקרובים, לפני חודש נובמבר.

"העסקה עשויה לצאת לפועל כבר בימים הקרובים"

לדברי אבו עוביידה בעסקה ישוחררו ערבים ישראלים, מזרח ירושלמים ויותר מ-300 אסירי עולם, אך סירב לתת פרטים נוספם והאם ישראל נכנעה לדרישות הארגון, ואמר שהחמאס יציג את הפרטים בשעות הקרובות.

לפי הדיווח ברשת "אל-ערבייה", עסקת חילופי השבויים אמורה להתבצע בחודש הבא, אולם גורם שהיה מעורב במשא ומתן בין ישראל לחמאס סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי העסקה עשויה לצאת לפועל כבר בימים הקרובים. גם סוכנות הידיעות AP דיווחה כי גורמים בכירים של חמאס בקהיר אישרו שהושגה עסקת חילופי שבויים. הוא ביקש להישאר בעילום שם משום שנאסר עליו לשוחח עם התקשורת.

"נתניהו משלם במחיר דמים של הנרצחים הבאים"

אבל מסתבר שלא כולם אוהבים את העיסקה. "נתניהו משלם במחיר דמים של הנרצחים הבאים בעסקת ענק שבה הטרור רושם נצחון אדיר על רו"מ לחיץ של ישראל ובלתי אמין. לנפגעי הטרור הבטיחו שרי הממשלות שידה הארוכה של המדינה תשיג את הרוצחים והנה באה ממשלה לאומית ומשחררת אותם. שלא יטעו את הצבור, אלף המחבלים שישוחררו הם סיכון לאזרחי ישראל. מכאן הדרך פתוחה לפיגועים ורציחות", אומרים גורמי ימין.

וועד רבני המטה להצלת העם והארץ יוצא הלילה בהודעה דחופה בו הוא דורש לא לבצע את עסקת שחרור המחבלים תמורת גלעד שליט "ידע כל יהודי באשר הוא שגם אם ישוחרר גלעד שליט, שחרור  אלף מחבלים יביא למותם של מאות יהודים, כפי שאומרים ומזהירים כל המומחים, וכפי שהוכח בעבר לאחר כל עסקת שחרור מחבלים. על פי תורה כל מי שתומך בעסקה הזאת שותף לשפך דם יהודי ועתיד ליתן את הדין".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.