מערכת COL | יום א' אלול ה׳תשס״ד 18.08.2004

עצרת בקראון-הייטס: להתחזק ברוחניות ובעשיית חסד

קהל גדול מתושבי שכונת קראון הייטס נאסף בליל אמש (שלישי) בבית-המדרש הגדול ב-770, לשמיעת דברי התעוררות לרגל ראש חודש אלול, חודש החשבון והתשובה, ובפרט לאחר המאורעות הכואבים שאירעו לשני תושבי השכונה (טביעת האחיות שמואלי ופטירת הבחור אדלר ע"ה). ראש הדוברים היה חבר הבד"צ הרב אהרן-יעקב שוויי, אשר נשא דברים נרגשים ועורר את הקהל לנצל את הזמן בו "המלך בשדה" וליישם כראוי את הלימוד מחמשת הראשי-תיבות של חודש אלול.העצרת נפתחה באמירת פרק התהלים של הרבי על-ידי ר' יוסף ברוך שפילמן, מהעסקנים הוותיקים בשכונה. בתוך הקהל המשתתפים ישבו גם מנכבדי השכונה, ביניהם גם מזכירו של הרבי, הרב יהודה-לייב גרונר, משפיעים וזקני אנ"ש. הנחה את הערב הרב שלום-יעקב חזן ודברי התעוררות בשפה האנגלית נשמעו מפי הרב שלום-דוד פייפ מהנהלת ארגון הנוער "צבאות השם", אשר הציע דרך מעקב עצמית לבדיקת ההתקדמות האישית בעבודת כל אחד באופן של "יותר מרגילותו", במבצעים ובשאר ההוראות של הרבי.דברי הרב שוויי וגלריית תמונות - ב'כתבה מלאה'
עצרת בקראון-הייטס: להתחזק ברוחניות ובעשיית חסד
חבר המזכירות הרב יהודה לייב גרונר בעצרת

בין הענינים שהזכיר הרב שוויי בנוגע למעשה בפועל הוא החוב המוטל על כל אחד להראות דוגמא אישית לבני ביתו. כאשר ראש המשפחה שקוע בעניני קדושה, בלימוד ובמבצעים, משפיע הדבר הן לטובת חינוך הילדים, והן לטובת שלום הבית, והדבר מועיל גם לפרנסה הגשמית. כל אחד יכול וצריך להתחזק הן בלימוד התורה, לנצל כל רגע – כולל בזמן של "ובלכתך בדרך", בנסיעות – ללימוד ולשמיעת שיעורים בנגלה ובחסידות, והן בתפילה, וכל זה מתוך שמחה ובטחון.

הרב קרא גם לחזק את עשיית החסד בשכונה. "יש להתעניין בכל הרצינות בצרכי הזולת, הן בגשמיות והן ברוחניות, ולשם כך יש להקדיש הן ממון והן זמן – וכמאמר השגור בפי חסידים קדמונים, שהיו מתארים אהבת אחים שהיא כאהבת חסידים איש לרעהו".

קטע מיוחד מנאומו של הרב שוויי הוקדש לשמחות שתושבי השכונה עורכים בימים אלו. "בחודש אלול נערכות חתונות לרוב וכעת הזמן לעורר על החוב לחזק את הצד הרוחני שבהן", הרב פתח את דבריו על הנושא. הוא קרא שהחתנים החוזרים על מאמר חסידות בעת ה"קבלת-פנים" (וכן במסיבות ה'לחיים') יעשו זאת באמצעות רמקול, כדי לזכות את כל המשתתפים בשמיעת המאמר. 

"יש לעורר על שמירת הצניעות בחתונות, הן בבגדים והן בהנהגה חסידית בניגונים וריקודים חסידיים דווקא", הרב הוסיף ושיבח את אלו המקפידים שגם בכניסה לאולמות השמחות תישמר הפרדה מוחלטת בין גברים לנשים, וביקש ש"מהם יראו וכן יעשו הכל".

"אם ישתנה מצב המים - אודיע לקהל"

בתוך דברי ההתעוררות בנוגע להקפדה על כשרות האכילה והשתיה, כמקובל אצל חסידי חב"ד להדר ולהקפיד על כך ביותר, התייחס הרב שוויי בקצרה גם לפרשת המים שנחשף השבוע ב-COL. הרב הודיע כי במשך הזמן ימשיך לעקוב אחר מצב המים בשכונה, ואם וכאשר ישתנה המצב ושרצי המים יתמעטו, אזי יודיע על-כך לקהל.

הרב שוויי סיפר כי המכתב שיצא בסוף השבוע שעבר נכתב לאחר התייעצות עם עוד רבנים, והוחלט שלא להמתין בפרסום הפרטים החדשים שהתגלו בסוגיה זו. הוא אף הוסיף כי התעודד לשמוע כי הקהל קיבל את ההוראה בנידון מתוך התלהבות לשמירת הכשרות, "ובפרט הנשים, שעל אף שעליהן מוטל העול ביותר, הרי הן מגיבות בשמחה", כך הוא למד משיחות הטלפון רבות המגיעות למשרדו.

בקשר לזה, הרב הזכיר שנודע שגם בשכונות נוספות בניו-יורק, כמו בפלטבוש, מקיימים בעלי המסעדות את הוראות ארגוני הכשרות (כמו OU ו-OK) ומשתמשים רק במים מסוננים.

פרטים והסברים נוספים על פרשת המים והדרך לסננם כראוי אפשר לשמוע בשיחה שהרב הקליט עבור רדיו "משיח וגאולה" המשדר מהשכונה, בהנהלת ר' משה איזגווי.


עוד בנושא:
+ סערה כשרותית בכוס מים
+ חב"ד ריצ'מונד: משתתפים ביגון משפחת שמואלי
+ ברוך דיין האמת: הת' ברוך-שלום אדלר ע"ה
+ קראון-הייטס: שטערנא-אסתר וחיה-מושקא שמואלי ע"ה
+ הרב העלער לפני שנה: להתחזק בתורה ומצוות, להתרחק ממחלוקת

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
18 תגובות
1.
ישר כח למארגנים
א' אלול ה׳תשס״ד
חברי ועד הקהל ועמם ידידי ר' אברהם נחום שי' גראסס וחבריו ר' יעקב צבי שי' הרצוג ור' חנינא משולם הכהן שי' שפערלין.

העצרת היתה מוצלחת והדברים של הרב שוויי שי' עשו רושם רב.

אני מקוה שנראה תוצאות טובות בקרוב, בעזרת ה'

מ.ג.
קראון הייטס
2.
Charity Begins at Home
א' אלול ה׳תשס״ד
The Atzeres Hisorurus publicity proclaimed that the Rabbonei hashchunah will be the main speakers at this event. Only one of the three Rabbonim attended. Doesn't that speak volumes about the condition of the shchunah? Waht do you think will be more effective, having chassanim say the maamor through a microphone or achdus between the rabbonim?
Let the rabbonim show by example, how chassidim should act.
3.
osdobao
א' אלול ה׳תשס״ד
where was rabbi osdaba??
4.
בושה וחרפה
א' אלול ה׳תשס״ד
נוכחתי אתמול בכינוס ויש לציין שהשתתפו מעט מאוד אנשים ביחס לשכונה ,וזה מראה עד כמה המצב גרוע.
יש לציין שהצלם תפס פינה טובה ולמתבונן בתמונות ניראה כאילו היו הרבה אנשים מה שלא נכון.
וחוצמיזה אף אחד שם לא זעק זעקה גדולה על מה שקורה בלובאוויטש.

פלא בכלל למה כל האסונות האלו קרו???
5.
מה שכתבתם הוא רק תוכן קצר מדברי הרב שווי...
א' אלול ה׳תשס״ד
והכל בחן ובטוב טעם, ולפעמים גם מתוך בכי וכאב דבר שריגש מאד את השומעים ואני בתוכם. יתן ה' שלא נדע עוד צער בשכונה ומתוך שלום ואחדות נצעד לקראת הגאולה השלימה
6.
please
א' אלול ה׳תשס״ד
please remove the picture of the sign it contains Yechi which is a dsicrase to the Rebbe and Lubavitch.
7.
To #2
א' אלול ה׳תשס״ד
I understand what you mean re Achdus hoRabonim, but what are you reffering to re chasanim chazering maamorim on the microfone?
8.
כשקוראים דברי 4 ובפרט השורה האחרונה שלו...
א' אלול ה׳תשס״ד
הוא מנסה (בלי הצלחה) לשכנע שרק "נראה" בתמונות שהיו אנשים, אבל ה"מציאות" היא, בעיני 4, שאין אנשים...

די למחלוקת שיוצר 4 !!! מתי בפעם האחרונה אתה וחבריך ארגנתם משהו עבור הכלל חוץ מלעשות לביתכם?

המצב גרוע ומחייב זעקה, אבל 4 וחבריו הם היוצרים את המצב הגרוע !!!

העצרת אורגנה לפי בקשת כמה מתושבי השכונה. המארגנים לא חשבו שבזמן הזה (שבועיים לפני סוף חופשת הקיץ) הם צריכים להרשים מישהו ולקיים את העצרת דוקא בזמן שהשכונה מלאה (כמו בי"ט כסלו). מי שהרגיש צורך לשמוע דברי התעוררות – והיה לו ערב פנוי (העצרת אורגנה תוך יום אחד) הגיע, שמע, התעורר, ובטח יש לרבי נח"ר ממנו.

מי שחושב שהוא לא צריך להתעורר, יהי לו אשר לו.
9.
To Post 4
ב' אלול ה׳תשס״ד
Seems to me that the majpr problem is people like you are the crux of the problem. Instead of some constuctice criticism you offer only devisive statements.
10.
Rabbi Osdoba
ב' אלול ה׳תשס״ד
Maybe he was busy with the Kashrus. Or maybe he didn't come because the Vaad Hakohol arranged the event. In any event, it is unfortunate that the leadership did not attend. Maybe he was busy writing a letter......
11.
איזה נשים הגיבו בשמחה????
ב' אלול ה׳תשס״ד
רוב האנשים והאנשים שאני מכיר מגיבים בתרעומת על "פרשת המים" ומקיימים מתוך קבלת עול ומיאוס (לא בשרצים אלא וכו' עי' תגובה 2) ולא מתוך שמחה.
12.
עצרת התעוררות
ב' אלול ה׳תשס״ד
יצא לי לטייל בחוצות קראון הייטס מספר שעות אחרי סיום העצרת, ואכן ראיתי שכל השכונה התעוררה!
13.
התשובה לשלוש ששואל היכן היה הרב rabbi os...
ב' אלול ה׳תשס״ד

rabbi osdoba היה בדיוק באותו מקום בו הוא היה בכינוס ל"ג בעומר שאורגן ע"י צבאות השם, כאשר כל תושבי השכונה הגיעו אל לפני 770 להשתתף בכינוס כנהוג כל השנים, חוץ מ- osdoba rabbi שלא הגיע.

osdoba rabbi היה בדיוק באותו מקום בו הוא היה בהתוועדות חג הגאולה י"ב תמוז הגדולה שעשו הגבאים ב-770, שהגיעו תושבי השכונה חוץ מ- osdoba rabbi שלא הגיע.

osdoba rabbi היה בדיוק באותו מקום בו הוא היה באחרון של פסח בהתוועדות סעודת משיח ב-770 אליה הגיעו רוב תושבי השכונה, חוץ מ- osdoba rabbi שלא הגיע.

osdoba rabbi מסתמא יושב והוגה בתורה יומם ולילה. הוא לא יבוא להשתתף בכינוסי ל"ג בעומר, הוא לא יבא להשתתף בהתוועדויות חסידים, וגם לא בעצרות התעוררות !

רוצים להתעורר? תלמדו עוד דף גמרא !

זה שלאנשים בשכונה יש ריבוי עצום של שאלות וכל מיני בעיות בחינוך הילדים ובפרנסה ועוד הרבה בעיות, זה לא בעיה שתחייב את osdoba rabbi לבטל מתלמודו !

מה פתאום יש לאנשים שאלות ? הם לא יכולים ללמוד לבד ולענות לעצמם? הם לא יכולים לבד לפתור את הבעיות בחינוך ?

רב נועד לדברים אחרים, חשובים, לא לזה !
14.
אני חושבת שדברי 13 הם חוצפה
ב' אלול ה׳תשס״ד
כי התפקיד של רב זה כן לעזור לשכונה וכן להשתתף בהתוועדויות ובכינוסים ובעצרות ובטח שהתפקיד שלו להתענין במצב של השכונה ובבעיות שיש להרבה משפחות

זה מפורסם ב"ה שלפחות הרב שוויי עוזר מאד לקהילה ומשתתף בכל ההתוועדויות ומתענין במצב של כל אחד ומשקיע הרבה זמן לטובת השכונה

וגם אם זה נכון שיש רב שלא עושה זאת אני לא מבינה למה צריך לפרסם את זה באינטרנט

אני שואלת את זה גם על 3 שהתחיל בשאלה איפה היה הרב ההוא. אם הוא לא בא הוא לא בא. מה אפשר לעשות? אבל למה צריך לפרסם את זה?
15.
פלא איך אנשים עוצמים את העינים
ב' אלול ה׳תשס״ד
ולא שמים לב שהבעלי מחלוקת הכי גדולים הם אלה שמנצלים כל הזדמנות למחלוקת שלהם ואפילו כשנופלים קרבנות בשכונה ואז ההכרח הוא לכנוס את כולם לעצרת התעוררות – באים הבעלי מחלוקת ולוחמים ותוקפים את העצרת!

ומה הם טוענים? "מחלוקת, מחלוקת".

רגע אחד – מי עושה את כל המחלוקת אם לא אתם?

עם כל הדיבורים והנצחנויות שלכם!

אתם לא מתביישים?

אתם לוחמים בשכונה, לוחמים בבית דין, ולוחמים ברבי!

די, נמאסתם.
16.
#13 – כל מה שכתבת לא מובן כי הכל הפוך על...
ב' אלול ה׳תשס״ד
כי זה מה שאתה כותב:

--------
מכאן העתקה ממה שכתבת רק בצורה מסודרת יותר:
--------

הרב אוזדובה היה בדיוק באותו מקום בו הוא היה בכינוס ל"ג בעומר שאורגן ע"י צבאות השם, כאשר כל תושבי השכונה הגיעו אל לפני 770 להשתתף בכינוס כנהוג כל השנים, חוץ מהרב אוזדובה שלא הגיע.

הרב אוזדובה היה בדיוק באותו מקום בו הוא היה בהתוועדות חג הגאולה י"ב תמוז הגדולה שעשו הגבאים ב-770, שהגיעו תושבי השכונה חוץ מהרב אוזדובה שלא הגיע.

הרב אוזדובה היה בדיוק באותו מקום בו הוא היה באחרון של פסח בהתוועדות סעודת משיח ב-770 אליה הגיעו רוב תושבי השכונה, חוץ מהרב אוזדובה שלא הגיע.

הרב אוזדובה מסתמא יושב והוגה בתורה יומם ולילה. הוא לא יבוא להשתתף בכינוסי ל"ג בעומר, הוא לא יבא להשתתף בהתוועדויות חסידים, וגם לא בעצרות התעוררות !

רוצים להתעורר? תלמדו עוד דף גמרא !

זה שלאנשים בשכונה יש ריבוי עצום של שאלות וכל מיני בעיות בחינוך הילדים ובפרנסה ועוד הרבה בעיות, זה לא בעיה שתחייב את הרב אוזדובה לבטל מתלמודו !

מה פתאום יש לאנשים שאלות ? הם לא יכולים ללמוד לבד ולענות לעצמם? הם לא יכולים לבד לפתור את הבעיות בחינוך ?

רב נועד לדברים אחרים, חשובים, לא לזה !

וחוץ מזה הרב אוזדובה הרי מקבל משכורות גם מהישיבה אז בכלל הוא לא מחוייב לשכונה כלום !

אם תתנהגו בנימוס לרב אולי נסביר לכם מה הם הדברים החשובים באמת !

---------
עד כאן מה שכתבת. וברצוני לשאול אותך:

אתה חושב שאתה מוסיף בכבודו כשאתה כותב דברים כאלה?
אתה באמת לא יודע מה תפקידו של רב?
האם לדעתך בוחרים ברב כדי שהוא ילמד גמרא בביתו או בישיבה ויתעלם מצרכי הקהילה?
אתה באמת לא יודע מה המחויבות שלו לשכונה?
ואולי תסביר לנו "מה הם הדברים החשובים באמת" שאתה כותב עליהם? אבל בצורה רצינית ולא בהפוך על הפוך.
17.
Machloket!
ג' אלול ה׳תשס״ד
Many of you don't know when and who started this machlokes. Let me tell you. This started before this Vaad Hakohol came into office and before Rabbi Schwei was elected or had any connection with the Bais Din. This started when Yossi Brook did not like to be controled by the Vaad Hakohol and with the help of Yossel Katzman they were able to convince the Rov that this is in the benefit of EVERYBODY. And we see the results like one of the prestige Rabbis of the schuneh said then "A BIG CHURBN"!!! This is what happens when after more then 15 years you make changes on something that was build and structure by the Rebbe MHM and the Bais Din was respected by rubom kekulom in the schunoh and outside!The only thing that will help is to bring back the kashrus to the Kehila and those 2 (YB and YK) individuals should go and let us live in peace and harmony. A kesivo vechasimo toivo
18.
#17 – כל מילה שכתבת אמת.
ג' אלול ה׳תשס״ד

הלואי שתפסק כבר המחלוקת הזו.

כתיבה וחתימה טובה.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.