מערכת COL | יום י"ג תשרי ה׳תשע״ב 11.10.2011

כ-150 אלף יהודים התפללו ב"בית הכנסת הפתוח"

מספר שיא של כמאה וחמישים אלף יהודים התפללו ביום כיפור ב-280 מוקדי תפילה של "בית הכנסת הפתוח" שהתקיימו במאהלים, מבני ציבור ובתי חב"ד. תחת הסיסמה 'שמרנו לכם כסא' נערך מסע פרסום ארצי רחב היקף במודעות רחב ובשילוט אלקטרוני שקרא לציבור לבוא ולהשתתף בתפילות ● הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו"ר צאגו"ח ואגו"ח בישראל אומר כי בכמה מקומות לא ציפו המארגנים לכמות כה גדולה של מתפללים, ולקראת השנה הבאה יצטרכו להתכונן למספרים גדולים בהרבה  לסיפור המלא
כ-150 אלף יהודים התפללו ב

שיחה קצרה עם מדגם משלוחי חב"ד בישראל, נותנת את האפשרות ללמוד על המספרים וההצלחה הכבירה שמאחורי קמפיין 'בית הכנסת הפתוח' של צעירי חב"'ד במסגרת הפרויקט המצליח שמופעל זו השנה השניה על ידי 'שלוחים נט', השתתפו השנה מספר שיא של 280 'בתי כנסת פתוחים' שהתקיימו במאהלים, מבני ציבור ובתי חב"ד. תחת הסיסמה 'שמרנו לכם כסא' נערך מסע פרסום ארצי רחב היקף במודעות רחב ובשילוט אלקטרוני שקרא לציבור לבוא ולהשתתף בתפילות.

בשיתוף פעולה עם 'חב"ד שעל אתר' הופעל גם השנה האתר kipur.org, באמצעותו יכלו הגולשים לקבל מידע על יום הכיפורים ופרטים נוספים על כל אחד מבתי הכנסת. האתר זכה להצלחה רבה ועשרות אלפי גולשים ביקרו בו בשבוע שקדם ליום כיפור.

השנה חל גידול של 11% במספר בתי הכנסת הפתוחים בישראל כאשר נוספו 27 מוקדי תפילה חדשים, ומספרם עומד כיום על 280. גם השנה התקבלו תגובות חיוביות מאוד מהשלוחים המפעילים את הפרויקט, שלוחים רבים סיפרו שהמתפללים לא הפסיקו להודות להם על היוזמה והבטיחו לשוב ולהופיע ולצרף גם חברים.

מדיווחים שמתקבלים מהשלוחים עולה שבבתי הכנסת הפתוח משתתפים מידי שנה גם אנשי ציבור, חברי-כנסת, אנשי צבא ואנשי תקשורת מפורסמים.

כזכור, המייחד את בתי הכנסת 'הפתוחים' הוא הדגש המיוחד ששמים המארגנים כדי ליצור אוירה טובה, נעימה ומסבירת פנים דווקא לקהל שאינו מורגל בביקורים בבית הכנסת בכל ימות השנה, ובאים לתת מענה לרצון של אלפי יהודים לחגוג את ראש השנה ויום כיפור בצורה מסורתית והלכתית, הגם שאינם שומרי תורה ומצוות. בנוסף להסברה על מהלך התפילה, נערכו מפעילי בתי הכנסת עם כיפות וחוברות תפילה מיוחדות במיוחד שהותאמו במיוחד לבאים.

הרב יוסף יצחק הכהן אהרונוב, יו"ר צאגו"ח ואגו"ח בארה"ק, הבטיח כי 'בתי חב"ד בכל הארץ נערכים לכך שלא יהיה ולו יהודי אחד שמעוניין להשתתף בתפילות ולא יהיה עבורו מקום', אך דומה כי בכמה מקומות לא ציפו המארגנים לכמות כה גדולה של מתפללים, ולקראת השנה הבאה יצטרכו להתכונן למספרים גדולים בהרבה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.