מערכת COL | יום י' תשרי ה׳תשע״ב 08.10.2011

המנהל המיתולוגי נפטר ערב כיפור, רגעים לאחר שטבל במקווה

אלפי תלמידות ובוגרות 'בית רבקה' בעיר יער שבצרפת, קיבלו בהלם מוחלט את פטירתו של המנהל המיתולוגי הרב אורי-יהודה-יוסף שונטאל ע"ה ● בטרם נפטר, הספיק הרב שונטאל לטבול במקווה טהרה. הוא חזר לביתו ואמר לאשתו שאינו מרגיש טוב וכעבור מספר רגעים התמוטט והשיב את נשמתו לבוראה ● "הרב שונטאל היה מתייחס לכל תלמידה באופן אישי ודאג לכל מחסורה, בגשמיות וברוחניות", סופדת פ"ב, אחת התלמידות, בשיחה עם COL לסיפור המלא
המנהל המיתולוגי נפטר ערב כיפור, רגעים לאחר שטבל במקווה
"היה מסור בכל ליבו לתלמידות". הרב שונטאל ע"ה
מאת כתב COL

בערב יום-כיפור, נפטר מהתקף לב הרב אורי-יהודה-יוסף שונטאל ע"ה, מנהל מוסדות 'בית-רבקה' בעיר יער שבצרפת.

בטרם נפטר, הספיק הרב שונטאל לטבול במקווה טהרה. הוא חזר לביתו ואמר לאשתו שאינו מרגיש טוב. כעבור מספר רגעים התמוטט והשיב את נשמתו לבוראה.

הרב שונטאל, תלמיד חכם עצום, היה בן 75 והשאיר אחריו - יבדלחט"א, את רעייתו תחי', בנים ובנות, נכדים וצאצאים עוסקים בצרכי ציבור.

לצד אלה, השאיר הרב שונטאל אלפי תלמידות בוכיות, אותן חינך במשך עשרות בשנים. התלמידות ב'בית רבקה' קיבלו את הבשורה בהלם מוחלט, היות והרב שונטאל מסר להן שיעור בתניא בערב יום כיפור בבוקר.

"הרב שונטאל היה מסור בכל ליבו לתלמידות", ספדה לו אחת הבנות, פ"ב, בשיחה עם COL. "קשה לי לדבר עליו בכלל בלשון עבר, בשבילי הוא עדיין המנהל שלנו".

עוד מספרת פ"ב: "הרב שונטאל היה מתייחס לכל תלמידה באופן אישי ודאג לכל מחסורה, בגשמיות וברוחניות. למרות שעברו תחתיו אלפי תלמידות, הוא זכר את שמותיהן של כל הבנות. היה בו משהו מיוחד שכל תלמידה הרגישה שהוא כמו אבא שלה".

לצד המסירות הגדולה, הרב שונטאל לא היה מוותר על העקרונות. "הוא היה מקפיד בצורה דייקנית על הצניעות של הבנות והדרך ארץ שלהן", נזכרת פ"ב, "לא היה מוותר על קוצו של יו"ד, אבל לצד זה היה רגיש מאוד לנפש של כל תלמידה ותלמידה.

"בכל פעם שהייתי באה למשרד שלו כדי לבקש עזרה במשהו, הייתי רואה אותו שקוע בספר לימוד. זה היה מחזה קבוע במשרד".

גם היום, שנה אחרי שסיימה פ"ב את לימודיה ב'בית רבקה' בצרפת, היא מדברת על המנהל המיתולוגי בערגה. "הוא תמיד דאג לנו. אני נזכרת שפעמים רבות הוא היה נכנס למטבח בטרם הארוחה שהוגשה לנו, מסתכל על המטעמים שהוכנו וכשזה לא היה מוצא חן בעיניו הוא היה מעיר לצוות המטבח - העיקר שיהיה לבנות אוכל טעים ומזין".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.