מערכת COL | יום ח' תשרי ה׳תשע״ב 06.10.2011

מתכון גליל בשר עשיר ● מתכון מסביב לעולם

מדור "מתכון מסביב לעולם" שמח לארח השבוע את השליחה צייטי בקרמן מגבעתיים. היא מספרת על שליחות של 21 שנה, על שיעור נשים באווירה אחרת ומדגישה את החשיבות של שליחות מבית ומחוץ ● בפנים: מתכון גליל בשר עשיר  לסיפור המלא
מתכון גליל בשר עשיר ● מתכון מסביב לעולם
האורחת: השליחה צייטי בקרמן. גבעתיים

המתכון: גלילי בשר עשיר זהו מתכון בבישול חופשי למאלתרות שבייננו עמוסות האורחים ושבעות מטבח.

אופן ההכנה + מוצרים:

ערבבי בשר טחון בתערובת האהובה עליכם כמו לקציצות: בצל קצוץ ,עלי תיבול ועוד. שטחי את הבשר הטחון על נייר פרגמנט. מעל שכבת הבשר שטחי שכבה נוספת לבחירתך: אורז לבן מבושל\אפונה וגזר\ פטריות ובצל \בשר טחון ברסק עגבניות ועוד.

גלגלי הכל לכדי גליל בעזרת נייר הפרגמנט והניחי בסיר, ע''מ שהגליל לא יתפרק רצוי לצופף איתו בסיר גליל נוסף או תפזורת תפוחי אדמה חתוכים. לבריאות!

קצת על השליחות:

אנו מתגוררים בשליחות בעיר גבעתיים מזה 21 שנה. כידוע גבעתיים נחשבת לעיר ברמה גבוהה, הדיור בה יקר והאנשים תרבותיים, אקדמאים ומבחינה סוציו אקונומית משתייכים למעמד הגבוה בישראל.

העיר מחזיקה מאד מנושא החינוך ומשקיעה משאבים רבים במוסדות ובבתי ספר. מבחינת הקשר לדת האוכלוסייה בעיר דיי מרוחקת ואף חשדנית לסממני יהדות מובהקים.

בעלי, השליח מאופיין בתוקף אמיתי לכל הוראותיו של הרבי והנהגתו היא באופן שאינו עושה חשבונות האם, וכדאי... ופשוט עושה את שלו עם כל הביטחון בלי להתפעל, בשל כך נוכחותנו בעיר מורגשת מאד וישנה אהדה והצלחה רבה לחב''ד. העירייה תומכת בפעילויות הבית חב''ד ומתגייסת לעזרתנו במועדים השונים כמו סוכות- בניה ופירוק ,הצבת חנוכיות וכדומה..

ראש העיר יודע שהרב בקרמן מגיע הוא זמין להיכנס כל הזמן, גם אם זה בעיצומה של פגישה בעלי נכנס ותוקע בשופר לשמחת היושבים שם.נהגי אוטובוס מאפשרים לשליח לעלות לאוטובוס ולעקב אותו מעט לשם תקיעת שופר לקהל הנוסעים, כך הם פני הדברים- אסור להתפעל!

בין שלל הפעולות והאירועים של הבית חב''ד מתקיים לו שיעור נשים כבר מס' שנים בהצלחה רבה. לשיעור אופי משלו והוא מונה מעל 20 נשים שמצפות לשיעור ומגיעות בכל מזג אוויר. בשיעור ישנו דגש על הפן החברתי וקשר אישי-חברתי התפתח בין המשתתפות. במסגרת השיעור אנו יוצאות לטיולים, עורכות פעילויות חברתיות, חולקות רשמים ומשתפות זו את זו במתכונים וכמובן מאזינות לשיעור מרתק מידי שבוע.

פעילות מעניינת נוספת שהחלנו לפני כשנתיים זהו בית הכנסת הפתוח בימים הנוראים. המהפך שנעשה הוא פלאי ממש, אנשים צמו לראשונה ביום כיפור, התפללו וחשו את קדושת החג בצורה שאי אפשר לתאר. כמובן שהיזמה הברוכה הזו כרוכה במאמץ רב מצד השליחים- במשך התפילה מצאתי את עצמי פותחת מחזור ומיד מעניקה אותו לאורח שנכנס וחוזר חלילה עשרות פעמים במשך תפילה אחת.

הפתיחות והאווירה המקבלת את כולם בבית הכנסת הזה גורמת לקירוב לבבות אדיר, ישנם מס' זוגות שמאז הפתיחה הראשונה התקשרו לבית חב''ד ונהיו בקשר אדוק עימנו.

סיפור: בכל שנה אני עורכת טיול משותף של כל נשות השיעור ל-770.

בשנה אחת התברר שאחת מהנשים הקבועות צריכה להתאשפז למחרת הטיול ולעבור ניתוח הקשור ב "מחלה" ל''ע. אותה אישה החליטה שהיא דוחה את האשפוז ומצטרפת לטיול.

במהלך הסיבוב נכנסנו לתפילה בחדרו של הרבי, שם היא נשארה לבד ויצאה לאחר זמן כשעיניה אדומות מבכי, הביטה בנו ואמרה : "השארתי הכל שם, אצל הרבי". כאשר שבנו ולאחר בדיקות וטיפולים היא יצאה מהמחלה בריאה ושלמה. מאז בכל שנה היא נכנסת שוב לחדרו של הרבי בכדי להגיד תודה.

הכח הנשי בשליחות: הכח המנצח הוא העבודה המשותפת של בני הזוג השליחים. אנו מתכננים הכל ביחד, מארגנים, מסדרים וחולקים. כל קשר שמתפתח עם תומכים או מקורבים העבודה שלי מתבצעת מול האשה והילדים , אירוח וכו'. הזוגיות בשליחות מבורכת ומשתבחת, העבודה המשותפת נותנת המון. בעיר אנו ידועים כ- "הזוג בקרמן" השליח אף פעם לא בא כגוף נפרד, הבית חב''ד מזוהה כשליח, אשתו והילדים בתמונה אחת....

המסר: לצאת לשליחות.

שליחות, זה הרצון של הרבי. אם זה ביציאה לשליחות, או עזרה לשלוחים קיימים- זאת המטרה. הרבי לא נשאר חייב, העבודה מאומצת ולעיתים גם קשה אך הסיפוק הוא עצום. רואים שמה שזורם בעורקים זה רבי –רק מממנו מגיעים הכוחות. דבר נוסף וחשוב מאד בעייני הוא שהשלוחים יחיו בשלום זה עם זה . ההשקעה הכבירה שמופנית. למקורבים צריכה להיות מופנית גם בין השלוחים, הכל תקף גם בבית, השליחות היא מבית ומחוץ!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.