מערכת COL | יום ו' תשרי ה׳תשע״ב 04.10.2011

שערוריה: החולה החב"דניקית שוחררה בעיצומו של החג

הגב' שרה קרוואני, חב"דניקית חרדית תושבת לוד, חשה ברע בערב החג, והגיעה לטיפול ב'אסף הרופא' ● הטיפול הסתיים בחג, ובית הרפואה הורה לה לפנות את מיטתה ● רק יומיים אחר-כך הובילו אותה שני בחורי ישיבה, על כיסא גלגלים - חזרה לביתה  לסיפור המלא
שערוריה: החולה החב

בחדרי חרדים

את ימי ראש השנה, תכננה שרה כוכבה קראווני, בת 70, תושבת שיכון חב"ד בלוד, להעביר בביתה, יחד עם בני משפחתה.

אלא שזמן קצר לפני כניסת החג, אחרי שסיימה את ההכנות המתישות, החל לנזול דם רב מאפה. כשראתה שזרם הדם אינו חדל, נסעה לבית הרפואה 'אסף הרופא', הממוקם ליד ראשון לציון, שם עברה טיפול מיוחד.

"הגעתי לבית החולים", היא מספרת ל'בחדרי חרדים', "עשו לי טיפול צריבה במחלקת אף אוזן גרון, ואחרי הטיפול ביקשו ממני להמתין ארבעים דקות בכדי לראות שנזילת הדם לא חוזרת. המתנתי את הזמן הדרוש, וכשהסתיים הטיפול גיליתי שהחג נכנס ואין לי אפשרות לחזור הביתה".

שרה פנתה לאחיות והסבירה להן כי אין באפשרותה להגיע לביתה, המרוחק מרחק שעתיים וחצי הליכה מבית החולים. אך הרופא המטפל הורה לשחררה, ולמרות תחנוניה היא "חשה כמדברת אל הקירות".

כשהיא אובדת עצות החלה גב' קראווני להסתובב במסדרונות בית החולים. "פגשתי שם שני בחורים חרדים והם היו כמו מלאכים שבאו להושיע אותי". לדבריה, הבחורים - שאביהם אושפז במחלקת המיון בבית החולים - הציעו לה לשהות בבית ההארחה הסמוך, שם הם מתפללים ואוכלים.

"נענתי לבקשתם כי לא הייתה לי ברירה אחרת והעברתי את הלילה הראשון של החג שם. למחרת ניסיתי להגיע לביתי רגלית, אך לאחר חצי שעה הבנתי שזה מעל לכוחותיי וחזרתי לבית הארחה, שם נתנו לי מיטה ואוכל".

רק ביום חמישי בערב, ב' דראש השנה, הציעו המארחים החרדים לקחת אותה לביתה בכסא גלגלים. "הקב"ה עזר לי והם הושיעו אותי, כי רציתי לעשות את החג בבית", היא אומרת.

אלחנן, בחור הישיבה שטיפל בשרה מספר ל'בחדרי חרדים': "מיד אחרי התפילה פגשתי אותה בבית החולים והיא סיפרה לי שהיא תקועה שם בתוך בית החולים ואמרה לי בחוסר אונים שהיא לא יודעת מה לעשות כעת ואיפה היא תהיה בחג. הצעתי לה לאכול במתחם ההכנסת אורחים ומקום לישון שם.

"ביום השני לקחנו אותה לביתה. אני ריחמתי עליה, לא היה לה בגדים. בעלה כנראה לא ידע כלום מה שקרה איתה ולכן אני וקרוב משפחה נוסף דאגנו לה".

מבית החולים 'אסף הרופא' נמסר ל'בחדרי חרדים': "היינו שמחים להעביר את תגובתנו אך בשל נושאים לא פחות חשובים וחופשתה של הדוברת נצטרך לחפש את הפרטים המלאים והמדויקים של הסיפור, ונוכל להעביר את התגובה רק סמוך לסוכות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.