מערכת COL | יום ה' תשרי ה׳תשע״ב 03.10.2011

התקשורת מדווחת בהרחבה על אוהלי התפילה של צעירי חב"ד

אם חשבתם להגיע לבית הכנסת ביום הכיפורים ונרתעתם רק מהמחשבה על עומס האנשים, הסירו דאגה מלבכם. ביוזמת צעירי חב"ד, הוקמו בשכונות רבות בכל רחבי הארץ אוהלי תפילה ממוזגים, עם ארונות קודש וכיסאות נוחים, שיספקו אווירה כמעט זהה לשל בית תפילה רגיל. הכניסה אליהם תהיה בחינם ● חדשות ערוץ 2 וידיעות אחרונות מדווחים בהרחבה על אוהלי התפילה של צעירי חב"ד  לסיפור המלא
התקשורת מדווחת בהרחבה על אוהלי התפילה של צעירי חב
הפרסום בחדשות ערוץ 2

חדשות ערוץ 2

בזמן שאחרוני מאהלי המחאה נעלמים מהנוף, יימלאו בקרוב שכונות רבות בערים ברחבי הארץ אוהלים חדשים - מבית היוצר של צעירי חב"ד. הפעם לא מדובר במחאה, אלא בתולדה של מצוקה אחרת - עומס המתפללים בבתי הכנסת. הכוונה היא לאפשר לכל מי שירצה להתפלל ביום הכיפורים לעשות זאת בחברותא ובתנאים כמעט זהים לאלו של בתי הכנסת.

בחב"ד הסבירו כי "מצוקת הדיור" של בתי הכנסת באה לידי ביטוי "במיוחד בשכונות המוגדרות חילוניות מובהקות ובשכונות יוקרתיות. באלו כלל אין בתי כנסת נגישים, או שקיימים מקומות הפונים לקהל מסורתי קטן והם צרים מלהכיל את כל המבקשים להתפלל בחגי תשרי".

אחד מאותם אזורים שהזכירו בחב"ד הוא שכונת כוכב הצפון שבצפון תל אביב, שם לא פועל בית כנסת. שליח הארגון המתגורר במקום, הרב שמואל לבקיבקר, סיפר כי "יש כאן 8,000 תושבים ללא מקום תפילה. במשך שנים, מי שרצה להתפלל בחגים פשוט נשאר בבית, כי בית הכנסת הכי הקרוב נמצא במרחק של יותר מחצי שעה של הליכה".

"הכל נעשה במימון התושבים"

מה יהיה הפתרון השנה? "איתרנו שטח ציבורי, קיבלנו אישורים מכל הגורמים הרלוונטיים והחלטנו להקים אוהל ענק שמאכלס 500 איש, כשמאות אחרים יוכלו להתגודד בחוץ", סיפר הרב לבקיבקר. "סידרנו שם מיזוג והבאנו ארון קודש וכסאות מרופדים כדי שהקהל ירגיש שהגיע לבית כנסת לכל דבר. הכל נעשה במימון של התושבים המקומיים".

למיזם, שזכה לשם "בית הכנסת הידידותי לקהל החילוני", אחראים צעירי חב"ד. אוהלי התפילה המסודרים והממוזגים שהקימו ישרתו, בין היתר, את תושבי אשקלון, שכונת קרית איילון שבחולון, ראשון לציון, בנימינה, שכונת עיר ימים-רמת פולג שבנתניה, היישוב קדימה-צורן והשכונות הצפוניות של תל אביב - נאות אפקה, כוכב הצפון ורמת אביב ג'.

בחב"ד הסבירו כי מדיניות הכניסה למאהלי התפילה תהיה "ברוח האג'נדה החברתית": התושבים שיבואו להתפלל לא יידרשו לשלם אף לא פרוטה. השירות, שכאמור יינתן בחינם, יכלול גם הגשת סידורי תפילה לבאים, כיפות ומדריכים מטעם חב"ד שיסייעו במהלך התפילות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.