מערכת COL | יום ה' תשרי ה׳תשע״ב 03.10.2011

יורד מהבמה: מרדכי בן דוד מציג אלבום פרידה

ההעתקות הפיראטיות הכריעו גם את הזמר החסידי מרדכי בן דוד ● כ-40 שנה אחרי שהוציא את הקלטת הראשונה, מצהיר בן דוד על הפקה אחרונה בהחלט: אלבום ושמו 'כיסופים' לסיפור המלא
יורד מהבמה: מרדכי בן דוד מציג אלבום פרידה
בחדרי חרדים

שלושים וארבע שנים, אחרי שגדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד ורדיגר, הוציא את הקלטת הראשונה, הוא מכריז על סיום דרכו המוזיקלית ומוציא את דיסק אחרון: 'כיסופים'.

"אנשים לא יודעים כמה עבודה וכמה כוחות אנחנו משקיעים עד שהדיסק יוצא. היום כבר לא משתלם להפיק דיסקים בעידן בו אנשים מורידים דיסקים בלחיצת כפתור אחת", אומר וורדיגר בראיון לאתר 'וואס איז נייעס'.

יצויין כי הצהרות מאין אלו נשמעו לאורך השנים ממרדכי בן דוד ואמנים אחרים, אך עד עתה, עד עתה הדברים לא התממשו, אלא שהפעם המודעות המפרסמות את אלבומו החדש 'כיסופים' מכריזות: 'סוף הדרך ...'.

יצויין כי בעוד תופעת העתקות הבלתי חוקיות תופסת תאוצה, גם תעשיית המוסיקה היהודית רושמת פריחה ושגשוג מרשימים בכל קנה מידה.

אמנים בעלי שיעור קומה כמרדכי בן דוד ואחרים מבכים את העושק שבעהעתקות הפיראטיות אך אחרים מצאו דרכים שונות להתמודד עם התופעה. אם באמצעות הופעות או בהפקות נלוות כמו סרטי הופעות ואלבומי אוספים שעלות הפקתם פחותה מהפקת אלבום שירים וההכנסותיהם מסייעות לשמור על המאזן הכספי.

מביני דבר בתעשיית המוסיקה היהודית מבטיחים כי זו אינה מילתו האחרונה של מרדכי בן דוד, גם אם לא יעמוד בחזית ההפקות. האופציות נרחבות. ייתכן ובן דוד ימצא מממן שיעניק חסות להפקותיו, ייתכן שיככב בהפקות של אחרים וייתכן שיעמוד מאחורי הפקות של שמות אחרים כמו יידל בנו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.