מערכת COL | יום כ"ט אלול ה׳תשע״א 28.09.2011

אבל ביהדות החרדית: האדמו"ר רבי מנשה קליין מאונגוואר זצ"ל

אבל בכל שדרות היהדות החרדית: מבית הרפואה  'שערי צדק' בירושלים מגיעה הבשורה אודות פטירתו של האדמו"ר הגאון רבי מנשה הקטן קליין זצ"ל מאונגוואר, והוא בן 90 בפטירתו ● הרב קליין הכיר את הרבי עוד בשנים שלפני קבלת הנשיאות, וניהל דיונים הלכתיים עם הרבי, באופן אישי ובכתב ● "הידע של הרבי הוא מפחיד", אמר פעם. הרבי אמר עליו: "הוא קורא לעצמו "מנשה הקטן" למרות שהוא ממש גדול" לסיפור המלא
אבל ביהדות החרדית: האדמו

אבל בכל שדרות היהדות החרדית: מבית הרפואה  'שערי צדק' בירושלים מגיעה הבשורה אודות פטירתו של האדמו"ר הגאון רבי מנשה הקטן קליין זצ"ל מאונגוואר, והוא בן 90 בפטירתו.

ביום ראשון השבוע עבר האדמו"ר צינתור בליבו, אך הצינתור לא צלח, הרופאים נלחמו על חייו, ורבים העתירו תפילה בעדו. אך נגזרה הגזרה והוא השיב את נשמתו ליוצרו.

הרב קליין הכיר את הרבי עוד בשנים שלפני קבלת הנשיאות, וניהל דיונים הלכתיים עם הרבי, באופן אישי ובכתב. "הידע של הרבי הוא מפחיד", אמר פעם. הרבי אמר עליו: "הוא קורא לעצמו "מנשה הקטן" למרות שהוא ממש גדול".

הרב קליין הרבה להשתף באירועים חב"דיים ונתן שיעורים בישיבות חב"ד.

בשנת תשס"ט גינה בחריפות את "חב"ד המשיחיים" ואמר כי מי שמאמין הרבי חי הוא "אפיקורס". הוא כינה אותם "כת של משוגעים" ואמר שצריך לעצור את קריאות ה"יחי" אחרי או לפני התפילה. על הקריאה "יחי המלך המשיח" אמר כי "היא חרפה לרבי".

מסע הלוויה ייצא היום, (ד', ערב ראש השנה) בשעה 9:30 בבוקר, מבית המדרש הגדול אונגוואר בשכונת רמות להר המנוחות בירושלים שם יטמן. 

לפני כשנתיים עלה לארץ וקבע את מקום מגוריו ב'קריית אונגוואר' בשכונת רמות בירושלים. את הקריה הקים במהלך עשרים שנה. והיה מגיע מידי פעם לביקור בארץ.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך את רעייתו הרבנית שתחי' ואת בניו: בנו בכורו הרה"צ רבי דוד שלמה קליין המשמש כר"י אונגוואר, בנו הרה"צ רבי עמרם קליין המשמש רב קהילת אונגוואר ארה"ב וחתן האדמו"ר מאלכסנדר, בנו הרה"צ רבי משה קליין חתן רבי יעקב סופר רב חסידי ערלוי בביתר עילית, חתניו: האדמו"ר מלעלוב בורו פארק, רבי בעריש הגר , רבי שייע וינברג משגיח בישיבת סלונים. 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.