מערכת COL | יום כ"ח אלול ה׳תשע״א 27.09.2011

היסטוריה בצ'רנוביץ: הכנסת ס"ת למרכז חב"ד המשוחזר

למעלה מאלף יהודים צעדו ברחובותיה הראשיים של צרנוביץ' ושמחו עם ספר התורה שהוכנס למרכז חב"ד ובית הכנסת המשוחזר החדש בעיר בניהולו של שליח הרבי והרב הראשי לצ'רנוביץ הרב מנחם מענדל גליצנשטיין שם אף נערכה קביעת מזוזה ע"י מר אהרן מייברג שתרם את חלק הארי להשלמת בניית ביהכנ"ס יחד עם משפחת ראהר שהתחילה בבניה לדיווח ולתמונות 
היסטוריה בצ'רנוביץ: הכנסת ס
למעלה מאלף יהודים צעדו ברחובותיה הראשיים של צרנוביץ' ושמחו עם ספר התורה שהוכנס למרכז חב"ד ובית הכנסת המשוחזר החדש בעיר בניהולו של שליח הרבי והרב הראשי לצ'רנוביץ הרב מנחם מענדל גליצנשטיין שם אף נערכה קביעת מזוזה ע"י מר אהרן מייברג שתרם את חלק הארי להשלמת בניית ביהכנ"ס יחד עם משפחת ראהר שהתחילה בבניה.

האירוע נפתח במעמד סיום כתיבת האותיות האחרונות של ספר התורה באולם הקולנוע בעיר, ששימש בעבר בית הכנסת הגדול 'הטמפל', שהיה גדוש במאות יהודים שבאו לחגוג את השמחה המיוחדת והמרגשת לראשונה בחייהם.

לאחר מכן יצאה התהלוכה הארוכה בליווי להקת כליזמרים יהודית לכיוון בית הכנסת החדש, כאשר בראש צעדו הילדים עם כתרי תורה לראשיהם ודגלים בידיהם.
בבית הכנסת נערכו ההקפות בריקודים סוערים. הקהל הרב נסחף בשמחת התורה ופתיחת בית הכנסת המפואר.

סעודת מצווה ובנקעט חגיגי נערכה באולם מפואר לתורמים ולמכובדי העיר.
במעמד נכחו אישי ציבור רבים ביניהם ראש העיר צ'רנוביץ ומושל המחוז, שנדהמו מעוצמת השמחה ונטלו חלק פעיל בריקודים, הרב שלמה ולהלם, רבה של ז'יטומיר והשליח הראשי למערב אוקראינה, הרב טאלר השליח הראשי לברדיצ'ב, השליח לחלמניצקי הרב פינגולד, שהנחה את הארוע ועוד.

בחצר בית הכנסת עמד בר מפואר עם כיבוד קל וחולקו מזכרות, חתיכת בד ממעיל ספר התורה וכן חוברות הסבר על חגי תשרי וזמני התפילות בבית הכנסת.

בימים אלו נשלמת הבניה של כל המרכז החדש שיכלול מקווה, כיתות לימוד, חדר אוכל, חנות לאוכל כשר ומסעדה. ובעז"ה לקראת חנוכה תיהיה הפתיחה הרשמית של המרכז.
זה המקום להודות לכל אלו שבזכותם המרכז מוקם: ראשון סיו"ר המרכז לענייני חינוך העומד לימין השלוחים בכל העולם כולו הרב משה קוטלרסקי, איגוד השלוחים בחבר העמים בראשות הרב בערל לאזר, קרן "אור אבנר" בראשות לוי לבייב ומנכ"ל הארגון שעומד לימין השלוחים בחבר העמים במשך כל השנה הרב דוד מונדשיין ומרכז רבני אירופה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.