מערכת COL | יום כ"ו אלול ה׳תשע״א 25.09.2011

הוסמכו 70 אברכים ללמד גמרא בשיטת הרב ובר

במעמד נרגש ורב רושם במעמד גדולי הדור, רבנים ואישי ציבור, מנהלי תתי"ם ומחנכים, התקיים המעמד הנרגש שבו הוסמכו שבעים אברכים מחנכים מהשורה הראשונה, ללמד גמרא בשיטת הרב ובר, זאת לאחר הכשרה ממושכת בה למדו על יסודות השיטה ודרכי פעולתה. המעמד שולב יחד עם מסיבת שבע ברכות לחתן החשוב הרב מנחם מענדל ובר, בנו של מייסד שיטת הרב ובר – הרב ישעיהו ובר לדיווח ולתמונות 
הוסמכו 70 אברכים ללמד גמרא בשיטת הרב ובר

במעמד נרגש ורב רושם במעמד גדולי הדור, רבנים ואישי ציבור, מנהלי תתי"ם ומחנכים, התקיים המעמד הנרגש שבו הוסמכו שבעים אברכים מחנכים מהשורה הראשונה, ללמד גמרא בשיטת הרב ובר, זאת לאחר הכשרה ממושכת בה למדו על יסודות השיטה ודרכי פעולתה. המעמד שולב יחד עם מסיבת שבע ברכות לחתן החשוב הרב מנחם מענדל ובר, בנו של מייסד שיטת הרב ובר – הרב ישעיהו ובר שליט"א.

את המעמד פתח הרב חיים ארלנגר, מנהל הפרויקטים השונים בשיטת הרב ובר. בפתח דבריו ציין את הסייעתא דשמיא שליוותה את ההתפתחות המהירה והמיוחדת של 'השיטה', למעלה מדרך הטבע. בדבריו ציין את השותפים להצלחה הגדולה בהם מנהלי התתי"ם, המלמדים הפרטים המדריכים המקצועים וההורים המסורים. ובמיוחד ציין את התגיסותו של הרב רבי ברוך שפירא שליט"א, מנהל מכון רות בירושלים שפעל רבות על מנת להקל את העול הכספי המונח על כתפי ההורים, וכן הודה נרגשות למנהלי ת"ת גור בירושלים הרב חיים פומרנץ, הרב יצחק קמינר והרב שמואל חנוך שפירא. עוד הודה לרב יצחק יונה פלדמן, הפועל רבות מכל ליבו למען תשב"ר, על האכסניה עבור ההכשרה, וכן למנהלים החשובים ובמיוחד למנהל ת"ת סקווירא הרב ישראל קרשבסקי ומנה"ל ת"ת קדושת התורה הרב שמעון יהודה שטינברגר, המלווים במסירות את התפתחות השיטה בירושלים.

בתוך דבריו סיפר על ביקוריו יחד עם הרב ובר אצל גדולי הדור שהעידו ששיטת הרב ובר הינה דרך הלימוד הנכונה עם התלמידים, ועמד על כך שבשנה האחרונה הצטרפו עשרות אברכים המתפרנסים בריווח במסגרת הפרויקטים של שיטת הרב ובר.

כ"ק מרן אדמו"ר מסאסוב שליט"א נשא מסע מרתק על חשיבות תפקיד המחנך והתבטא ששיטת הרב ובר הינה בבחינת 'הצלת נפשות' ממש וחובה על כל מחנך בדורינו לעבור את ההכשרה בשיטת הרב ובר, ההכרחית להצלחת התלמידים ולהצלת עולם התורה. הרה"צ רבי משה קליין שליט"א הגיע בשליחות אביו כ"ק מרן גאב"ד אונגוואר שליט"א והקריא מכתב קודש עם  דברי ברכה למעמד המיוחד.

הרב מרדכי קלינמן, מנהל ת"ת כתב סופר-ערלוי בירושלים, נשא דברים בשם עשרות מנהלי הת"תים שהשתתפו במעמד והסביר בטוב טעם על המהפך החיובי שהשיטה מחוללת בתתי"ם, עד אשר כל מנהל ת"ת היום שואל את עצמו 'איך יכלו להסדר בלי השיטה עד היום?!'.

הרב יצחק יונה פלדמן, ממנהלי ת"ת גור בירושלים, הודה נרגשות לרב ישעיהו ובר על התמסרותו הרבה למען תשב"ר והביע את רחשי הלב העמוקים ששמע ממאות אברכים שעברו את ההכשרה ומרגישים סיפוק רב יותר בעבודת הקודש, ואמר כי התוצאות מספרות בעד עצמם על ההצלחות הרבות ב"ה.

מנהל האגף לחינוך חרדי בעיריית ירושלים, הרב איתמר בר עזר, נשא דברי ברכה והסביר למשתתפים על החסר האדיר שהיה עד שהרב ובר הביע את הבשורה בפיתוח השיטה, וסיפר על אלפי תלמידים שזכו לטעמו המתוק של לימוד הגמרא רק בזכות 'השיטה'.

הרב ישעיהו ובר שליט"א הביע את רחשי לבבו והודה לה' יתברך על כל ההתפתחות ולמשפחתו העומדים לימנו בעבודת הקודש וכן לכל המשתתפים וחילק תעודות הסמכה לשבעים אברכים מצטיינים.

המעמד ננעל בריקוד נרגש ובהודיה לה' יתברך על רוב רחמיו וחסדיו. במעמד השתתפו עוד כ"ק אדמו"ר מבוסטון שליט"א, הגאון הרב דוב ויס שליט"א רבה של קרית צאנז בירושלים; הרב ישראל פרוכטהנדלר מנהל ת"ת באבוב בירושלים; הרב שלמה בינעט, מנהל ת"ת טשכנוב ברמת שלמה; הרב דוד קוט, מנהל ת"ת חב"ד בירושלים, הרב עידו ארליך ובר שליט"א; יו"ר סיעת אגודת ישראל בעירית ירושלים, הרב יעקב הלפרין; הרב מאיר מנחם מנדל גליצנשטיין, רב ישובי בקעת הירדן ומעלה אפרים; הרב שמשון גדלוביץ מראשי שיטת הרב ובר; הרב חיים שחטר שליט"א, מרבני מודיעין עילית; וכן המדריכים המקצועים בשיטת הרב ובר: הרב יצחק שלמה המבורגר, הרב יצחק ויס והרב אבישי מלכה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.