מערכת COL | יום כ"ו אלול ה׳תשע״א 25.09.2011

היכן חגגה ח"כ אנסטסיה מיכאלי בר מצווה לבנה? ● גלריה

אולם האירועים שבמרכז כפר חב"ד לבש חג לקראת חגיגת בר המצווה של השליח הצעיר, הת' ישראל יוסף פרידמן בנם של השלוחים לקהילה הישראלית במוסקבה הרב יעקב ושושי פרידמן שנערכה בסוף השבוע ● בשמחת הבר המצווה, נחוגה גם שמחת בר המצווה לרמי מיכאלי, בנה של ח"כ אנסטסיה מיכאלי שנכנס גם הוא בעול המצוות באותו היום   לדיווח ולתמונות
היכן חגגה ח
(צילומים : מאיר דהן , COL)

אולם האירועים שבמרכז כפר חב"ד לבש חג לקראת חגיגת בר המצווה של השליח הצעיר, הת' ישראל יוסף פרידמן בנם של השלוחים לקהילה הישראלית במוסקבה הרב יעקב ושושי פרידמן שנערכה בסוף השבוע.

האירוע שתוכנן בקפידה והאולם שעוצב בחן שידרו לכל הבא בשעריו על השמחה המיוחדת אותה יחוו במהלך הערב כולו.

משעות הערב המוקדמות החלו נוהרים אל אולם האירועים מאות אורחים שהגיעו מקרוב ומרחוק, מישראל ומחו"ל לשמוח בשמחת משפחת פרידמן, שליחים נאמנים ומסורים במוסקבה.

את פני האורחים מקבלים בלבביות ובחום, הרב יעקב ושושי פרידמן יחד עם יוסי, חתן המצוות, ולקול צלילי נעימות חסידיות מוזמנים אל לובי הכניסה ואל בר הקוקטייל העשיר והמגוון, לטעימה קלה ואמירת 'לחיים' עם חברים ומכרים שהמשותף בינהם היא משפחת פרידמן והקהילה הישראלית במוסקבה. קשת האורחים הרחבה והמגוונת, העידה יותר מכל על מרחב פעילות השליחות במוסקבה.

בין הבאים: ח"כ אנסטסיה ויוסי מיכאלי, ח"כ לאה וד"ר יוסי נס, מנכ"ל חב' קנדה-ישראל מר זאב גינזבורג, יו"ר תאגיד המים לאזור ירושלים "גיחון" מר משה קלצ'ין, הקבלן זכריה דרוקר, עו"ד דוד זעירא, מנכ"ל הסוכנות היהודית במוסקבה מר אלכס כץ, מנכ"ל המרכז הרפואי 'אסף הרופא' מר אילן יפתח, מנכ"ל רשות השידור החדש מר יוני בן-מנחם, מנכ"ל חברת נתיב יוסף וואקס, יו"ר הצלה ישראל הרב דוד גרינולד לצד ידידים רבים מכל רחבי העולם ארה"ב, ישראל ואירופה.

בהינתן האות, נכנסים האורחים אל האולם הגדול והמרווח ותופשים את מקומותיהם ליד השולחנות הערוכים. מנחה הערב, איש התקשורת הישראלית קובי אריאלי, נוטל את שרביט ההנחיה ופותח בברכת אכסניה, ברוכים הבאים. לאחר דברי פתיחה קצרים על מהות בר המצווה, מזמין את דוד חתן המצוות הרב דוד אולידורט שהגיע במיוחד מניו יורק לקרוא את מכתבו המיוחד של הרבי לחגיגת בר מצווה כשהקהל מכבד את דברי הרבי בעמידה על רגליו כנהוג.

"לחיים" - פותח המנחה את דבריו - ומזמין את כולם להרים כוסות "לחיים", לברך את חתן המצוות ולאחל האחד לשני ברכת כתיבה וחתימה טובה ומתמקד במעלת אמירת "לחיים" ובמנהג החסידים דווקא לפני 'סליחות' לאחל ולבקש שנה טובה שכן אלו"ל, יש לומר, הוא ר"ת אמור לחיים ושוב לחיים...

מר אריאלי מתרפק על הימים בהם היה אורחם של משפחת פרידמן במוסקבה, הוא מכיר את יוסי עוד מאז, יוסי גדל במשפחה המשמשת כמדורה גדולה בלב הקור המוסקבאי אליה מתקבצים ובאים רבים להסתופף בצליה ולהתחמם באורה. שולחן השבת צפוף האורחים ועמוס המטעמים מעיד על עוצמת החום השורר בבית בו גדל חתן בר המצווה יוסי, כשכל אורח רק מוסיף שמן אל האור הגדול הזה ומזמין את אחד מידידי המשפחה שהתארח אף הוא בשבת בבית משפחת פרידמן, הקבלן זכריה דרוקר לברך את חתן המצוות.

מר דרוקר, שהגיע במיוחד מרומניה, פותח בברכת מזל טוב, מבקש לשתף את הנוכחים באפיזודה מרתקת. "בפעם הראשונה שביקרתי בבית משפחת פרידמן, בית קטן מימדים המרוהט בפשיטות אך רחב ופתוח ללא גבולות, קיבל אותי 'יוסי חברי',כן, כך הוא מכנהו – את נער המצות- למרות הפרשי הגיל התהומיים ביניהם, וכל כך למה? כי, יוסי, אז בן 6 בלבד התחבר אלי כמעט מיד, בפתיחות רבה הצליח להתיידד עימי... אלא שבבית הכנסת הוליך אותי יד ביד, אל חבריו בני ה-6, ו'הציג' בפניהם את חברו החדש זכריה דרוקר... זוהי דוגמא קטנה לפתיחות חום ואהבה המשודרת לכל אחד מבאי הבית במוסקבה, בית משפחת פרידמן...

קול צלילי מקהלתו של גרשון פריישטט בליווי הזמר ישראל פרנס פוצחת במחרוזת שירים חסידיים המקימים את הקהל על רגליו, למעגלי ריקודים כשהחתן נישא על כתפיים בשמחה גדולה ובשירה אדירה.

גולת הכותרת של בר מצווה חסידית, היא אמירת 'מאמר חסידות', פותח המנחה לאחר כשהקהל מתיישב לסעוד את המנה הראשונה, ומעביר למשתתפים את הרקע על המאמר המיוחד ועל מחברו האדמו"ר מהר"ש ומבקש את הקהל לפתוח בניגון ההכנה הידוע שלפני אמירת המאמר בסיומו אמר חתן המצוות את המאמר בעל-פה, ברהיטות רבה והפליא את השומעים בדברי א-לוקים חיים.

מסכת הנאומים הקצרה היתה חדורה כולה בהעברת ערכים יהודיים ומסורתיים למאות המשתתפים. המנחה מזמין את המארח, הרב יעקב פרידמן לשאת דברי ברכה. הרב פרידמן פתח בברכת ברוכים הבאים ומציין את אלו שטרחו ובאו מרחוק כמו הקבלן זכריה דרוקר מרומניה, הדוד דוד אולידורט מניו יורק, מנהל מכון חמ"ש הרב אברהם בקרמן ממוסקבה, בן הדוד הרב חיים דרוקמן משוויץ וכמובן חברי הקהילה הישראלית ממוסקבה ברוכים הבאים!

ההתרגשות נשמעת היטב בגרונו של הרב פרידמן, "מובא במקורות שבשמחה משפחתית משתתפים "שלושה דורות" ובטוחני שאבא ז"ל, שבימים אלו מלאו שנתיים לפטירתו, משתתף עימנו כאן בשמחה, שומע אותנו ומרגיש בשמחתנו. ובודאי משפיע לנו מלמעלה ברכות רבות לשנה טובה ומתוקה, אבא אמר לי לפני פטירתו, שנה טובה ומתוקה, ושאל אותי 'אם השנה טובה בודאי היא מתוקה'? אלא היה אבא אומר גם רע היורד מלמעלה הוא טוב אך הוא אינו ניראה לנו. בקשתנו שנה טובה ומתוקה שנראה את הטוב ונחוש את מתיקותו.

הרב פרידמן מברך את אימו שתחי' ואת הסבא והסבתא לבית רימלר באריכות ימים ושנים טובות וישמחו בשמחת כל נכדיהם וצאצאיהם מתוך בריאות. לאחר דברי תורה קצרים, הרב פרידמן פונה אל בנו יוסי, מונה מקצת שבחו, בציון מידותיו הנעלות ומאחל לו לגדול לתפארת לחסיד ושליח נאמן.

עו"ד דוד זעירא מזכיר לקהל את פגישתו עם משפחת פרידמן במוסקבה ומציין כי אין פלא על מידותיו הנעלות של יוסי שכן הוא גדל בביתם של יענקי ושושי... כלשונו, בבית של 'שלוחים'. עו"ד דוד זעירא מתמקד בתרומתו של הרבי להצלת העם היהודי ממש כפשוטו באמצעות שלוחיו הפזורים בכל קצווי תבל.

דוד החתן, הרב דוד מאיר דרוקמן רב העיר קריית מוצקין, מציין נקודות אופייניות מסב חתן המצוות הרב מאיר ע"ה כשהוא מתמקד בנצר ושורש חתן המצוות מצד אביו המגיע עד המגיד ממעזריטש ומצד אימו עד אדמו"ר הצמח צדק, האדמו"ר הזקן והמהר"ל מפראג.

את מסכת הנאומים לחלק זה מסיים אחיו הצעיר של חתן המצוות, צבי פרידמן, שעלה, דיבר ובירך את אחיו יוסי ובדבריו ביטא מהי אהבה לאח גדול המהווה בהליכותיו ובמידותיו מודל להערצה וחיבה אצל אחיו הקטנים.

אתנחתא מוזיקלית בביצוע מרגש במיוחד "וזכני לגדל בנים ובני בנים עוסקים בתורה ובמצוות..." זהו השיר המוקדש להורים המסורים, כשעל הביצוע האחים מנחם וצבי ועל הקלידים חתן המצוות יוסי...

משא תורני מיוחד בעניין הכרת הטוב לה' על כל דבר ודבר השמיע חתן המצוות והאריך בעניין השבח לבורא עולם כשבסיומם הודה להוריו על ההשקעה בחינוכו והבטיח להעניק להם רוב נחת חסידי.

הפתעה מיוחדת וספונטנית, שכל-כך אופיינית לחתן המצוות, שבשמחתו-הוא, ישמח יחד בשמחת הזולת. בשמחת בר המצווה שלו-עצמו חגג ורקד עם חתן מצוות נוסף, רמי, בנה של ח"כ אנסטסיה סמואלסון מיכאלי שנכנס גם הוא בעול המצוות באותו היום... ולקול שירתו של הזמר ישי לפידות רקדו יחדיו בני המצוות ואביהם בשמחה רבה במשך זמן רב לתוך הערב...

בסיום הערב הוענקה תשורה מיוחדת למשתתפי הערב חוברת מהודרת "סדר ליל שבת" הכוללת את כל סדר קבלת השבת, תפילת ערבית וסדר הקידוש לצד זמירות שבת וברכת המזון. אין תשורה נהדרת מזו למי שחווה שבת בקהילה הישראלית במוסקבה.

הפקת האירוע מיכאל כפלין ואת הערב הנציח הצלם מאיר דהן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.