מערכת COL | יום כ"ט אב ה׳תשס״ד 16.08.2004

סערה כשרותית בכוס מים

אחרי שסיימנו עם פרשיות החלב בקראון-הייטס, הציציות של הרב גינזבורג והפאות מהודו, מסתבר שהגיע הזמן למשהו חדש ומעניין. בימים אלו, ברזי הבתים בשכונת קראון-הייטס נראים כמו בעיצומו של חג הפסח, גם בשל התורים הארוכים בחנות 'ויינשטיין', שם ניתן להשיג 'פילטרים' לסינון המים, ובעיקר: כל ברז מכוסה בבד עבה שקופל מספר פעמים, וכל זאת - על מנת למנוע משרצים המתרבים במים להגיע אל כוס המים ואל סירי הבישול החב"דיים בשכונה. הסיפור החל בבורו-פארק. לפני מספר שבועות התפרסמה הודעה לגבי תולעים שנמצאו במים ועל בעיית הכשרות בשתייתם כתוצאה מכך. לבעיה טרם נמצאה פיתרון, ורבני ודייני האזור החליטו לצאת בקריאה שחובה לסנן את המים כראוי, הן לשתיה והן לצרכי בישול. השבוע זה הגיע לקראון-הייטס. במכתב באנגלית ובעברית, מפרט הרב אהרן-יעקב שוויי, חבר בד"צ קראון-הייטס, את המעשים שעל התושבים לנקוט על מנת למנוע מהשרצים להסתנן מעבר לפילטרים. המכתב המלא בעברית - בכתבה המלאה
סערה כשרותית בכוס מים
מכתבו של הרב אהרן-יעקב שויי "בשם הבד"צ" * רפרודוקציה: א. פבזנר
לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
57 תגובות
1.
עוד מעט יגידו לסנן אוויר
כ"ט אב ה׳תשס״ד
....אין מילים
2.
the water is very dirty
כ"ט אב ה׳תשס״ד
I put up a few weeks a cloth on my sink the cloth gets black evry 3-4 days it needs to be changd the water in new york is not filterd at all
Mosh
3.
ענינים עיקריים
כ"ט אב ה׳תשס״ד
במקום לחפש ענינים להתעסק בהם, יש להם להתעסק בענינים עיקריים יותר בשכונה: א. צניעות, ב. אהבת ישראל, ג. חינוך הילדים החלשים שנופלים בצדדי הדרך, ד. ובכלל להרים את הרמה של אידישקייט וחסידישקייט בשכונה. יש אוירה דחוסה של הגשמה (הבתים, הרכבים, הבגדים), וקצת חסידישקייט ואיידלקייט הוא הצלת נפשות ממש, ובמקום כ"ז עוסקים בענינים של מה בכך.
4.
גם הרבנים OU
כ"ט אב ה׳תשס״ד
גם הרבנים של OU, דנים על זה, שבבדיקות שנעשו על ידי כמה רבנים, יצא שיש תולעים מתים שאפשר לראות אותם במים בלי זכוכית מגדלת, והמים באים מנהרות ונחלים, שאילו באו מבורות יש מקום להתיר תולעים אילו אף על פי שאין להם קשקשים וסנפיר כי כתוב בתורה [ויקרא יא י] כל אשר אין סנפיר וקשקשת בימים ובנחלים, בימים ובנחלים צריך שיהיו לו קשקשים, אבל בכלים או בבורות אפילו אין לו קשקשים מותר לאכול תולעים אילו כל זמן שלא פירשו מהמים, אבל אחר החקירה נודע שחלק גדול מהעיר מקבל המים מנחלים שבהרים, ובמים אילו בא יחד עם המים גם כן קצת שרצים מתים, לכן חשוב לסנן המים כדי להפריד האיסור מהמים.
5.
ומה עם החיידקים?
כ"ט אב ה׳תשס״ד
מה לגבי מיליארדי החיידקים שאנו בולעים בכל רגע?
הצעה עסקית:
א. מצא לך רב (עדיף מפורסם) שיאסור לנשום.
ב. מכור מסנני אוויר.
ג. התחלקו ברווחים.
6.
ל-1 טהרת האויר זה דבר שאמרו כבר מזמן
כ"ט אב ה׳תשס״ד

וכעת צריך להגיד גם לסנן את המילים ועוד כמה דברים, כמו תגובות מהסוג שכתבת.

בספר שופטים כתוב "מים שאל חלב נתנה"
ואולי בגלל הפסוק הזה השתבשו בכתבה והזכירו את פרשת "החלב"
אבל באמת זה לא הי' פרשת "החלב" אלא פרשת "הגבינות" (שיוצרו ע"י חזיר כמו שכל אחד יכול לראות בקישור שצירפו),

והפרשה של הגבינות עוד לא סיימו ובקראון הייטס הרוב לא משתמשים בגבינות הבעייתיות ובהכשר שניתן להם
אבל, מה שנכון זה, שגם בחלב הרבה לא משתמשים – בגלל שהוא מחמיץ, ועכשו אולי גם בגלל המים שמעורבים בו...
7.
שמעתי שבין הרבנים המחייבים לסנן את המים
כ"ט אב ה׳תשס״ד
חתום גם הרב גבריאל צינר מח"ס נטעי גבריאל מבורו פארק. מישהו יודע אם זה נכון שהוא חתם?

גם שמעתי שבין הרבנים שהתעסקו בנושא ונחשבים למומחים בכל הענין נמצא גם הרב יצחק ביסטריצקי (בן דוד של הרב לוי ביסטריצקי ע"ה מצפת). למישהו יש פרטים בנושא?

וגם שמעתי שאפילו רבנים שבינתיים לא רוצים לצאת בלשון איסור אומרים שצריך לסנן את המים.

בפסק דין של הבד"צ דקראון הייטס (בחתימת הרב שווי) לא כתוב שחייבים לסנן אלא שצריכים, ואני לא יודע מאיפה COL העתיקו בכתבה את המשפט "מחויב כל אחד ואחד לסנן..." – האם זה מועתק מהפסק של רבני בורו פארק?
8.
ל-1
כ"ט אב ה׳תשס״ד
מאיפה יש לך כל כך הרבה שכל?!
9.
בשם מי?
כ"ט אב ה׳תשס״ד
אני אישית שמעתי מהרב אזדאבא וכן מהרב הלר שהם לא מוכנים לאסור המים (ורק אולי לחומרא ישימו פילטירים) אז בשמ מי הוא חותם. מאיפוא נובע החוצפה,(עכשיו כל מה שאזדאבא או הלר יוציאו וועלען זיי זיינען די בעלי מחלוקת),מגיע רב חדש שבאמת אולי יודע ללמוד אבל אינו פקח (וגם לא האנשים מסביבין)
10.
בין-כה המים של ניו-יורק לא טעימים
כ"ט אב ה׳תשס״ד
פלא מי שותה את המים בכלל?!
11.
הוספה ל#9
כ"ט אב ה׳תשס״ד
גם לא יודע ללמוד ומחפש במה לעשות רעש, גם אני שמעתי שרב העלער ורב אזדבא הורו להתיר ולא להשתגע מזה וגם החבר בד"ץ הלא רשמי הרה"ג ר' יצחק רייטפארט הורה שאין שום בעיה עם המים אז כנראה שהוא הבד"ץ והוא כותב בשם עצמו ועל דעת עצמו וחבל שמשתמש בניירות הבד"ץ ולא בשמו הפרטי, וכמו פרשת חנות הדגים שרב אזדבא הוריד ההכשר בשם הבד"ץ והוא תוך 12 שעות נתן הכשר בשם הבד"ץ אז לסיכום הבעיה לא עם המים אלא מה שמאחורי התעמולה זו.
12.
פילטרים טרפים
כ"ט אב ה׳תשס״ד
שמעתי שישנם פילטרים שמשתמשים בחלקי חיות כדי לסנן ןלטהר את המים, האם מישהו בדק את המסננים?
13.
מי האויר
כ"ט אב ה׳תשס״ד
לא
14.
הנה מתגלה שהרב זלמן שמעון דווארקין ע"ה צ...
כ"ט אב ה׳תשס״ד
הנה עכשיו, אחרי שמתוך החורים יוצאים אלה שמחפשים רק את המחלוקת ושמחים על ההזדמנות לכתוב כאן תגובות ארסיות (כמו זה שכתב את תגובה 9), עכשיו מתגלה שהרב זלמן שמעון דווארקין ע"ה צדק:
תכנסו ל"לינק" הראשון שסי-או-אל נתנו, על סיפור הגבינות שנעשו ע"י "דבר המעמיד" טרף (חזיר!), ותראו את המכתב שכתב בשעתו המרא דאתרא של קראון הייטס. גם אז הם נלחמו בו, במרא דאתרא, וכשהוא אמר משהו הם היו צריכים להגיד משהו הפוך. וכשהוא אסר – הם התירו. כי כאלה הם.
וכמו שלא הפריע להם לאכול ולהאכיל אחרים גבינה שנעשתה ע"י חזיר, לא מפריע להם גם לאכול ולהאכיל שרצים (שמעתי את הרב כשדיבר ברדיו והוא הסביר שלדעת רוב הראשונים מי שאוכל שרצי מים עובר על 4 איסורים!), העיקר שהם יצליחו במחלוקת שלהם.
ולכן, כל מי שיש לו עצה איזה פילטר הכי טוב להתקין כדי לסנן את הטיפוסים האלו (בענין הזה יכול להיות פילטר עם חורים גדולים, כי הטיפוסים האלה, ששורצים באינטרנט, הם די גדולים בגשמיות, וד"ל), שאפילו בנושא כזה, שבו יש הסכמה כללית אצל רוב החסידים היר"ש והלמדנים – גם כאלה שחלוקים בדעותיהם בענינים שונים, כמו בעניני משיח – שכולם מהדרים בשמירה על כשרות עד קצה האחרון, וכפי שיודעים הכל איך רוב הגדול והמכריע, ואפשר לומר גם כל תושבי קראון הייטס (להוציא שרצי האינטרנט בעלי המחלוקת הנ"ל) קיבלו הענין והתקינו על הברזים מסננים (פילטרס/שמאטעס).
15.
מי האויר
כ"ט אב ה׳תשס״ד
זה המציאות
16.
המים ושאר הענינים חשובים באותה מידה
כ"ט אב ה׳תשס״ד
אחרי הכל מדובר בכשרות אכילתינו. הבעי'ה כבר כמה וכמה חדשים, אתם קצת באיחור בנושא הזה. הרב גבריא'ל צינר באמת אסר על המים וגם חתם על זה. הענ' הואי רציני.
ובקשר לענ' צניעות, חסידישקייט, איידלקייט וכו' זה באמת ענינים הכרחיים ביותר וחבל מאוד כמה שכל זה מוזנח והתוצאות ביחוד בדור הצעיר רואים בצרורה ברורה ומכאיבה ביותר, בכל מקום, הן ברחובות, הן במוסדותינו, בבתי הכנסת, שמחות, חתונות וכו'. לדבר באופן כללי לא מביא לתוצאות חייבים להראות דוגמא אמיתית. רק מה שאמיתי ובאמת יוצא מהלב באיכפתיות ובכנות מתקבל באותה צורה. הגיעה הזמן שבאמת נתנהג וניראה גם מבחינה חיצונית כחסידים וחסידות של הרבי נשיא דורינו, שאומר על עצמו "א שולחן ערוך איד". לא מספיק הפנימיות כשזה לא מתבטא בחיי היום יום שלנו. הרבי נתן לנו את הכלים הדרושים לכל זה, הגיע הזמן לגרום חסידישע נחת לרבינו. זה בידינו וביכולתינו, כל אחד ואחת מאיתנו. חזק ואמץ ונראה את גאולתינו במו עינינו וקץ לצרותינו!
17.
ל8
כ"ט אב ה׳תשס״ד
מי האויר
18.
NEW STATIONERY
כ"ט אב ה׳תשס״ד
Please take note that the new Rav has made new stationery
Three Rabbonim, three addresses, three telephone numbers.
This is called one Badatz??!?
19.
Posek Hador
כ"ט אב ה׳תשס״ד
I heard that Rabbi L. Y. Shapiro the grate posek ofour generation also asers the water
20.
to no. 9
כ"ט אב ה׳תשס״ד
Why don't you ask Rabbi Zirkind what Rabbi Osdoba really holds? But you may be right because he did not tell all the stores and caterers that have his private hashgocho to put filters or this is again the same story as the cheese cultures that he did not say anything until everybody new about it?
21.
#9
כ"ט אב ה׳תשס״ד
you personally heard from them? tell me WHO YOU! say your name so we can check with them.
22.
הבה נבדוק ביחד
כ"ט אב ה׳תשס״ד
בשבת שעברה נגשתי לר' שוויי, ושוחחתי עמו בארוכה אודות בעיית השרצים - ואני מדייק שרצים ולא תולעים.

הבעי' הוא אשר בתוך המים שיוצא מהברז, נמצאים 1) חלקי גופות השרצים שנמחו בצינורות, ונתקמצו ע"י הקלורין (כלור) 2) שרצים מתים שלימים ששרדו הנסיעה עד הברז.
3) אני הקטן מצאתי שרץ חי ששחה בתוך המים.

כל זה לא הי' בעי' אילולי לא היינו יכולים לראות כל הנ"ל בעין רגיל, בלי שום כלים.

בפועל, אפשר לראותם בקלות. איך?

השרצים האלה הם בצבע לבן וכמעט שקופים. (בגודלם המקורי הם בגודל אות בשו"ע אדה"ז דפוס ישן. אלא שע"י החומרים שמכניסים לטהר המים נתקמצו, והיים קטנים מאד.)

1) קח כוס שחור גדול, עדיף 16 אונס, באם אין לך כוס שחור, אפשר לכסות כותלי הכוס עם נייר שחור מבחוץ.
2) תמלא הכוס עם מים מהברז, ותביט במים תחת אור רגיל, עדיף אור לבן (פלורסנט) למשך חצי דקה ובנקל תראה חלקיקים לבנים קטנים בתוך המים, חלק מהם יצופו למעלה, וחלק יומשכו לשולי הכוס.
=לא להתבלבל בבעבועות קטנים של מים ששוהים לעלות למעלה בשניות הראשונות=

3) כשזהית החלקים הלבנים האלה, תעיין בהם היטב, ותגלה שכמה מהם אינם עגולים או מרובעים, כי אם ארוכים קצת, (ללובש משקפיים עדיף להסירם) וממבט קרוב, אפשר לראות שני שערות דקים יוצאים מצד א' של הגוף, וככל שמעיינים יותר מגלים יותר, ובקלות יותר...

בכוס 16 אונס בג' נסיונות מצאתי לערך ג' ד' מהם שלמים.

כפי שהזכרתי קודם, מצאתי א' חי...

הצלחה רבה!

ז.ג.
קראון הייטס
23.
לשלימות הענין מצו"ב תמונה מהם
כ"ט אב ה׳תשס״ד
http://www.microscopy-uk.org.uk/mag/artfeb02/sea/seaart/cope.html
24.
no.4
כ"ט אב ה׳תשס״ד
did anyone checked the source (river or mountain etc.) if their water have these shrotzi? if not it will be obvious that they come from standing water and will be muter.
25.
Rabbi Raitport
כ"ט אב ה׳תשס״ד
Rabbi Raitport is a big lamdn and talmid chochom and baal tzedoko but he's not a posek and not a moire horoeh bepoye. before Rabbi Schweis elections Rabbi Osdoba "appointed" him and Rabbi Segal to be "dayonim" to sit ba diney tora, as a business man he will be qualify for that but to paskn yisur v'heter is a diferent story.
26.
Rabbi Osdoba
כ"ט אב ה׳תשס״ד
I heard that Rabbi Osdoba also aser but maybe by now Brook got to him
27.
chill
כ"ט אב ה׳תשס״ד
rabbi schwei needs to chill. hes not the only rov in the world. just chill yankel
28.
7 – אתה צודק, זה הבן דוד של הרב לוי ביסט...
כ"ט אב ה׳תשס״ד
והוא, הרב יצחק ביסטריצקי, דומ"צ בבארא פארק, אשר בירר וחקר את הנושא דכשרות המים בברוקלין, וכתב כי "בשכונת בארא פארק ופלאטבוש מימי העיר הוחזק בתולעים, ובכל כוס רגיל יש לכה"פ תולע אחת".
ואח"כ הוא הגיע לקראון הייטס אחרי ששמע שהמד"א הרב יעקב שוויי דיבר על הנושא והזכיר את הענין שאם התולעים נראים רק בזכוכית המגדלת או במיקראסקא"פ אז רוב הפוסקים האחרונים כותבים שאין לחשוש להם, אפילו שיש פוסקים שמחמירים גם בזה, ולפועל הרב שוויי אמר שערך בדיקות במים ולא נראו בהם שרצים, ואין לדיין אלא מה שעיניו רואות. ובזכות הדיבור בזה ברבים נודע הדבר להרב ביסטריצקי והתקשר עם הרב שוויי, והרב שוויי הזמינו למשרדו לשמוע דבריו, והואיל להגיע ביחד עם עוד מומחים תלמידי חכמים והוכיחו ממסמכים רשמיים של עיריית ניו יארק שיש התולעים האלו במים (ובגלל שהמים של ניו יארק הם טובים באיכותם לכן אין מסננים אותם ואין מעצור לאלו התולעים להגיע להבתים) והוכיחו גם שזה שלא רואים את התולעים זה בגלל שהם מתים ע"י הכלארי"ן הניתן במים, וגם הם נחתכים, ולכן כשבוחנים את המים ורואים נקודה לבנה בכוס (וגם זה לא נראה אם לא מחפשים טוב בגלל הצבע הלבן, כמו תולעים בחסא שלא נראים מיד בהשקפה ראשונה ולהלכה צריך לעיין ולחפש טוב למוצאם), אז חושבים שהנקודה הלבנה הזאת היא סתם לכלוך, והרב ביסטריצקי הוכיח שהנקודה הזאת, הנראית לעין רגילה, היא תולע מת, שכאשר הוא חי הוא נראה לעין רגילה כשהוא שט במים, והאוכלו הרי הוא אוכל תולע! ואי אפשר לומר שאלו התולעים יהיו בטלים במים כי לפי דעת הרבה פוסקים וגם כ"ק רבינו הזקן נבג"ם סובר כמוהם שאין התולעים בטלים במים. ובדקו הרב ביסטריצקי והמומחים את המים בשכונת קראון הייטס וגם בהם נמצא הבעי' (אף שהעידו המומחים שבבארא פארק יש יותר מאשר בקראון הייטס).
ולפי הנשמע הנה לאחר שאחר שהרב ביסטריצקי ביקר אצל הרב שוויי והראה לו ולמשגיח מומחה מטעם ארגון אוקיי, רצה ללכת גם לעוד רב להראות לו כל ההוכחות שנתבררו, אך לא הצליח לפגשו, ואז כשהרב שוויי התקשר לאותו רב והשאיר לו הודעה בכל הנימוס והכבוד, שבמחילה, יניח כל הענינים האחרים על הצד ויואיל לדון ביחד אתו בסוגיא חמורה זו, הנה אותו הרב לא רק שלא החזיר טלפון להרב שוויי, אלא טלפן להרב ביסטריצקי ואמר לו, הייתכן שהגעת אליו ולא הגעת אלי, והרי ידוע שאני אוסר מכבר המים ומה אעשה שהרב שוויי מתיר...
(היינו לפי דבריו של הרב שוויי ברבים שאין לדיין אלא מה שעיניו רואות, וכפי שראו כל מי שהי' אז בבית חיינו, שלאחרי שהרב שוויי גמר דבריו, פנה אל אותו הרב ושאל אותו אם מסכים לדבריו, ואותו הרב סימן בראשו לחיוב). וגם אח"כ שלח הרב שוויי עוד שלוחים אל אותו הרב שיסכים לדון בנושא, עד שלאחר כמה ימים נתקבלה סוף סוף התשובה שמסכים לאיסור, אך אינו יכול לחתום על זה מפני שאינו חותם ביחד... ולכן יצאה החתימה בשם הבד"צ. זהו בקיצור נמרץ.

וגם מה ששאלת בענין הרב גבריאל ציננער, זהו אמת, וגם הוא חתם על האיסור ביחד עם עוד 40 רבנים מבארא פארק, והנוסח שהעתיקו למעלה בהידיעה שמחוייבים לסנן הוא מהנוסח של רבני בארא פארק.

והן אמת שהמשגיח ר' דובער לברטאוו העיד לפני כמה שלא נתקבל הוראה להחנויות והקייטערער שתחת ההכשר דאותו הרב לסנן המים, והרי זה סתירה לדבריו שאוסר המים מכבר ושאמר לשואלים אותו (כמו להמשגיח דבית התבשיל ד-1414) שיש להניח בד לסנן המים, אבל אין זה סתירה, כי יכול לפסוק פעם כך ופעם כך, ואולי במקום הפסד מרובה של דמי הכשרות יש להתיר שלא להקפיד באיסור אכילת תולעים, ה' ישמרנו.
30.
למה COL כותבים ידיעות לא נכונות אודות הב...
כ"ט אב ה׳תשס״ד

מי זה הבד"צ? רבנים שמינו את עצמם בכח הזרוע וכל דאלים גבר ואף אחד לא בחר בהם!

ובפרט רב שיש לו החוצפה לתמוך את האלימים שמינו את עצמם לועד הקהל, ואף אחד לא בחר בהם לועד הקהל, והרי זה מקח טעות ברור!

צריך לשמוע לועד הכשרות, שהם חסידים יראים ותמימים שנתמנו על ידי הקהילה בבחירות, וזה כל התוקף של ועד הכשרות שכידוע היו בחירות לועד הכשרות והרבי נתן דולר לכל מי שהלך להצביע לועד הכשרות, והיינו שיש להם הגושפנקא דמלכא, וכן יקום, כי הם מבינים ענין ומרחיקים מחלוקת ושונאי בצע, ובפרט יו"ר ועד הכשרות שקיבל קרוב לאלף קולות של תושבי השכונה שבחרו בו לרב מרא דאתרא, וגם ידוע שיודע ללמוד ובטח יש לו היתרים להשרצים, והרי אמרו חכמים שעתיד חזיר להטהר, ובטח הוכיח בכח למדנותו הגדולה שאף עתידים שרצים להטהר, והרי תורה חדשה מאתו תצא.

ובמקום לכתוב כתבה אודות סערה בכוס מים, צריך לפרסם כתבה אמיתית אודות הסערה בצלחת הדגים, ויזהרו כולם שלא רק שלקנות חס ושלום דגים מהחנות של ראסקין, אלא עוד לראות להפיץ האיסור בכל העולם, חוק ולא יעבור, שכל האוכל דגים כאלו עובר בכמה איסורי תורה, ובראשם האיסור לקנות בחנות שתחת הכשר OK, וגם הציווי המפורש ד"לא תסור", ואפילו אומר לך על ימין שהוא שמאל ושמאל שהוא ימין, וכל שכן כשאומר לך על כשר שהוא טרף. וגם עוברים בזה על איסור תורה שאסור לתמוך פרנסה של יהודי, רק מחוייבים להזיקו, ובפרט אם מזיקים כמה משפחות, שאז זו מצוה מן המובחר והרי לכך חונכנו ובזה השקיעו בנו הכוחות. ועוד כמה וכמה איסורים חמורים שאין כאן המקום לפרטם.

ומצוה לפרסם בכל מקום שהעובר על זה ואוכל במזיד לוקה, ומצוות עשה לאכול דווקא מהדגים דבארא פארק שסומכים בהכשר על הרה"ג הרה"צ הרב היינמאן שליט"א (סטאר-קיי), לסמוך על השגחת הדגים המועברים ע"י גויים ברוח הקודש דווקא, שאז ברור שמותר להעביר דגים ממקום למקום גם לאחר שהורדו מהם הסימנים, וכל הכתוב על זה בשו"ע הרי ידוע שאינו שייך לענייננו, וגם כידוע כל החרדים אוכלים דווקא מההכשר שלו, כי חידש כמה ענינים עצומים בעניני כשרות למעט ההשגחה ולהגדיל ההכנסה, כן תהי' לנו בועד הכשרות.
31.
9 &11
כ"ט אב ה׳תשס״ד
Posts 9 and 11 sounds like Y B. Those are the exact words which were sent to the Vaad Hakohol and Rabbi Schwei which he signed his name to. So I ask you, Who is making Machloikes? Here is a rov who after making a hugh effort in order to clarify the situation is unfairly being targeted by politics and shmootz. He is a full fledged member of the Badatz and he has the right to use the Badatz Stationary as he wishes. The community voted him in and that's the bottom line. Too bad to those who thought they had a lock on the Badatz and figured that they can manipulate the Rabbonim to their liking. The badatz, Rabbi Schwei, the vaad hakohol are here to stay, as per the Rebbes direction, so stay away from them and sholom al yisrael
32.
מה שמענין הוא חילוף היוצרות
כ"ט אב ה׳תשס״ד
שבה בשעה שהרבנים דבארא פארק כותבים במפורש שסומכים באיסור על "פסק שו"ע הרב קונטרס אחרון סימן תמ"ב ס"ק ט"ו שבתערובות יבש בלח אפילו אי אפשר לסננו אינו בטל" וכותבים שכך גם "בשו"ת הרב סימן י"ח"


הרי בה בשעה (אם להאמין למה שכותב כאן בתגובה 11, והוא הכותב 9 הכותב גם שאר התגובות הנמוכות) "החבר בד"ץ הלא רשמי הרה"ג ר' יצחק רייטפארט הורה שאין שום בעיה עם המים"...


ואולי גם 9-11 הוא "חבר בד"ץ הלא רשמי"???


רק שעל זה אין חולק, שעם המים אין בעיה, הבעיה היא רק עם השרץ שיכול להיות בכל כוס מים, ואנו – חסידי חב"ד – הולכים לאורו של רבינו הזקן שפוסק שחתיכת שרץ כזה כשנופלת במים אינו בטל, אפילו אם אי אפשר לסנן, ולכן כאשר כן אפשר לסנן – צריכים לסנן.


נמצא שמי שמסנן אין לו בעיה עם השרץ. מי שלא מסנן, נמצא באמת בבעיה, אבל אלה שלא מסננים הם מיעוט שאינו מצוי, וכמו שכתבו למעלה בגוף הכתבה:


"ברזי הבתים בשכונת קראון-הייטס נראים כמו בעיצומו של חג הפסח, גם בשל התורים הארוכים בחנות 'ויינשטיין', שם ניתן להשיג 'פילטרים' לסינון המים, ובעיקר: כל ברז מכוסה בבד עבה שקופל מספר פעמים".


כלומר, כולם קיבלו את הפסק של רבינו הזקן ולא סומכים על ביטול חתיכת שרץ במים.

33.
to post 30
כ"ט אב ה׳תשס״ד
You are greatly mistaken about the vaad Hakashrus. You right that they are upstanding individuals etc. Let me make you aware of the true facts. The Vaad Hakashrus was invited to attend a meeting of the Netzigei Hakohol for information purposes only. They where requested to furnish certain information to the kohol concerning a lawyers letter with the threat of a lawsuit and a threat of Halshonoh and mesiroh that was sent to the Netzigim. Not only where they able to explain themselves but they resorted to more threats and even to threats of a personal nature i.e. they threatend to maser and report a fellow who holds a govenmental position and they point blank told him that it would jeopordize his parnosoh. You are greatly mistaken about the Vaad Hakashrus.
34.
להוי ידוע שכל מה שכתב 30 אינו אמת!
כ"ט אב ה׳תשס״ד
כל הפוסל במומו הוא פוסל: לפני שאתה תוקף את ~חב"ד און ליין~ תנסה להוכיח שהדברים שלך נכונים ואל תעיז להביא שקרים ולשנות דעת הקהל, כי האמת היא כמו ש~חב"ד און ליין~ הביאו הדברים כמות שהם!
שאלת "מי זה הבד"צ?", תדע שהבד"צ הם רבנים שנתמנו ע"י הקהילה, וכפי שהתבאר בשיחות קודש שתוקף הרבנים דכאן הוא שנבחרו ע"י הקהילה, ודברי צדיקים חיים וקיימים לעד, והלוחם נגד בחירת הקהל הוא האלים! הזהר לך מדיבורים על מקח טעות!
תפקידו של רב לומר האמת, ואם לדעתו האמת נמצאת עם אלו שנבחרו ע"י הקהל, עליו לתמוך ולהגן עליהם מפני התקפות מצד אלו שלא נבחרו ע"י הקהל. ה"ועד" שהזכרת אין להם הבנה ב"כשרות", ואף הם כשלעצמם אין להם חזקת כשרות. "הם חסידים יראים ותמימים שנתמנו על ידי הקהילה בבחירות", תגיד אתה לא נורמאלי? כל מילה במשפט הזה (חוץ מהמילה "הם") שקרית!
אין לי כח להמשיך ולהגיב על דבריך, הכל שקר!
35.
Rabbi Osdoba
כ"ט אב ה׳תשס״ד
I want to make it clear I was jus now in 770 for minche and a bochur walked over to Rabi Osdoba and asked him about the water and he said clearly "al pee din there is no yisur!" now the reason behind I did not hear but i'm sure he will come out publicly and explain his psak. now we know why he did not tell the stores and caterers to filter the water. BH there is someone that thinks about the people and the balebostes and and believes in koach deheteiro odif"
36.
הרב יעקב שוויי שליט"א
כ"ט אב ה׳תשס״ד
מאז שהרב יעקב שוויי שליט"א נבחר, אני רגועה, בכל הזדמנות שיש לי שאילה הוא מתעניין בדבר בכובד ראש, ונותן לי תשובה ברורה, אחרי שברור לו כשמש בצהריים, ואני מרגיש רגועה להיות בידים שלו, וברור לי שכל מי שיתקרב אליו בדרך ארץ כמו שצריך לרב מרא דאתרא, יהנה ממנו הרבה מאד, בכל מה שהוא מדריך אותנו, וכל מי שמתרחק ממנו רק מפסיד לעצמו, ולא לאף אחר, מי שרוצה יהנה מחכמתו, והוא מרגיש התחייבות להגיד הנכון וללמד ההלכות לכל מי שרוצה לשמוע אותו, ואנו במדינה שיש זכות לכל אחד להשמיע דעתו, וכל שכן רב של קהילה שיש חובה שיוכל לומר דעתו ברבים. וכל מי שאינו רוצה לשמוע מפסיד לעצמו, וכל הפירושים שיתן למה כתב ואיך אמר, התוצאות הם אחד, המתלונן מפסיד.
37.
Water
כ"ט אב ה׳תשס״ד
WHY CAN'T THE RABBONIM GET TOGETHER ON THIS ISSUE ONCE AND FOR ALL. WHY ARE THEY PLAYING BALL WITH THE PEOPLE OF THE KEHILLAH WHO HAVE NO INTEREST IN THEIR DIFFERENCES. RABBI OSDOBA SHLITA, RABBI HELLER SHLITA, IS THE WATER KOSHER OR NOT??? FOR G-DS SAKE!!!!!!!!!!!!
38.
to #31
ל' אב ה׳תשס״ד
what kind of elections were there..one candidate elections are done in Iraq and not in the rebbes shchunah.enough with the politics.. chanina and herzog go back where you came from and stop making machlokes already
39.
to #31
ל' אב ה׳תשס״ד
did everyone forget how chanina was caught taping the rebbes private medical meetings when he was caught with his pants down.. AND HE is the vaad hakohol...RACHMONO LITZLON
40.
Divrei Torah in Crown Heights
ל' אב ה׳תשס״ד
I remember when there was an issue about the milk being discussed by all the devoted chabad askanim here on COL. I was very impressed and made mention of it to the local Gedolim here in Lakewood. Once again, I must say that i am very proud of everyone who took their time to post their comments. Thank you to the moderators of COL for providing this service to the torah community. Sincely, Zerach Goldwasser,
Lakewood, NJ
41.
Check this heter out
ל' אב ה׳תשס״ד
http://www.aishdas.org/avodah/faxes/waterMinhageiMarash.jpg
42.
לעורכי COL
ל' אב ה׳תשס״ד
האם הבנתם משכתב #40?
43.
תגובה ל-42
ל' אב ה׳תשס״ד
לא צריך להיות עורך COL כדי להבין מה הוא כתב

לתרגם לך?
44.
43 כן
ל' אב ה׳תשס״ד
תרגם לי
45.
אין לי מה להוסיף רק להצטרף לדברים שכתבה...
ל' אב ה׳תשס״ד
אני מסכימה לכל מילה שכתבה, ברוך ה' שיש לנו כזה רב התומך ומסייע, יתן לו ה' כח ובריאות להנהיג הקהילה עד התגלות מלך המשיח.


צ.ה.
Crown st.
46.
תגובה ל-41, ההיתר הזה לא שייך למדובר כאן
ל' אב ה׳תשס״ד
מהר"ש מנוישטט דיבר על תולעים ש"אינם נראים אלא בשעת זריחת השמש", וכאן מדובר על שרצים שיכולים לראותם תמיד.
47.
לכל אלה שכותבים וכותבות פה ובמיוחד 28# 3...
ל' אב ה׳תשס״ד
לא יעזור לכם שום דבר ואתם עוד תראו מי הרב האמיתי ובכח מי לחדש ענינים של כח דהתירא עדיף. ובפרט בעניני כשרות. שלזה צריך נסיון של שנים בעניני כח דהיתרא. מאיפה לכם שמדובר בשרצים? האם אתם סומכים על הפוילישע והאונגערישע מב"פ שהם יפסקו מה נקרא שרץ ומה לא נקרא שרץ? ממתי הם מבינים בשרצים? וממתי אנשי העיר הממונים על המים מבינים בשרצים? הם הסתכלו פעם בתוך המים? ולמה המים כ"כ עולים ביוקר אם יש בהם שרצים? יש להם נסיון בכשרות? ואפילו אם נסכים שאלו שרצים אבל מה עם הציבור? האם הציבור יכול לעמוד בגזירה זו שלא לשתות שרצים? והרי אין גוזרים גזירה על הציבור כשאין יכולים לעמוד בה! והרי בכח דהיתרא זו שאין יכולים לעמוד נדחה אפילו איסור גבינה שנעשתה בדבר המעמיד טרף! ומאיפה תביאו סברא לחלק בין דבר המעמיד לאין הציבור יכולים לעמוד? וזה שהביאו בהלינק על פרשת החלב מדברי הרב אליהו שפסק שעשיית הגבינות באופן כזה יש לו דין של דבר המעמיד, מי יאמר לכם שהלכה כרב אליהו? והרי יחיד ורבים הלכה כרבים, והרי הרב יחיאל באב"ד שי' פסק שלא כמו הרב אליהו. ואולי יש חילוק בין אשכנזים לספרדים? וזה שהרב באב"ד אוסר שתיית השרצים וחותם שמחוייבים לסנן המים, אולי זה מפני שב"פ הציבור יכולים לעמוד בגזירה זו? ובאמת צריך לדבר אתו על זה ואולי גם הוא ימצא פתח להיתר, ובפרט שגדול השלום, והרי כמו שרב יכול לומר שצריך לסנן ואח"כ כששומע שיש מי שמצריך לסנן אזי מתעורר אצלו רגש הכח דהיתרא ומזה הוא מגיע למסקנא ומתיר, כך יכול להיות גם להיפך, ואפשר שגם הרב באב"ד יפסוק שכעת צריך להתיר. ואין להקשות איך זה שבשעה שאמר לשואלים שצריך לסנן לא הורה כן גם למפעלים ומסעדות שנותן להם הכשר, כי החילוק פשוט, שאמר רק למי ששאל, ולמי שלא שאל אינו מחוייב להגיד! וזה שעוד רבנים פסקו לאיסור, ממתי אנחנו שומעים לרבנים כאלו? אז מה אם הם ארבעים רבנים? האם זה שהם סומכים על מה שפסק בשו"ע הרב זה הופך אותם להיות רבנים חבדיים? צריך לשמוע לרבנים חבדיים גם אם הם פוסקים לא כמו בשו"ע הרב. כי אולי במקרה כזה שאין הציבור יכול לעמוד גם שו"ע הרב יודה שמותר? והרי שו"ע הרב לא דיבר במקרה כזה רק בציבור שכוחו חזק מאד. כידוע שבזמן ההוא היו אנשים חזקים מאד. ואם הרב קובע שיש להתיר מצד שאין הציבור יכול לעמוד. אזי הוא קובע המציאות בעולם שנקבע ברור שאין העולם יכול לעמוד! ואם מישהו יטען שהוא כן יכול לעמוד אזי בטלה דעתו אצל כל אדם! ואם רב קובע שאין איסור בשרצים מצד איזה היתר שמצא, אזי אסור לחקור אם ההיתר הזה שייך במציאות או לא וגם אם שייך במציאות אולי לא שייך למקרה הזה. חס ושלום לעשות חקירות כאלה. אלא צריך לקבל באמונה פשוטה שהרב הוא הקובע המציאות בעולם! ואם הרב קובע שלאגמים יש דין של בורות אזי אפילו אם יעידו כל מומחי העולם שבאגמים יש מעיינות, אומרים להם שלא מתחשבים בהם. כי המציאות האמיתית היא מה שהרב קובע! ואם הרב קובע שזה לא שרץ אז המציאות האמיתית היא שזה לא שרץ, אפילו אם כל העולם יעיד שזה כן שרץ!
48.
השקר הגדול של 11
ל' אב ה׳תשס״ד
שיש לו את ה"אומץ" (כשאינו חותם שמו) לכתוב: "וכמו פרשת חנות הדגים שרב 000000 הוריד ההכשר בשם הבד"ץ והוא תוך 12 שעות נתן הכשר בשם הבד"ץ". אין שקר יותר גדול מזה, להפוך את האמת! האמת היא שקודם ניתן ההכשר לחנות הדגים, ורק אחרי זה כשנודע שלא מסכימים לתת לו את הכסף הגדול שרצה לקבל, אז תוך 12 שעות הוריד ההכשר שלו ויצא לשלוח מכתבי איסור לכל העולם (מה שלא עשה כשנתגלה איך עושים הגבינה שנתן להם הכשר בלי לבדוק כראוי החומרים)!

איך זה ששותקים על שקרים מסוג זה כשכולם יודעים שזה שקר?

אסור לשתוק!

א. ראסקין
49.
ל-47
א' אלול ה׳תשס״ד
תלמד לכתוב או תירגע.
שתה כוס מים. בעצם, אסור. אז אולי טרופיקנה. אוי, גם זה אסור. או תאכל משהו. דגים למשל.
50.
to #38
א' אלול ה׳תשס״ד
I dont know what are you talking about! this form of election gives you the chance to say yes or no so if you dont like the candidate you dont have to stay home you can voice your opinion . can you explain the comparasion with Irak?!
51.
to #39
א' אלול ה׳תשס״ד
And you were caught with your pants down but not necessarily listening to a medical report
52.
Post 48
ב' אלול ה׳תשס״ד
That's the truth!!!!!!!!!!
53.
to 47
ב' אלול ה׳תשס״ד
Even in the event that we are not sure if it is or isn't a sheretz, one thing is for sre, it is a chesash issur d'oiraysah!!!!!!!!!!!!!!. I commend Rabbi Schwei for going public at this early juncture and waening the community of this potential hazard. I wish the same would have been done by the Vaad Hakashrus in the cheese parsha, us and our children would have eaten less chazer and neveilah and trefah rachmonoh Litzlan. Hasinah mekalkeles ess hashurah. Ess aeez a rachmones af dine neshomo, putting politics before G-D.
54.
to 48
ב' אלול ה׳תשס״ד
Because the shkorim have "gooshpanke d'malko"
55.
רציתי לשאול בקשר לחלב
ב' אלול ה׳תשס״ד
עברתי ברפרוף על הכתבה ועל התגובות ועל הקישור למעלה בקשר לחלב.

רציתי לשאול:

האם הבנתי נכון שניתן הכשר לחלב שבעשייתו ניתן חזיר?

האם מבחינה הלכתית זה בסדר?

מי הרב שהכשיר את זה?

האם הבעיה עוד אקטואלית?

בתודה מראש.
59.
אני רוצה לדעת רק דבר אחד וזה איפה מתחבאי...
כ"ח אלול ה׳תשס״ד
שהפיצו לפני שבועיים את השמועה שהרב אלישיב מתיר?

אני רוצה לראות אותם, ומקווה שלפחות ישארו באותה טענה שלהם מלפני שבועיים שהרב אלישיב הוא הפוסק הכי מפורסם היום, ושלא יתחילו לטעון: אלישיב? מי זה בכלל?

אבל מה, אפילו אם יטענו את זה, מה יגידו על הרב פיינשטיין? אם הוא פסק מה שפסק – הרי זה סוף פסוק !!!
60.
"בקשר לחלב" – יותר מדויק: בקשר לגבינות
כ"ח אלול ה׳תשס״ד

וחוץ מזה נכון מה שכתבת:

הבנת נכון, נתו הכשר לגבינות שנעשו על ידי "דבר המעמיד" שאינו אלא "דבר אחר" = חזיר.

מבחינה הלכתית: הרב מרדכי אליהו, ועוד רבנים, פסקו בצורה הכי ברורה שאופן העשיה הזה נקרא "דבר המעמיד" והגבינות טרפות ואסורות באכילה.

"מי הרב שהכשיר את זה?" – תנסה לברר לבד, אולי כדאי שתברר מה קורה עכשיו בקשר למים, אם יש רב שמתיר לשתות שרצי מים. (וזה לא הרב רייטפורט).

"האם הבעיה עוד אקטואלית?" – אף אחד לא יודע. בשעתו למרות שהם ניסו להכחיש את זה לפחות היתה שמועה שהפסיקו להשתמש בדבר המעמיד הזה. אבל כל מי שמכיר אותם יודע שעליהם אי אפשר לסמוך. בקראון הייטס הרוב הגדול של התושבים לא נוגע יותר בגבינות שלהם.
62.
פס"ד ה"טיימס" הניו יורקי
כ"ד חשוון ה׳תשס״ה
http://www.nytimes.com/2004/11/07/nyregion/07filter.html

כתבה מפורטת עם מסקנות הגיוניות ב"טיימס" של היום, ערב כיונס השלוחים העולמי ה'תשס"ה.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.