מערכת COL | יום כ"ד אלול ה׳תשע״א 23.09.2011

חשיפה: נמצאו זכרונות בכתב ידה של הרבנית חנה

מחברת מלאה זכרונות בכתב ידה של אימו של הרבי, הרבנית חנה שניאורסון זצ"ל נמצאה לאחרונה ● למרות קיומם של זכרונות כאלה ואחרים שנכתבו על ידי הרבנית, וכאלה שאף פורסמו במספר מקומות, הגילוי של המחברת השנייה הינו התפתחות מדהימה  לסיפור המלא
חשיפה: נמצאו זכרונות בכתב ידה של הרבנית חנה

מחברת מלאה זכרונות בכתב ידה של אימו של הרבי, הרבנית חנה שניאורסון זצ"ל נמצאה לאחרונה.

המחברת שהיא אחת מתוך שניים שנכתבו ע"י הרבנית חנה, נכתבה בשפת היידיש בין השנים תש"ח – עם הגעתה לארצות הברית – תשכ"ג, כל זאת בכתב היפה והעגול של הרבנית, שהייתה סופרת רהוטה, כאשר בצעירותה בעיר ילדותה ניקולייב הייתה היא מעתיקה מאמרי חסידות של כ"ק אדמו"ר מוהר"ר שלום דובער מליובאוויטש.

למרות קיומם של זכרונות כאלה ואחרים שנכתבו על ידי הרבנית, וכאלה שאף פורסמו במספר מקומות, הגילוי של המחברת השנייה הינו התפתחות מדהימה. זאת בשל העובדה שבמחברת הראשונה שנכתבה מזכרונותיה בשנת תרצ"ט, מסופר אודות המאסר של בעלה רבי לוי יצחק שניאורסון זי"ע, ולאחר מכן פטירתו וכו', כאשר המחברת השנייה הינה שונה בסגנון הזכרונות הכתובים בה, המדברים על מספר אירועים שקרו בבית שלה ובילדות של בנה – הרבי.

מאז הגילוי של המחברת לפני מספר חודשים ע"י הרב חיים שאול ברוק, עובדים חברי צוות של קבוצת חוקרים על ההוצאה לאור של המחברת בעזרתו של הרב ברוק, מנהל וועד הנחות בלה"ק, בתקווה לפרסם בהמשכים את החומר.

בהכירו את הערך ההיסטורי העצום של המסמכים המקוריים הללו והצורך לפרסמם כראוי בפורמט נגיש ונוח, פנה הרב ברוק למספר תורמים שבעבר תרמו לפרוייקטים שונים הקשורים לשימור ופרסום חייו של הרבי עם הצעה יחודית לעזרה בפרוייקט מיוחד זה.

ואכן החל מיום הייארצייט ה-47 של הרבנית ב-ו' תשרי למשך תקופה של כשנה, יפורסמו הזכרונות הללו מידי שבוע על ידי הוצאת ספרים 'קה"ת', כאשר קבוצה של חוקרים עובדים על לימוד תרגום והערות השוליים של הזכרונות בכדי להוציא תוצר מוגמר ומוצלח.

בהסדר מוצלח עם הוצאות לאור חבדיי"ם ברחבי העולם יצאו לאור בד בבד מדורות שונות מלבד שפת היידיש, בניהם עברית, אנגלית, צרפתית, ספרדית ורוסית, כאשר עם סיום הפרוייקט הוצאת הספרים 'קה"ת' תדפיס ספר מכובד ומרשים בתוספת מסמכים וצילומים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.