מערכת COL | יום כ"ג אלול ה׳תשע״א 22.09.2011

כשהרבי ניבא: "מי יכול לשער מה יהיה שם המצב בעוד 30 שנה"

ד"ר דוד צוריאל ז"ל זכה לשמוע את דברי הרבי מלובביץ'במפגש מיוחד: "מי יודע מי ישלוט במצרים עוד שנה ומי יכול לשער מה יהיה שםהמצב עוד 30 שנה", אמר הרבי. שני הדברים התקיימו – סאדאת נרצח תוך שנה,מובארק הופל תוך 30 שנה. ובאמת, מי יודע מה יהיה ואיך ניתן לסמוך על הסכם שלום כמוזה שחתמנו עליו? לסיפור המלא
כשהרבי ניבא:
ד"ר דוד צוריאל בחברת ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר
ד"ר דוד צוריאל ז"ל זכה לשמוע את דברי הרבי מלובביץ' במפגש מיוחד: "מי יודע מי ישלוט במצרים עוד שנה ומי יכול לשער מה יהיה שם המצב עוד 30 שנה", אמר הרבי. שני הדברים התקיימו – סאדאת נרצח תוך שנה, מובארק הופל תוך 30 שנה. ובאמת, מי יודע מה יהיה ואיך ניתן לסמוך על הסכם שלום כמוזה שחתמנו עליו?

***

כידוע, הרבי מלובביץ' התנגד נחרצות להסכם השלום עם מצרים, והזהיר מפני השלכותיו החמורות לעתיד ביטחון ישראל ומפני הסכנות לעתיד האומה שהסכמים אלו מציבים. באותם ימים הרבי היה בבחינת קול קורא במדבר מול פסטיבל השלום שהביא עלינו מנחם בגין (כן, "רק הליכוד יכול"...).

***

ד"ר דוד צוריאל היה המומחה הישראלי הגדול ביותר ל'ייצוב חולות' ומהמומחים העולמיים בתחומו. הוא הוזמן בקביעות למדינות רבות בעולם, כולללכמה ממדינות ערב, בחשאי. ד"ר צוריאל גם הוזמן למצרים לאחר הסכמי השלום בקשר לעבודתו ועשה שם חיל. הוא היה בקשר עם חב"ד בקריות דרך רעייתו חוה, שהתקרבה לחסידותחב"ד במקום מושבם.

השבוע קיבלנו עדות מדהימה ומרטיטת לב. ד"ר דוד צוריאל ז"ל, שנפטר לפני 12 שנה, הגיע לחצר הרבי מלובביץ' בברוקלין שבניו-יורק בשנת תשמ"א (1981). הוא נכנס למפגש מיוחד עם הרבי בחדרו, וביקש להתעניין מדוע הרבי מתנגד כה נחרצות להסכם השלום עם מצרים.

וכך סיפר ד"ר צוריאל בזמנו: "אני 'התווכחתי' עם הרבי למה הוא מתנגד נחרצות להסכם השלום עם מצרים ומדוע הוא מודאג כל-כך ממסירת בארות הנפט. 'איך אפשר לסמוך על הסכם כזה?', אמר הרבי, 'מי יודע מי ישלוט במצרים עוד שנה ומי יכול לשער מה יהיה שם המצב עוד 30 שנה'".

והנה, כעבור שנה, נרצח נשיא מצרים אנואר סאדאת, וד"ר צוריאל סיפר לחבריו בהשתאות על דבריו המופלאים של הרבי מלובביץ' באותו מפגש. השנה, 30 שנה מאז, מתברר עד כמה גם החלק השני של המשפט שאמר הרבי לד"ר צוריאל היה נבואי: "...ומי יכול לשער מה יהיה שם המצב בעוד 30 שנה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.