מערכת COL | יום כ"ג אלול ה׳תשע״א 22.09.2011

שר התרבות והשגריר ההונגרי בביקור באוצר הסת"ם

שר התרבות ההונגרי, מר גייזא סוץ, המבקר בביקור רשמי בישראל, יצא לסיור בצפת בלוויית רב קהילת עמי"ך בבודפשט השליח הרב שלמה כובש והשגריר ההונגרי מר זולטן דזנטדיאורגי ● גולת הכותרת של הביקור היתה במרכז המבקרים של "אוצר הסת"ם" ● האורחים התלהבו מאוד, והשגריר ביקש להבטיח מקום לסיור במקום כאשר יגיע לאיזור לביקור פרטי וכן לביקור עם צוות השגרירות  לדיווח ולתמונות
שר התרבות והשגריר ההונגרי בביקור באוצר הסת

שר התרבות ההונגרי, מר גייזא סוץ, המבקר בביקור רשמי בישראל, יצא לסיור בצפת בלוויית רב קהילת עמי"ך בבודפשט השליח הרב שלמה כובש והשגריר ההונגרי מר זולטן דזנטדיאורגי.

במסגרת הסיור בצפת ביקרו בתחילה במוזיאון להיהדות הונגריה בצפת. בהמשך, קיבל את פניהם השליח הרב חיים קפלן ויחד יצאו לסיור בסמטאות העיר, בתי הכנסת העתיקים, הגלריות ובמרכז הקבלה, שם צפו בסרט על הקבלה וקיבלו הסברים על מהות האותיות. לאחר שגילה התעניינות רבה בתוכנן של אותיות הא-ב וקיבל הסבר מעמיק, רכש שר התרבות מוצג אמנותי עם האות ג', האות הפותחת את שמו.

גולת הכותרת של הביקור היתה במרכז המבקרים של "אוצר הסת"ם". הם הגיעו למרכז בדיוק כאשר קבוצה אחרת של דוברי אנגלית סיימה את ביקורה וכמה מאנשי הקבוצה - שלא ידעו מי הם האורחים החדשים - קיבלו את פניהם בהתרגשות: "אין לכם מושג איזו חווייה מיוחדת מצפה לכם בפנים".

האורחים החשובים נכנסו ל'חדר הטריוויה' שם מתנהלת תחרות אינטראקטיבית המוקרנת על מסכים מיוחדים, עם דגמי ענק של ספר תורה, תפילין ומזוזה הנפתחים בצורה דיגיטלית. מעניין לציין ששר התרבות גילה בקיאות רבה בנושאי הסת"ם וביהדות בכלל. בהמשך, התנסו בעצמם בכתיבה על קלף ב'חדר ההתנסות' בהדרכת הסופר, כאשר הכתיבה שלו מוקרנת במעגל סגור על מסך ענק ולסיום - נכנסו למיצג המרכזי, מסע מרתק לנבכי האותיות, על גבי במה מסתובבת ענקית, הכולל סרט על מהות האותיות, מופע תלת-מימדי, סרט הולוגרמה ועוד.

האורחים התלהבו מאוד, והשגריר ביקש להבטיח מקום לסיור במקום כאשר יגיע לאיזור לביקור פרטי וכן לביקור עם צוות השגרירות.

בימים אלו עורכים ב"אוצר הסת"ם" גם "סיורי סליחות" מיוחדים, אל תוך הליל\ הכוללים מגוון פעילויות מרתקות ברחבי העיר צפת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.