מערכת COL | יום כ"ג אלול ה׳תשע״א 22.09.2011

"ניתן לקדם את שחרור שליט בעזרת אנשי דת"

הרב הרשל גליק, שניהל מגעים עם בכיר איראני על שחרור החייל החטוף, אומר בראיון לעיתון "ישראל היום": "יש לי קשרים עם בעלי השפעה, האיראני עזר לקדם את העניינים, עכשיו צריך להתפלל"  לסיפור המלא

יהודה שלזינגר

"יש דרך לקדם את עיסקת שחרורו של גלעד שליט בעזרת אנשי דת." כך אמר אתמול הרב הרשל גליק בשיחה בלעדית עם "ישראל היום" בהתייחסו לפרסום אתר ויקיליקס שלפיו ישראל קיימה מגעים דיפלומטיים עקיפים עם בכירים באיראן כדי לקדם את שחרור שליט. 

לפי הדיווח ישראל יצרה קשר עם רחמן ספאווי יועץ צבאי של המנהיג העליון האיראני עלי חמינאי ומי שהיה מפקד משמרות המהפכה האיראניים באמצעות רב חב"די מלונדון. על פי מברק שנשלח באפריל 2009 מהשגרירות האמריקנית בלונדון למחלקת המדינה האמריקנית פנתה ישראל לרב גלוק איש חב"ד ואזרח בריטי בעל קשרים בעולם המוסלמי כדי שיפעיל את קשריו מול האיראנים בנושא. 

בשיחה עם "ישראל היום" ממקום מושבו בלונדון מאשר הרב את הפרטים שפורסמו. "מה שכתוב שם דווקא נכון אכן עסקתי בפרשה. לדאבוננו הרב גלעד עדיין לא איתנו." על קשריו עם ספאווי הוא מספר: "יש לי הרבה קשרים בעולם ואני יכול לדבר עם אנשים שיש להם השפעה על מהלכים בעניין. בשנת 2009 דיברתי עם ספאווי וביקשתי ממנו לסייע בשחרור גלעד שליט. דיברנו על הנושא ואני יודע שהוא עזר לקדם את העניינים. לצערי הדבר לא הבשיל לכדי שחרור אבל הוא בטח לחץ." 

גלוק בן 52 יליד אנגליה מתגורר בלונדון עם שמונת ילדיו ושלושה נכדים ומוכר כעסקן בקהילה המקומית. את ספאווי הכיר במסגרת מפגשי דת. לדבריו ספאווי הוא אייתוללה ממשמרות המהפכה. "הוא אמר שיש לו יכולת להשפיע בעניין. זה לא סוד שקיימים קשרים הדוקים בין איראן לחמאס ושלאיראן יש השפעה מסוימת על חמאס. ספאווי רצה לנצל את ההשפעה הזו כדי לקדם את העניין. אם הוא היה מצליח כנראה לא היינו מדברים על גלעד שליט כעל שבוי אלא כאדם חופשי."

גלוק סירב בכל תוקף לענות על השאלות המתייחסות לשלומו של שליט ואם הוא עדיין בחיים. "אני לא רוצה לדבר על זה הבטחתי שלא אדבר על כך אבל בטח שצריך לעשות הכל כדי לשחרר אותו. בתור יהודי ניסיתי לקדם את שחרורו בכל הדרכים האפשריות".

על המאמצים לשחרורו של שליט ושיתוף גורמים ממשלתיים אמר גלוק: "דיברתי עם כמה גורמים ואני לא רוצה לפרט אם מדובר באנשי צבא או ממשלה אבל הם אמרו ששווה לנסות לקדם את עיסקת שליט דרך אנשי דת. במשך תקופה ארוכה כזאת יש עליות ומורדות יש זמנים שהסיכוי בהם טוב יותר וכאלה שפחות. בינתיים צריך בעיקר להתפלל."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.