מערכת COL | יום כ"א אלול ה׳תשע״א 20.09.2011

רה"ע אשדוד בביקור בחב"ד זפורוז'ה: "נולדתי בזכות הרבי"

הקהילה היהודית בעיר זפורוז'ה שבאוקראינה בהנהגתו של השליח הראשי לעיר ורב העיר, הרב נחום ערנטרוי, זכתה לביקור ממלכתי של ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסר ופמלייתו, שהגיע יחד עם ראש העיר זפורוז'ה שנבחר לאחרונה, מר אלכסנדר סין לביקור ממלכתי במוסדות חב"ד-ליובאוויטש "אור-אבנר" ● הביקור נערך לציון ברית ערים תואמות שנחתם בין הערים ● הפתעת הביקור: ראש העיר בסיפור מופת מפעים מהרבי הנוגע ללידתו לדיווח ולתמונות
רה

הקהילה היהודית בעיר זפורוז'ה שבאוקראינה בהנהגתו של השליח הראשי לעיר ורב העיר, הרב נחום ערנטרוי, זכתה בימים האחרונים לביקור ממלכתי של ראש העיר אשדוד ופמלייתו, שהגיע יחד עם ראש העיר זפורוז'ה שנבחר לאחרונה, מר אלכסנדר סין. הביקור נערך לציון ברית ערים תואמות שנחתם בין הערים.

בעיר אשדוד ישנה קבוצה גדולה מיוצאי זפורוז'ה המונה כמה מאות משפחות, המאוגדות יחד בארגון הנקרא "איגוד יהודי זפורוז'ה", בראשותו של מר מיכאל גרינברג. כבר בשנה שעברה הועלתה הצעה ע"י מר גרינברג בשיתוף עם סגן ראש העיר אשדוד מר בוריס גיטרמן, להכריז על העיר אשדוד ועל העיר זפורוז'ה כעל ערים תאומות.

הערים אשדוד וזפורוז'ה מונות יחד כמה נקודות משותפות – שתיהן ערי נמל, שתיהן נמנות על עשר הערים הגדולות במדינה, שתיהן ערי תעשיה חשובות, ואולי הנקודה המשותפת החשובה ביותר – באשדוד ישנה קבוצה נכבדה מאוד של יוצאי מדינות חבר-העמים, ובפרט קבוצה גדולה מיוצאי זפורוז'ה.

כאמור, בימים האחרונים הגיעה משלחת רשמית מטעם עיריית אשדוד לעיר זפורוז'ה. על המשלחת נמנו: ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, מ"מ ראש העיר מר בוריס גיטרמן, חברת מועצת העיר הגב' מאיה סלוצקי, סמנכ"ל החברה העירונית לתרבות מר יגאל גמליאל, מנכ"ל החברה העירונית לתיירות מר אדי בן-ליש, מנהל הרשות לפיתוח ותרבות הספורט מר משה בוטראשווילי, מנהל המחלקה העסקית בחברה שבע מדיקל גרופ מר ארתור גוטמן, ויו"ר ועד העובדים בעיר, מר מאיר בן-גוזי.

לפגישה הממלכתית שנעשתה בבניין העיר בעיר זפורוז'ה, הוזמן כמובן רב העיר ושליח הרבי הראשי לעיר, הרב נחום ערנטרוי. מהצד של עיריית זפורוז'ה נכחו ראש העיר מר אלכסנדר סין וסגניו, יחד עם ראשי הרשויות המקומיות, ראשי ערים ממחוז זפורוז'ה, ואנשי עסקים מהאיזור.

לאחר החתימה הרשמית בעירייה, הגיעו המשלחות לביקור ממלכתי במוסדות חב"ד בעיר.

המשלחת סקרה את התפתחות הקהילה היהודית, והתרשמו ממבנה ביהכנ"ס המרשים במרכז העיר, העומד בימים אלו בסיום בנייתו, במימון נשיא הקהילה מר ישראל דבורצקי ושותפו מר ארתור אבדינוב. המשלחת התקבלה יחד עם רב העיר, הרב נחום ערנטרוי ע"י מר יעקב גרינגברג חבר ועד הקהילה ומר אליהו גרגל מנהל קרן הצדקה.

ראש העיר זפורוז'ה הביע את התפעלותו, אך קשה היה להתעלם מהשתוממותו של ראש העיר אשדוד למראה בית-הכנסת המפואר העומד כמעט בשלבי סיום הבניה, והוא אף הביע זאת באמרו כי הוא לא שיער למצוא קהילה כה מפותחת ומשגשגת במקום כזה.

משם המשיכה המשלחת לבניין ביה"ס חב"ד-ליובאוויטש "אור אבנר" בעיר שהקודם לפני כעשר שנים בעזרתו הנדיבה של הנגיד החסידי ר' לוי לבייב, ובעזרתם הנדיבה של נשיא הקהילה מר ישראל דבורצקי ושותפו מר ארתור אבדינוב ממשיך להתפתח ולגדול, שם הם הסבו לארוחה חגיגית, ונשאו דברים.

ראש העיר זפורוז'ה נשא דברים בחשיבות האירוע, ובחשיבות הכלכלית כמו גם החברתית עם העיר אשדוד, קשר בענייני תרבות, ספורט, וסחר.

לאחר-מכן, נשא ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי נאום מרגש. הוא מצא לנכון לפתוח את דבריו במילים "ברשות ראש העיר, וברשות רב העיר". הוא ציין בדבריו שהוא מרגיש כי הוא סוגר מעגל, כעת, לאחר השואה האיומה שפקדה את כל חבר-העמים, כשהוא כראש עיר בארץ-ישראל כורת ברית עם עיר באוקראינה הוא ציין את חשיבות הקשר בין הערים והקהילות, וכי הוא בטוח כי הקשר יהיה איתן ויתרום רבות לשני הצדדים.

המשלחת התרשמה מקרוב מביה"ס מהשליחה הרבנית דינה ערנטרוי וכן מזוג השלוחים הנוספים לעיר הרב דוד וזוגתו השליחה הגב' חנה אליאס. ראש העיר אשדוד ד"ר לסרי התקשה להסתיר את התפעלותו מהידע של תלמידי ביה"ס, יהדותם המופגנת ללא חשש ולא בושה, מהידע שלהם בעברית ובמסורת היהודית, ואיחל לכולם שנה טובה וכתיבה וחתימה טובה.

אך ההפתעה האמיתית הגיעה בסוף. בסוף הביקור, פנה ראש העיר לרב ערנטרוי, ובנוכחות שתי המשלחות אמר כי אמנם כיבדוהו בכל הכבוד הראוי, אך החב"דניקים שכחו לברר פרט מאוד בסיסי אודותיו...

הוא לא השאיר את הנוכחים תוהים להרבה זמן, ופתח בסיפורו:

אמו של ראש העיר הד"ר לסרי, ילדה שלושה ילדים לפני לידתו, וכולם נפטרו תוך זמן קצר מלידתם ל"ע ול"ע. בצר להם, חשבו ההורים, והחליטו לפנות בבקשת ברכה אל נשיא הדור ומנהיגו, כך התישב בעלה, וכתב מכתב לרבי.

הרבי ענה לו שיבדוק את התפילין והמזוזות, והוסיף בקשה נדירה – לקרוא לבן שיוולד להם בעז"ה – יוסף יצחק, ע"ש חמיו, כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ נ"ע.

ההורים הסכימו, ואמנם לאחר שנה נולד להם בן בשעה טובה ומוצלחת, בריא ושלם. אולם, כשבוע לפני לידתו, חלמה האמא על אחד מצדיקי בית אביחצירא, וראתה בחלומה כי הוא נושא תינוק בידיו, ומבקש ממנה לקרוא לבן שיוולד לה בשם יחיאל. בסופו של דבר, החליטו ההורים להישמע לדברי הצדיק בחלום, וקראו לבן בשם יחיאל – והוא ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי.

אך בזאת  לא תם הסיפור:

לאחר הברית וקריאת השם, ישב שוב האב וכתב לרבי את כל הסיפור על החלום, ועל-כך שהם החליטו לקרוא על-סמך החלום לבן בשם יחיאל, למרות שהוא נולד מברכה של הרבי, והרבי הרי ביקש שם אחר. הרבי ענה להם כי טוב עשו, אולם יוולד להם עוד בן, ולבן הבא שאכן יקראו יוסף יצחק. וכך הוה – לאחר זמן קצר הם חבקו עוד בן בריא ושלם, ואכן קראו לו יוסף יצחק כבקשת הרבי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.