מערכת COL | יום י"ט אלול ה׳תשע״א 18.09.2011

בעיר הליטאית התוודעו לראשונה לתורת החסידות ● גלריה

לראשונה בתולדות העיר הליטאית מודיעין עילית, זכו אברכים בני המקום להתוודע לתורת החסידות. לכבוד ח"י אלול, הוזמן הרה"ג הרב יורם אברג'ל שליט"א, ע"י השליח המקומי הרב אלעזר מרדכי קעניג, שריתק את הקהל הגדול במשא מאלף אודות תורת החסידות וייחודה לדיווח ולגלריה  
בעיר הליטאית התוודעו לראשונה לתורת החסידות ● גלריה
הרב יורם אברג'ל שליט"א נואם בפני הנוכחים על תורת החסידות (צילום: יוסי וינר)
לראשונה בתולדותיה של מודיעין עילית, מאות רבות של אברכים ובני ישיבות השתתפו בשיעורו של הרה"צ הרב יורם אברג'ל שליט"א מנתיבות. הרב נשא דברים בכנס שנערך ערב ח"י אלול בקרית ספר (מודיעין עילית) על ידי "הספרייה החסידית" במודיעין עילית בניהולו של השליח למודיעין עילית, הרב אלעזר מרדכי קעניג. לרוב המשתתפים הייתה זו הפעם הראשונה(!) בה התוודעו מקרוב לטעמה ולעומקה של תורת החסידות.
הרב אברג'ל ריתק את השומעים במשא מאלף אודות קדושת התורה וגודל הביטול הנדרש מהאדם כתוצאה מכך בעת לימודו בה, בדבריו הקיף הרב את דברי חז"ל בעשרות דוגמאות מתוך הגמ' זוהר מדרשים וכו' אודות רמות שונות בביטול זה למעלה מזה, עד לביטול המוחלט השורה בצדיקי אמת. מכאן עבר הרב להפליא במעלת ביטולו של אחיה השילוני ומי שלמד ממנו תורה כ"ק מורנו הבעל שם טוב וכך עברו הדברים בקבלה עד לבעל התניא שע"י הלימוד בספרו ניתן הכוח להתגבר על המניעות ועיכובים מבית ומחוץ, ולהתקשר עם הקב"ה באמת לפי הכוונה העליונה. האברכים יצאו בהרגשה מרוממת ביותר מתוך החלטה לקבוע עיתים בלימוד התניא קדישא ורבים רכשו במקום ספרי ביאור על התניא ע"מ ללמוד וללמד לשמור ולעשות.
לדברי הרב קעניג, "מדובר בנדבך חדש ומשמעותי בהפצת המעיינות החוצה וקירוב מאות תלמידי חכמים לתורת החסידות". הרבי ראה ערך עליון בצורך להפיץ את המעיינות גם בקרב "הקרובים", ולא רק בקרב הרחוקים במקום ובדעת. הסייעתא דשמיא וברכתו של הרבי ניכרים כאן בכל צעד ושעל".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.