מערכת COL | יום י"ד אלול ה׳תשע״א 13.09.2011

המנהיג המוסלמי תקף את התנהלות המממשלה הטורקית

הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר ביקר היום (שלישי) בעיר טיראנה, בירתה של מדינת אלבניה, בראשות משלחת של "מרכז רבני אירופה" ● כחלק מסבב פגישות שקיים עם מנהיגי המדינה פגש הרב הראשי את ה'באבא מונדי' מנהיג זרם ה'באקטשה' באיסלם ● במהלך הפגישה תקף הבאבא מונדי את התנהלותה האלימה של טורקיה במהלך המשט ובאירועים הנגזרים ממנו. "בדת אין מקום לאלימות. דת היא רוחניות טהורה" אמר מונדי  לדיווח ולתמונות
המנהיג המוסלמי תקף את התנהלות המממשלה הטורקית
צילום: מאיר אלפסי
כתב COL

הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר ביקר היום (שלישי) בעיר טיראנה, בירתה של מדינת אלבניה, בראשות משלחת של "מרכז רבני אירופה". כחלק מסבב פגישות שקיים עם מנהיגי המדינה פגש הרב הראשי את ה'באבא מונדי' מנהיג זרם ה'באקטשה' באיסלם, זרם המונה מעל 200 מיליון מוסלמים, 35 מיליון מתוכם מתגוררים בטורקיה.

במהלך הפגישה תקף הבאבא מונדי את התנהלותה האלימה של טורקיה במהלך המשט ובאירועים הנגזרים ממנו. "בדת אין מקום לאלימות. דת היא רוחניות טהורה" אמר מונדי.

בתגובה לסקירת המצב העכשווי מפי הגר"י מצגר, הבאבא מונדי הביע צער על גירוש השגריר הישראלי מטורקיה, וקרא לשוב ולבנות את הגשרים בין ישראל לטורקיה. הגר"י מצגר ניצל את ההזדמנות ופנה למנהיג המוסלמי בבקשה שינסה לפנות למנהיגיו הדתיים של החמאס בכדי שיאפשרו לרב לבקר את החייל החטוף גלעד שליט. "הסכסוך כאן איננו דתי" אמר הרב מצגר והוסיף כי "כל שאני מבקש הוא שיאפשרו לי לבקרו כאיש דת, בכדי שאוכל לעודד אותו קצת".

ביקור המשלחת במדינה נערך על רקע אירוע הכנסת ספר תורה שמתקיים לראשונה במדינה המוסלמית בעלת העבר הקומוניסטי לאחר שבעים שנה במהלכם לא נשמע במדינה קול תורה ותפילה. ספר התורה נתרם על ידי איש העסקים מאיר סוויסחורדר, לעילוי נשמת הוריו ואחריו, הי"ד, שנהרגו בפיגוע הטרור במסעדת סבארו בירושלים לפני כעשור. התחייה היהודית המחודשת במדינה מתרחשת בזכות פעילותו הנמרצת של רבה של הקהילה היהודית באלבניה, הרב יואל קפלן.

במהלך היום נפגשה המשלחת עם נשיא אלבניה, ד"ר באמיר טופי, עם ראש הממשלה, ד"ר סאלי בארישה, ועם ראש עיריית טיראנה הבירה, ד"ר לולזים באשה. כל המנהיגים הביעו את מחויבותם לתמיכה בלתי מסוייגת בקהילה המתחדשת. המנהיגים אף שבחו בחום את פעילותו של הרב קפלן במדינה, פעילות אשר חשיבותה נודעת מבחינתם בזכות התיירים והמשקיעים היהודים הרבים שהיא מושכת מכל רחבי העולם.

יצויין כי אלבניה היא אחת המדינות היחידות בהן התושבים המקומיים סייעו ליהודים במהלך השואה. בזכות טוב ליבם של תושבי המדינה כל היהודים באלבניה ניצלו. עובדה זו שבה ועלתה בכל הפגישות כסמל לטוב ליבו של העם האלבני ולברית החברותית האיתנה בין יהודים לאלבנים.
בתום הפגישות, מסר הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל מרכז רבני אירופה, כי "הפגישות היום מהוות חוליה נוספת בשרשרת הפעילות האינטנסיבית המתבצעת על ידי המרכז במהלך כל השנה לרווחתן של הקהילות הקטנות והמתפתחות ביבשת אירופה". המשלחת עתידה לבקר מחר במדינת מונטנגרו, שם ייפגשו הרבנים עם מנהיגי המדינה ויכריזו על הקמתה של קהילה יהודית רשמית.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.