מערכת COL | יום י"ג אלול ה׳תשע״א 12.09.2011

ברכבת ישראל מודים: "התחנה בכפר חב"ד מיושנת, ולא נוחה"

תחנת הרכבת כפר חב"ד נשארה מאחור: היא מיושנת, לא נוחה ולא נעימה, אין בה אולם נוסעים סגור והממתינים בה חשופים לרעש הרכבות החולפות במהירות ולפגעי מזג האוויר ● ואם לא די בכך, התחנה אינה נגישה לנכים ולמוגבלים ● אחראי קשרי לקוחות ברכבת ישראל מאשר את הדברים ומבטיח כי בעתיד הקידמה תגיע גם לתחנת כפר חב"ד ● העיתונאי אלי אלון ביקר בתחנה בכפר והזדעזע לסיפור המלא
ברכבת ישראל מודים:
תחנת הרכבת המיושנת בכפר חב''ד ● צילום: אלי אלון

המעוניינים לחוות באופן אישי מופע אימה חי מוזמנים לבקר בתחנת הרכבת כפר חב"ד. בתחנה זו, השוכנת סמוך לאזור התעשיה של כפר חב"ד, בסמיכות למושב צפרייה, חולפות רוב הרכבות במהירות אדירה ללא עצירה. ספסלי הישיבה בתחנה לאורך הרציפים ממוקמים במרחק כ-4-3 מטרים בלבד מהמסילה, והיושבים בהם חשים ממש מקרוב את חום המנוע ואת הרעש מחריש האוזניים הכולל צפירה צורמנית של הרכבת הדוהרת החולפת על פניהם.

התחנה עצמה מיושנת, לא נוחה ולא נעימה, אין בה אולם (לובי) נוסעים סגור כבתחנות אחרות, אלא רק אולם כניסה לא גדול, המורכב מסככת ברזל הפתוחה מצדדיה, וכמובן שאין מיזוג אוויר בגלל שהמקום פתוח מכל צדדיו. מלבד ספסלי הישיבה לאורך הרציפים אין כמעט מקום לשבת בתחנה ורבים מהנוסעים נאלצים לעמוד בזמן ההמתנה לרכבת. ספסלי הישיבה לאורך הרציפים אינם מקורים כראוי והיושבים בהם חשופים תדיר, בימי קיץ חמים, לשמש הקופחת, לחום וללחות, ובימי סגריר לקור, לרוחות ולגשם.

ואם לא די בכך: אין בתחנת הרכבת כפר חב"ד נגישות לנכים, אין בה מעלית או מסוע למרות שהמעבר מרציף לרציף (מעבר תת-קרקעי) כרוך בעלייה ובירידה של מדרגות רבות. הדבר מקשה לא רק על נכים אלא גם על קשישים או אימהות עם עגלות-תינוק, הנאלצות להרים במו ידיהן את העגלות או לבקש סיוע מנוסעים אחרים.

היעדר נגישות לנכים בתחנת כפר חב"ד היא, לכאורה, עבירה על חוק שוויון לאנשים עם מוגבלויות, המחייב הנגשת מבני ציבור לנכים. ראוי שאנשי ציבור ומשפטנים יבדקו את הנושא לעומק.

חוץ משירותי נוחיות, שגם הם לא כל-כך נקיים, אין בתחנה זו כל שירותים: לא בית קפה ולא מזנון כלשהו. ההמתנה במקום לעיתים ארוכה, ומה עושה אדם המבקש להרוות צימאונו במשקה חם, למשל?

"הקידמה תגיע גם לתחנת כפר חב"ד" 

ראוי לציין שאין בקרבת תחנת הרכבת כפר חב"ד קו אוטובוס ציבורי, וגם לא תחנת מוניות, אלא רק במרחק גדול משם, ואנשים ללא רכב נאלצים לבקש טרמפים או ללכת ברגל, לעיתים מרחקים לא קטנים.

בכל זאת יש בה "יתרון" אחד: הכניסה והיציאה בשעריה נעשית בצורה חופשית, ללא צורך בהעברת והדפסת כרטיס הנסיעה במכשיר האלקטרוני, כפי שקיים בתחנות רכבת אחרות.

עופר ברט, אחראי קשרי לקוחות ברכבת ישראל, המעיד על עצמו כמכיר היטב את תחנת כפר חב"ד, אומר בתגובה לפנייתי, כי אכן "המצב בתחנת כפר חב"ד רחוק מאוד מלהיות אידיאלי. מדובר בתחנה מיושנת, לא נוחה ולא מקורה כראוי". הוא מאשר שאין בתחנה אמצעי נגישות לנכים ומציין כי לרכבת ישראל ארבע תחנות שאין בהן נגישות לנכים, ותחנת כפר חב"ד היא אחת מהן.

עופר ברט אומר, כי מצבה של תחנת כפר חב"ד ידוע להנהלת הרכבת, אבל יש כאן עניין של הקצאת תקציב וסדרי עדיפויות: "אני מאמין שבעתיד, אולי לא הקרוב ביותר, אבל בעתיד הקרוב, הקידמה תגיע גם לתחנת כפר חב"ד" (זהו ציטוט מדויק של דבריו). 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.